Lekkere vegetarische recepten

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Zita »

Dodo schreef:
John Galt schreef:Even off-topic: Als je een klantenkaart van IKEA hebt, zijn je aankopen verzekerd tot je voordeur. Dus mocht de boel onderweg beschadigen, krijg je nieuwe. Daar heb ik wel een (klein) beetje privacy voor over. ;)
O, dat wist ik niet. Ik was niet verder gekomen dan de gratis koffie (die ik niet lekker vind). Het verlies van privacy bij Ikea is inderdaad wel te overkomen.

Bij AH kom ik sowieso bijna nooit. Vroeger iets vaker, omdat ze als enige Weetabix hebben. En ik weet niet zeker of trucjes met de bonuskaart heel netjes is. Je levert je privacy in voor korting, is toch het idee.
Maar bij AH hoef je toch helemaal geen naam of andere gegevens aan die die bonuskaart te koppelen? Ik heb er ooit eentje opgehaald bij de servicebalie en die doet het prima. Anoniem. Het enige wat ze weten is dat achter die bonuskaart een persoon zit die waarschijnlijk in plaats x woont en die bijna alleen bonusboodschappen bij AH haalt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Bij AH kom ik sowieso bijna nooit. Vroeger iets vaker, omdat ze als enige Weetabix hebben. En ik weet niet zeker of trucjes met de bonuskaart heel netjes is. Je levert je privacy in voor korting, is toch het idee.
Welke privacy, dat je kattenvoer koopt en de Weetabix?
Privacy is relatief geworden, je hebt geen idee hoeveel organisaties al van jou en mij weten, wel of geen klantenkaart.

Mijn vriendin kocht een matras bij IKEA, toen ze haar twijfels uitsprak tegen een verkoper, of ze wel de goede had gekozen, zei hij: geen probleem, als u na een paar weken denkt, dit is m echt niet, ik kan er niet aan wennen, kun je hem probleemloos terugbrengen en kiest u een nieuwe uit of u krijgt uw geld terug.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Tiberius »

Dat is pas goede privacy én garantie: je weet niet wie er allemaal voor je dat matras hebben uitgeprobeerd. :super
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Dodo schreef: Bij AH kom ik sowieso bijna nooit. Vroeger iets vaker, omdat ze als enige Weetabix hebben. En ik weet niet zeker of trucjes met de bonuskaart heel netjes is. Je levert je privacy in voor korting, is toch het idee.
Welke privacy, dat je kattenvoer koopt en de Weetabix?
Privacy is relatief geworden, je hebt geen idee hoeveel organisaties al van jou en mij weten, wel of geen klantenkaart.

Mijn vriendin kocht een matras bij IKEA, toen ze haar twijfels uitsprak tegen een verkoper, of ze wel de goede had gekozen, zei hij: geen probleem, als u na een paar weken denkt, dit is m echt niet, ik kan er niet aan wennen, kun je hem probleemloos terugbrengen en kiest u een nieuwe uit of u krijgt uw geld terug.
Het is intussen al een poos geleden dat ik wat achter de schermen van de bonuscard kon kijken. Op het moment dat een bonusartikel wordt gescand, als de card gepersonaliseerd is, is de klant die het artikel kocht te lokaliseren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Dat is pas goede privacy én garantie: je weet niet wie er allemaal voor je dat matras hebben uitgeprobeerd. :super
Dat matras wordt weggegooid!
Toen mijn vriendin zich daarover verbaasde, zei de verkoper, "in de 8 jaar dat ik hier werk, heb ik het nog maar 1 x meegemaakt.
Maar dan ga je dus ook niet in een hotel slapen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Het is intussen al een poos geleden dat ik wat achter de schermen van de bonuscard kon kijken. Op het moment dat een bonusartikel wordt gescand, als de card gepersonaliseerd is, is de klant die het artikel kocht te lokaliseren.
Ja dat is te verwachten. Maar so what?
Ik koop een deel van mijn boodschappen bij AH.
Ik ga ook wekelijks naar Hoogvliet, heb een klantenkaart.

Mijn kinderen keken naar Hunted, ik keek eens met een schuin oog mee. Elke stap die je zet op straat, is te traceren.
Zelfs als mensen bellen met de smartphone van iemand anders, niet pinnen bij een automaat, in de auto van een kennis rijden, dan nog weten ze je te vinden.

AH zal dus aan de hand van mijn bonuskaart weten dat ik niet zo van de vega ben. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef: Het is intussen al een poos geleden dat ik wat achter de schermen van de bonuscard kon kijken. Op het moment dat een bonusartikel wordt gescand, als de card gepersonaliseerd is, is de klant die het artikel kocht te lokaliseren.
Ja dat is te verwachten. Maar so what?
Ik koop een deel van mijn boodschappen bij AH.
Ik ga ook wekelijks naar Hoogvliet, heb een klantenkaart.

Mijn kinderen keken naar Hunted, ik keek eens met een schuin oog mee. Elke stap die je zet op straat, is te traceren.
Zelfs als mensen bellen met de smartphone van iemand anders, niet pinnen bij een automaat, in de auto van een kennis rijden, dan nog weten ze je te vinden.

AH zal dus aan de hand van mijn bonuskaart weten dat ik niet zo van de vega ben. :)
Ze zouden dan van mij wel weten dat ik altijd mager vlees koop en alles wat vet is vermijdt. :) Maar ik heb de bonuskaart bewust niet gepersonaliseerd. Hoe lang dat nog mogelijk blijft kan een vraag zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

Kunnen ze de bonuskaart en je betalingsgegevens combineren?
Persoonlijk snap ik niet goed dat mensen hun privacy opgeven voor wat voordeel. En hoe vaak word je verleid om iets te kopen wat je niet van plan was?
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Kunnen ze de bonuskaart en je betalingsgegevens combineren?
Persoonlijk snap ik niet goed dat mensen hun privacy opgeven voor wat voordeel. En hoe vaak word je verleid om iets te kopen wat je niet van plan was?
Betaal je contant of met pin. In het laatste geval kunnen ze aankoop en persoon natuurlijk ook heel makkelijk koppelen.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:
Dodo schreef:Kunnen ze de bonuskaart en je betalingsgegevens combineren?
Persoonlijk snap ik niet goed dat mensen hun privacy opgeven voor wat voordeel. En hoe vaak word je verleid om iets te kopen wat je niet van plan was?
Betaal je contant of met pin. In het laatste geval kunnen ze aankoop en persoon natuurlijk ook heel makkelijk koppelen.
Ik weet niet goed wat de mogelijkheden zijn op dit gebied, en wat er wettelijk mag. Maar je kunt eigenlijk niet meer om pin heen. Ik kan wel prima om de klantenkaart heen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Tiberius schreef:Dat is pas goede privacy én garantie: je weet niet wie er allemaal voor je dat matras hebben uitgeprobeerd. :super
Dat matras wordt weggegooid!
Toen mijn vriendin zich daarover verbaasde, zei de verkoper, "in de 8 jaar dat ik hier werk, heb ik het nog maar 1 x meegemaakt.
Maar dan ga je dus ook niet in een hotel slapen?
Hoezo niet? Dat weet je bij een hotel toch ook niet? Of denk je dat elk hotel waar ik geweest ben, een bordje ophangt met ‘Tiberius was here’?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mara schreef:
Tiberius schreef:Dat is pas goede privacy én garantie: je weet niet wie er allemaal voor je dat matras hebben uitgeprobeerd. :super
Dat matras wordt weggegooid!
Toen mijn vriendin zich daarover verbaasde, zei de verkoper, "in de 8 jaar dat ik hier werk, heb ik het nog maar 1 x meegemaakt.
Maar dan ga je dus ook niet in een hotel slapen?
Hoezo niet? Dat weet je bij een hotel toch ook niet? Of denk je dat elk hotel waar ik geweest ben, een bordje ophangt met ‘Tiberius was here’?
Jij zei:
Tiberius schreef:je weet niet wie er allemaal voor je dat matras hebben uitgeprobeerd
Nee, maar dat weet je dus ook niet als je naar een B & B of hotel gaat, zoals ik opmerkte.
Soms zie je gebruikerssporen. :deg
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

Ik heb wat zitten googlen, en kwam een aardig artikel tegen. Grappig is dat ik wel een soort gelijk heb, je levert privacy in als je een klantenkaart gebruikt. Goede oude Jumbo linkt je zelfs met facebook zonder dat je het weet. Maar juist AH is bijna foutloos op dit gebied.
Hier is het artikel te lezen.

In mijn situatie is de Jumbo aantrekkelijker omdat die op loopafstand ligt. Voor AH moet ik op de fiets. En ik vind Jumbo een prettiger winkel, hoewel ik niet eens kan benoemen waarom.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Mara »

Deze vegaweek dan toch maar afsluiten met een recept zonder vlees.
Vanavond een plaattaart met geitenkaas, spinazie, courgette, rode ui.
En ik verheug me al op morgen, dan gaat er een grote Franse scharrelkip in de oven. :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

Ik heb vanavond de tarte tatin uit de vegabijbel gemaakt (blz. 324). Makkelijk en erg lekker. Alleen wat weinig als hoofdgerecht. Maar ik ga 'm zeker vaker maken!

Zo'n leuk woord, tarte tatin. Doet me denken aan dat versje van le riz tentant et le rat tenté.
Plaats reactie