Ruzie bij de buren

Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Ruzie bij de buren

Bericht door Hendrien »

Wat doen jullie als de buren echt vreselijk ruzie maken? Zouden jullie de politie bellen? En wat kan de politie doen?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door -DIA- »

Hendrien schreef:Wat doen jullie als de buren echt vreselijk ruzie maken? Zouden jullie de politie bellen? En wat kan de politie doen?
Nee, gewoon binnen blijven. Ik heb geen ruzie met buren, wel heb ik onberekenbare buren die soms met iedereen (zonder aanwijsbare oorzaak) tekeer gaat.
Zo heb ik (en meerdere buren) een lange tijd een huisverbod gehad. We konden gewoon praten, maar o wee, als je aan de bel kwam en je zette per ongeluk een stap op de drempel. Dit is gewoon onverklaarbaar. Ik ben altijd vriendelijk gebleven tegen haar. En het resultaat is nu dat ze voor mij weer ook vriendelijk is (althans uitwendig). Er zijn zaken die je een rechtvaardige zaak kunt noemen. je lijdt om iets wat je niet deed. Dan kun kun je beter thuis blijven en vriendelijk naar degene toe die je kwaad zoekt.

PS Het gaat hier niet om ruzie bij de buren maar een ongemakkelijke positie met de buren .
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Jeremiah »

Hendrien schreef:Wat doen jullie als de buren echt vreselijk ruzie maken? Zouden jullie de politie bellen? En wat kan de politie doen?
Gewoon de politie bellen, eventueel anoniem.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Dodo »

Het scheelt wel hoe het is. Heeft er een echt de overhand? Klinkt het of de ander zich bedreigd voelt? Dat hoeft niet per se de vrouw te zijn overigens, soms zijn vrouwen dader van huiselijk geweld.
Als het alleen schreeuwen is, zou ik het laten gaan. Misschien een keer aan de buurvrouw vragen of het goed gaat, dat je ze soms hoort.
Als je het idee hebt dat het uit de hand loopt of kan gaan lopen, bel de politie.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door eilander »

Hendrien schreef:Wat doen jullie als de buren echt vreselijk ruzie maken? Zouden jullie de politie bellen? En wat kan de politie doen?
Ik heb ooit wel de politie gebeld toen ik de buurvrouw heel hard hoorde gillen. Ze zijn toen adequaat opgetreden. Het was wel een wat specifieke situatie omdat de buurman feitelijk niet op dat adres stond geregistreerd. Hem kon daarom een gebiedsverbod worden opgelegd.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door margrietha »

Zijn er (kleine) kinderen bij betrokken?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:Wat doen jullie als de buren echt vreselijk ruzie maken? Zouden jullie de politie bellen? En wat kan de politie doen?
Ken je hen (goed)? En heb je goed contact met één van de twee, of beiden?
Zijn er kindjes bij?
Als het alleen een tijdje schreeuwen naar elkaar is, zou ik het zo laten. Alleen als het te lang gaat duren, of je hoort echt klappen vallen, of dingen omvallen, huilen, dan zou ik zeker de politie (of wijkagent als jullie die hebben) bellen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Charles »

Wat Mara zegt. En als je besluit te bellen: 0900-8844
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Wandelende »

Als onze buren ruzie hebben, dan gaat het over het algemeen om nietszeggende dingen. Bijv. wie de vaat moet doen. Vervolgens moet daar een uur lang een woordenwisseling (lees: oorverdovend bekvechten) over zijn, alvorens iemand capituleert. Om vervolgens samen de vaat te gaan doen.

Verder bel ik nooit de politie voor zo iets. Het hoort erbij in de stad. Helaas.
Wel kinderen altijd even in de gaten houden.
(~)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door -DIA- »

Wandelende schreef:Als onze buren ruzie hebben, dan gaat het over het algemeen om nietszeggende dingen. Bijv. wie de vaat moet doen. Vervolgens moet daar een uur lang een woordenwisseling (lees: oorverdovend bekvechten) over zijn, alvorens iemand capituleert. Om vervolgens samen de vaat te gaan doen.

Verder bel ik nooit de politie voor zo iets. Het hoort erbij in de stad. Helaas.
Wel kinderen altijd even in de gaten houden.
Zoiets is ook menselijk, en kan in de beste gezinnen voorkomen.
Maar het wordt wel wat anders als het bedreigend lijkt te gaan worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Vorst »

Wat dit met de stad te maken heeft ontgaat me geheel.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door -DIA- »

Vorst schreef:Wat dit met de stad te maken heeft ontgaat me geheel.
Er zijn mensen die er prat op gaan in 'de stad' te wonen. Er zijn daartegenover mensen die zich haast schamen dat ze in Boerenhol of Orvelte wonen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Vorst »

Daar ging het toch niet om?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Wandelende »

-DIA- schreef:
Wandelende schreef:Als onze buren ruzie hebben, dan gaat het over het algemeen om nietszeggende dingen. Bijv. wie de vaat moet doen. Vervolgens moet daar een uur lang een woordenwisseling (lees: oorverdovend bekvechten) over zijn, alvorens iemand capituleert. Om vervolgens samen de vaat te gaan doen.

Verder bel ik nooit de politie voor zo iets. Het hoort erbij in de stad. Helaas.
Wel kinderen altijd even in de gaten houden.
Zoiets is ook menselijk, en kan in de beste gezinnen voorkomen.
Maar het wordt wel wat anders als het bedreigend lijkt te gaan worden.
Zeker, het komt ook in de 'beste' gezinnen voor. Maar niet iedere avond en minstens tweemaal per dag in dergelijke heftige mate. Althans, dan durf ik dat niet als gezond te bestempelen.
Vorst schreef:Wat dit met de stad te maken heeft ontgaat me geheel.
In het algemeen niets.
In onze stadswijk wel. Dat je ruzie ziet en hoort is dagelijkse kost. In die zin hoort het er helaas bij.
(~)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Vorst schreef:Wat dit met de stad te maken heeft ontgaat me geheel.
Er zijn mensen die er prat op gaan in 'de stad' te wonen. Er zijn daartegenover mensen die zich haast schamen dat ze in Boerenhol of Orvelte wonen.
Verhuizen naar Doodstil is wellicht een optie.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie