Ruzie bij de buren

Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Hendrien »

Charles schreef:Wat Mara zegt. En als je besluit te bellen: 0900-8844
We hebben al weleens gebeld. Dan gewoon 112. De politie kwam meteen en de ruzie stopt dan wel, maar er wordt verder niets opgelost. En ik vind het het heel heftig om de politie te bellen voor je buren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:
Charles schreef:Wat Mara zegt. En als je besluit te bellen: 0900-8844
We hebben al weleens gebeld. Dan gewoon 112. De politie kwam meteen en de ruzie stopt dan wel, maar er wordt verder niets opgelost. En ik vind het het heel heftig om de politie te bellen voor je buren.
Ik ben altijd heel erg begaan met mijn buren, maar soms moet je het loslaten en gewoon laten gaan. Omdat mensen niet geholpen willen of kunnen worden.
Ik ben er een keer tussen gesprongen, omdat buurvrouw bijna gewurgd werd. Maar het gevolg was dat zij daarna, telkens als ze me zag in de supermarkt of op straat, begon te schelden, ik kreeg de vreselijkste woorden naar mijn hoofd. Met ziektes en vrouwelijke lichaamsdelen erin.
Er zijn echtparen die zo met elkaar omgaan, omdat ze onmachtig zijn om op een andere wijze hun ongenoegen te uiten.
Ik was vorige week aan het werk bij oude mensen, hun buren gingen ook zo tekeer tegen elkaar.
Mevrouw, die notabene licht doof is zei, o, dat hoor ik zo vaak. Een uur later gaan ze dan gearmd de deur uit.
We hebben onlangs nieuwe buren gekregen, maar gelukkig hebben we het weer getroffen, tot nu toe tenminste.
Burenoverlast is een stress factor Hendrien!
Het klinkt misschien niet aardig, maar ga gewoon weg als de ruzie begint. Zeker als het notoire ruziezoekers zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Vorst schreef:Wat dit met de stad te maken heeft ontgaat me geheel.
Er zijn mensen die er prat op gaan in 'de stad' te wonen. Er zijn daartegenover mensen die zich haast schamen dat ze in Boerenhol of Orvelte wonen.
Verhuizen naar Doodstil is wellicht een optie.
Ik dacht niet dat dat veel uit zal maken. De wortel zit, naar mijn gevoelen althans, wat dieper dan de naam van een durpke.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Hendrien »

Mara schreef:
Hendrien schreef:
Charles schreef:Wat Mara zegt. En als je besluit te bellen: 0900-8844
We hebben al weleens gebeld. Dan gewoon 112. De politie kwam meteen en de ruzie stopt dan wel, maar er wordt verder niets opgelost. En ik vind het het heel heftig om de politie te bellen voor je buren.
Ik ben altijd heel erg begaan met mijn buren, maar soms moet je het loslaten en gewoon laten gaan. Omdat mensen niet geholpen willen of kunnen worden.
Ik ben er een keer tussen gesprongen, omdat buurvrouw bijna gewurgd werd. Maar het gevolg was dat zij daarna, telkens als ze me zag in de supermarkt of op straat, begon te schelden, ik kreeg de vreselijkste woorden naar mijn hoofd. Met ziektes en vrouwelijke lichaamsdelen erin.
Er zijn echtparen die zo met elkaar omgaan, omdat ze onmachtig zijn om op een andere wijze hun ongenoegen te uiten.
Ik was vorige week aan het werk bij oude mensen, hun buren gingen ook zo tekeer tegen elkaar.
Mevrouw, die notabene licht doof is zei, o, dat hoor ik zo vaak. Een uur later gaan ze dan gearmd de deur uit.
We hebben onlangs nieuwe buren gekregen, maar gelukkig hebben we het weer getroffen, tot nu toe tenminste.
Burenoverlast is een stress factor Hendrien!
Het klinkt misschien niet aardig, maar ga gewoon weg als de ruzie begint. Zeker als het notoire ruziezoekers zijn.
Misschien is dat echt beter. Ik krijg er enorm veel stress van. Maar ze zullen inderdaad hun eigen problemen op moeten lossen o.a. verslaving.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Mara »

Hendrien schreef: Misschien is dat echt beter. Ik krijg er enorm veel stress van. Maar ze zullen inderdaad hun eigen problemen op moeten lossen o.a. verslaving.
Lieve Hendrien, probeer het echt los te laten. De hulpverlening raadt dit ook aan. Mensen moeten zelf vastlopen, vooraleer ze inzien dat ze hulp nodig hebben.
Ik hoorde gisteren dat er meer mensen overlijden aan de gevolgen van "verward gedrag", dan aan terrorisme.
Verward gedrag kan komen door psychische aandoeningen die niet adequaat behandeld worden, maar het is vaak een gevolg van drank en/of drugs.
En daar kunnen jij en ik, als betrokken buurvrouwen, echt helemaal niets aan doen. Het voelt niet goed, niet christelijk, niet barmhartig, daarom veroorzaakt het stress.
Ik vond het eerst ook moeilijk, de woorden : ben ik mijn broeder's hoeder, kwamen altijd vooraan in mijn gedachten.
Sterkte!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door Dodo »

Bij fysiek geweld kun je niet de andere kant op kijken.
Er zijn verhalen bekend van slachtoffers van huiselijk geweld die zeiden: iedereen uit de buurt wist er van, en niemand deed iets.

De politie bellen is wel het minste, als je denkt dat het echt uit de hand loopt bij de buren.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door refo »

Je hoeft je er niet mee te bemoeien, maar je kunt wel laten merken dat je er last van hebt.

"Ik hoorde jullie gisteren oefenen voor de toneelvoorstelling, maar kan dat voortaan wat zachter?"

Moet je natuurlijk niet zelf periodiek luidkeels psalmen zingen, want dan komt dat niet goed over.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Ruzie bij de buren

Bericht door BJD »

Dodo schreef:Bij fysiek geweld kun je niet de andere kant op kijken.
Er zijn verhalen bekend van slachtoffers van huiselijk geweld die zeiden: iedereen uit de buurt wist er van, en niemand deed iets.

De politie bellen is wel het minste, als je denkt dat het echt uit de hand loopt bij de buren.
Juist ja. Over het algemeen is de burger daar te terughoudend in. Slachtoffers zelf stappen niet zo snel naar de politie.
https://www.blijfgroep.nl/kennis-delen/ ... en-cijfers
Plaats reactie