Lekkere vegetarische recepten

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door -DIA- »

Klanten wantrouwen DE VEGETARISCHE SLAGER, zo lees ik in de vakbladen. Oorzaak: De overname door Unilever.
Dit concern heeft wereldwijde ambities met De Vegetarische Slager.
Unilever was zelf al begonnen met een 'groene lijn' onder het lokale Nederlandse merkje Unox
Internationaal is het meer Knorr, maar volgens mijn weten (dat is beperkt) zet Unilever met het internationale
merk nog geen treden op het groene spoor.
Overigens kan ik de producten van Unox en Knorr wel aanbevelen!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

-DIA- schreef:Klanten wantrouwen DE VEGETARISCHE SLAGER, zo lees ik in de vakbladen. Oorzaak: De overname door Unilever.
Dit concern heeft wereldwijde ambities met De Vegetarische Slager.
Unilever was zelf al begonnen met een 'groene lijn' onder het lokale Nederlandse merkje Unox
Internationaal is het meer Knorr, maar volgens mijn weten (dat is beperkt) zet Unilever met het internationale
merk nog geen treden op het groene spoor.
Overigens kan ik de producten van Unox en Knorr wel aanbevelen!
Dit is geheel off-topic.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:
-DIA- schreef:Klanten wantrouwen DE VEGETARISCHE SLAGER, zo lees ik in de vakbladen. Oorzaak: De overname door Unilever.
Dit concern heeft wereldwijde ambities met De Vegetarische Slager.
Unilever was zelf al begonnen met een 'groene lijn' onder het lokale Nederlandse merkje Unox
Internationaal is het meer Knorr, maar volgens mijn weten (dat is beperkt) zet Unilever met het internationale
merk nog geen treden op het groene spoor.
Overigens kan ik de producten van Unox en Knorr wel aanbevelen!
Dit is geheel off-topic.
Oh, ik meende dat op de website van De Vegetarische Slager nogal wat lekkere en vegetarische recepten stonden.
https://www.devegetarischeslager.nl/rec ... rt-gerecht
Maar ja, sommige mensen zijn snel geraakt, vooral als het van bepaalde kant komt... Jammer!

Overigens was mijn berichtje meer als tussendoortje en info bedoeld.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

Ik heb twee jaargangen van een kooktijdschrift, en daar staan erg leuke recepten in. Gisteren weer eens boerenkool geroerbakt. Het gaat uiteraard om verse boerenkool, geen diepvries.

120 gram pasta koken
150 gram pompoen in kleine stukjes koken
2-3 teentjes knoflook fruiten en daarna een gesneden rode peper en 200 gram boerenkool meebakken.
Deze drie met elkaar mengen. Op het bord geraspte oude kaas of parmezaan toevoegen, anders is het wat flauw. Ik heb ook cashewnootjes gegeven, voor de bite.
(ik heb wel wat gewijzigd in het recept, ik had geen knoflook dus ik heb een uitje gefruit. Ik had ook wat meer boerenkool en in plaats van pompoen had ik zoete aardappel. Je moet wel dat oranje kleurtje tegen die groene boerenkool hebben)

Een ander boerenkool-roerbakrecept is met five spices. Ook erg lekker.
Gember, rode peper en 170 kastanjechampignons bakken, na een paar minuten 225 gram boerenkool toevoegen en 150 gram doperwten. Voeg een eetlepel sojasaus en een theelepel vijfkruidenpoeder toe, goed doorroeren.
In het recept moet je cashewnoten meebakken, maar ik zet ze in een bakje op tafel. Ze worden snel zacht als ze in de pan zitten.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik heb twee jaargangen van een kooktijdschrift, en daar staan erg leuke recepten in. Gisteren weer eens boerenkool geroerbakt. Het gaat uiteraard om verse boerenkool, geen diepvries.

120 gram pasta koken
150 gram pompoen in kleine stukjes koken
2-3 teentjes knoflook fruiten en daarna een gesneden rode peper en 200 gram boerenkool meebakken.
Deze drie met elkaar mengen. Op het bord geraspte oude kaas of parmezaan toevoegen, anders is het wat flauw. Ik heb ook cashewnootjes gegeven, voor de bite.
(ik heb wel wat gewijzigd in het recept, ik had geen knoflook dus ik heb een uitje gefruit. Ik had ook wat meer boerenkool en in plaats van pompoen had ik zoete aardappel. Je moet wel dat oranje kleurtje tegen die groene boerenkool hebben)

Een ander boerenkool-roerbakrecept is met five spices. Ook erg lekker.
Gember, rode peper en 170 kastanjechampignons bakken, na een paar minuten 225 gram boerenkool toevoegen en 150 gram doperwten. Voeg een eetlepel sojasaus en een theelepel vijfkruidenpoeder toe, goed doorroeren.
In het recept moet je cashewnoten meebakken, maar ik zet ze in een bakje op tafel. Ze worden snel zacht als ze in de pan zitten.
Voor hoeveel personen is dit? Is het niet wat weinig voor 4p. En doe je de pasta er doorheen?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

Wij hebben het met vier personen schoon opgemaakt. Ik had wat meer pasta (150) en wat meer zoete aardappel (twee stuks, gemiddelde grootte). Maar daar kun je een beetje mee spelen, je weet zelf of je grote grazers aan tafel krijgt.

En ik maak zelf geen punt van hoeveelheden, als het te veel is komt het ook wel op... Ik heb een goede kliekjeseter in huis.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Wij hebben het met vier personen schoon opgemaakt. Ik had wat meer pasta (150) en wat meer zoete aardappel (twee stuks, gemiddelde grootte). Maar daar kun je een beetje mee spelen, je weet zelf of je grote grazers aan tafel krijgt.

En ik maak zelf geen punt van hoeveelheden, als het te veel is komt het ook wel op... Ik heb een goede kliekjeseter in huis.
Dank je. Het zijn geen grote grazers wbt boerenkool. Maar misschoen zo wel...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

Lilian1975 schreef:
Dodo schreef:Wij hebben het met vier personen schoon opgemaakt. Ik had wat meer pasta (150) en wat meer zoete aardappel (twee stuks, gemiddelde grootte). Maar daar kun je een beetje mee spelen, je weet zelf of je grote grazers aan tafel krijgt.

En ik maak zelf geen punt van hoeveelheden, als het te veel is komt het ook wel op... Ik heb een goede kliekjeseter in huis.
Dank je. Het zijn geen grote grazers wbt boerenkool. Maar misschoen zo wel...
Mijn man houdt niet van de stamppot, maar wel van dit. Dus wie weet...
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Ik heb twee jaargangen van een kooktijdschrift, en daar staan erg leuke recepten in. Gisteren weer eens boerenkool geroerbakt. Het gaat uiteraard om verse boerenkool, geen diepvries.

120 gram pasta koken
150 gram pompoen in kleine stukjes koken
2-3 teentjes knoflook fruiten en daarna een gesneden rode peper en 200 gram boerenkool meebakken.
Deze drie met elkaar mengen. Op het bord geraspte oude kaas of parmezaan toevoegen, anders is het wat flauw. Ik heb ook cashewnootjes gegeven, voor de bite.
(ik heb wel wat gewijzigd in het recept, ik had geen knoflook dus ik heb een uitje gefruit. Ik had ook wat meer boerenkool en in plaats van pompoen had ik zoete aardappel. Je moet wel dat oranje kleurtje tegen die groene boerenkool hebben)

Een ander boerenkool-roerbakrecept is met five spices. Ook erg lekker.
Gember, rode peper en 170 kastanjechampignons bakken, na een paar minuten 225 gram boerenkool toevoegen en 150 gram doperwten. Voeg een eetlepel sojasaus en een theelepel vijfkruidenpoeder toe, goed doorroeren.
In het recept moet je cashewnoten meebakken, maar ik zet ze in een bakje op tafel. Ze worden snel zacht als ze in de pan zitten.
Deze week ook boerenkool geroerbakt. Maar het bleef hard. Ik kreeg het, ook omdat ik niet van de smaak houd, echt niet weg.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Dodo »

Het blijft wel iets steviger dan boerenkool uit de vriezer maar hard, nee dat ken ik niet.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Het blijft wel iets steviger dan boerenkool uit de vriezer maar hard, nee dat ken ik niet.
Als ik het een nacht in de vriezer stopt, en dan zo zacht krijg? Kan dat dan veel kwaad.?Want ik voorzie anders morgen enig gemopper aan tafel.
Heb alles in huis voor dit recept. Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 16 jan 2019, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Orchidee »

Zijn hier mensen bekend met het "Moerman dieet" volgen zonder dat er eventueel gezondheidsproblemen zijn?
Dus "preventief"
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Erskinees »

Is bewezen onzin, als ik me niet vergis.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Jantje »

Dé tip van Jantje: begin nooit met een dieet. In alle diëten worden veel dingen verboden, terwijl het op zijn tijd gewoon goed is om bijvoorbeeld een lekker mals stukje vlees te eten, wat volgens dit dieet verboden zou zijn.

@Erskinees, je vergist je absoluut niet. Integendeel...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Lekkere vegetarische recepten

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Zijn hier mensen bekend met het "Moerman dieet" volgen zonder dat er eventueel gezondheidsproblemen zijn?
Dus "preventief"
Nee. Ik ken wel mensen die dit gevolgd hebben toen ze gediagnostiseerd waren met kanker en uitbehandeld waren.
Een bakker heeft jarenlang het zgn. Moermanbrood gebakken. Ik heb dat weleens geproefd bij iemand en dat was zeer smakelijk.
Maar het is behoorlijk heavy.
Veel erwten(soep) en bieten(sap).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie