Migraine ***

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: Migraine ***

Bericht door Terri »

ejvl schreef:
Terri schreef:
Mara schreef: Ik mag geen Ibuprofen, als het tot hoofdpijn komt neem ik 1000 Pmol+ Coffeïne.
Maar dat helpt pas na enkele doses.
Het lukt mij niet om te slapen, helaas. Het is tijdens zo'n aanval te druk in mijn hoofd om te kunnen slapen.



Paracetamol zonder coffeïne is beter voor de rust, van coffeïne wordt je onrustig en extra alert. ( koffie-idee)
Of paracetamol met codeïne, maar dat is alleen op recept.
Voor mij is paracetamol met een tablet cinnarizine (reistabletje) een uitkomst.
1000 mg paracetamol en 800 ibuprofen tegelijk helpt mij vaak. Eventueel met tramadol en diclofinac, wel met maagbeschermers.
1000mg paracetamol+2x 400mg brufen en dan ook nog tramadol ( behoort tot de opiaten) en diclofenac..... :oO
Dat is wel heel erg veel, het is bijna narcose... :sweat
Maar wellicht neem je dit niet allemaal tegelijk in.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Migraine ***

Bericht door Terri »

Van Ewijk schreef:
Terri schreef:Paracetamol zonder coffeïne is beter voor de rust, van coffeïne wordt je onrustig en extra alert. ( koffie-idee)
Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing of verwijzing daar naar toe, maar wel uit herhaaldelijke persoonlijke ervaring dat paracetamol met coffeïne toch sneller en effectiever bij mij werkt dan gewone.
Ik zeg er dan bij, bij mij.
Ja dat klopt wel, maar Mara schreef dat ze niet kan slapen, en dat zou zo maar door de coffeïne kunnen komen.
Maar ook dat is bij iedereen verschillend.
Pas sprak ik iemand die gerust net voor het slapen gaan zwarte koffie drinkt en nergens last van heeft.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Migraine ***

Bericht door Van Ewijk »

Ik raad trouwens aan om eens naar een masseur te gaan, die kan door nek en schoudermassage veel van de hoofdpijn weg masseren en een wekelijkse massage helpt preventief uitstekend!
Wel een goede erkende masseur natuurlijk en in overleg met de huisarts.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Migraine ***

Bericht door Framboos »

Van Ewijk schreef:Ik raad trouwens aan om eens naar een masseur te gaan, die kan door nek en schoudermassage veel van de hoofdpijn weg masseren en een wekelijkse massage helpt preventief uitstekend!
Wel een goede erkende masseur natuurlijk en in overleg met de huisarts.
Dat is inderdaad soms effectief voor bepaalde vormen van hoofdpijn. Maar het is NIET effectief voor migraine.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Migraine ***

Bericht door Mara »

Terri schreef: Ja dat klopt wel, maar Mara schreef dat ze niet kan slapen, en dat zou zo maar door de coffeïne kunnen komen.
Maar ook dat is bij iedereen verschillend.
Pas sprak ik iemand die gerust net voor het slapen gaan zwarte koffie drinkt en nergens last van heeft.
Dat kan zeker! Maar ik neem die dubbele P+C alleen als startdosis in, en liever neem ik elke 4 uur 500 mg in, om de bloedspiegel stabiel te houden. Zonder coff. trouwens, want je hebt helemaal gelijk.
Ik moest na een kleine ingreep snachts om 12 uur 1000 mg innemen en per ongeluk had ik het verkeerde stripje, dus met coff gepakt. Ik lag echt te stuiteren in mn bed. :sweat
Als je de tabletten in een beetje water oplost - wat is dus altijd doe - zijn die van de Etos het fijnst. Die lossen heel snel op tot een fijn poeder en smaken niet bitter.
Voor onderweg zijn de ovalen tabletten prettig.
ejvl schreef:1000 mg paracetamol en 800 ibuprofen tegelijk helpt mij vaak. Eventueel met tramadol en diclofinac, wel met maagbeschermers.
Maagbeschermer wil niet zeggen dat je een soort plastic beschermlaag in je maag krijgt hoor. :D
Heb jij een lage pijndrempel?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Migraine ***

Bericht door ejvl »

Terri schreef: 1000mg paracetamol+2x 400mg brufen en dan ook nog tramadol ( behoort tot de opiaten) en diclofenac..... :oO
Dat is wel heel erg veel, het is bijna narcose... :sweat
Maar wellicht neem je dit niet allemaal tegelijk in.
Nee hoor, zeer zelden, maar 1 of 2 keer gebeurd, maar dan doe ik verder ook niets meer als autorijden en dergelijke :)
Mara schreef: Maagbeschermer wil niet zeggen dat je een soort plastic beschermlaag in je maag krijgt hoor. :D
Heb jij een lage pijndrempel?
Nee een vrij hoge zelfs. Ik heb wel een paar keer plat gelegen met spit in de onderrug dat ik echt niets meer kon behalve in 1 houding liggen, dan helpen dergelijke hoeveelheden pijnstillers wel.

Voor flinke hoofdpijn (je kunt het migraine noemen) beperk ik mij meestal tot 1x paracetamol 500 en 1x brufen 400, hooguit 1000 paracetamol en 800 brufen als het flink erg wordt.

Het klink vast een beetje zweverig, maar ik ben van mening dat je de pijngrens, en daadwerkelijke pijn, kunt beïnvloeden door middel van wilskracht en "the power of the mind". Natuurlijk zitten hier ook grenzen aan, maar het helpt wel om een pijngrens op te schroeven.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Migraine ***

Bericht door Mara »

ejvl schreef: Het klink vast een beetje zweverig, maar ik ben van mening dat je de pijngrens, en daadwerkelijke pijn, kunt beïnvloeden door middel van wilskracht en "the power of the mind". Natuurlijk zitten hier ook grenzen aan, maar het helpt wel om een pijngrens op te schroeven.
Eén van mijn kinderen volgde een revalidatietraject vanwege ernstige pijnklachten en ik heb heel veel geleerd over het begrip pijn.
Pijn is een emotie die je in sommige gevallen (zoals op een slagveld of bij dreigend gevaar) zelfs uit kunt schakelen.
Maar in het dagelijks leven krijgt het voorrang boven de andere emoties, zoals blijdschap en verdriet.
Als je bang bent voor de pijn (wat heb ik nu weer, is dit niet iets kwaadaardigs?) wordt het heviger.
Eigenlijk zoals je tijdens de zwangerschapsgym leert om de weeën als golven voor te stellen.
Dus wat jij zegt is niet zweverig, maar klopt gewoon. ;)

Nu is er wel verschil tussen acute pijn en de chronische vorm. De eerste heeft als nuttige functie dat het je in actie brengt, maar de tweede heeft geen functie meer en put je uit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Migraine ***

Bericht door refo »

ejvl schreef:
Terri schreef: 1000mg paracetamol+2x 400mg brufen en dan ook nog tramadol ( behoort tot de opiaten) en diclofenac..... :oO
Dat is wel heel erg veel, het is bijna narcose... :sweat
Maar wellicht neem je dit niet allemaal tegelijk in.
Nee hoor, zeer zelden, maar 1 of 2 keer gebeurd, maar dan doe ik verder ook niets meer als autorijden en dergelijke :)
Mara schreef: Maagbeschermer wil niet zeggen dat je een soort plastic beschermlaag in je maag krijgt hoor. :D
Heb jij een lage pijndrempel?
Nee een vrij hoge zelfs. Ik heb wel een paar keer plat gelegen met spit in de onderrug dat ik echt niets meer kon behalve in 1 houding liggen, dan helpen dergelijke hoeveelheden pijnstillers wel.

Voor flinke hoofdpijn (je kunt het migraine noemen) beperk ik mij meestal tot 1x paracetamol 500 en 1x brufen 400, hooguit 1000 paracetamol en 800 brufen als het flink erg wordt.

Het klink vast een beetje zweverig, maar ik ben van mening dat je de pijngrens, en daadwerkelijke pijn, kunt beïnvloeden door middel van wilskracht en "the power of the mind". Natuurlijk zitten hier ook grenzen aan, maar het helpt wel om een pijngrens op te schroeven.
Ga in de leer bij een fakir.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Migraine ***

Bericht door Mara »

Ik begreep dat een tekort aan vitamine D en B2 ook migraine kan verergeren of uitlokken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Migraine ***

Bericht door Framboos »

Mara schreef:Ik begreep dat een tekort aan vitamine D en B2 ook migraine kan verergeren of uitlokken.
Vooralsnog geen evidence voor
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Migraine ***

Bericht door Mannetje »

Sinds ik (veel) extra vitamine D slik, is het aantal aanvallen alleen maar flink toegenomen.
Maar ook daar is wellicht helemaal geen verband tussen, ik wijt de aanvallen aan andere dingen.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Migraine ***

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Sinds ik (veel) extra vitamine D slik, is het aantal aanvallen alleen maar flink toegenomen.
Maar ook daar is wellicht helemaal geen verband tussen, ik wijt de aanvallen aan andere dingen.
Heb jij weleens van vestibulaire migraine gehoord?
Ik nu wel :bobo
https://www.duizeligheidscentrum.nl/Dui ... raine.html
Mijn hoofdpijn is sporadisch, aura's worden ook minder, maar nu heb ik aanvallen van duizeligheid.
Ik word er best onzeker van, vooral als ik op een trap sta.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Migraine ***

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:
Mannetje schreef:Sinds ik (veel) extra vitamine D slik, is het aantal aanvallen alleen maar flink toegenomen.
Maar ook daar is wellicht helemaal geen verband tussen, ik wijt de aanvallen aan andere dingen.
Heb jij weleens van vestibulaire migraine gehoord?
Ik nu wel :bobo
https://www.duizeligheidscentrum.nl/Dui ... raine.html
Mijn hoofdpijn is sporadisch, aura's worden ook minder, maar nu heb ik aanvallen van duizeligheid.
Ik word er best onzeker van, vooral als ik op een trap sta.
Nee, hier had ik nog nooit van gehoord, en ik herken me gelukkig ook niet in de symptomen. Duizeligheid valt heel erg mee bij aanvallen, het is vooral veel hoofdpijn, misselijk (maar niet overgeven) en last van licht en streepjes/stipjes/etc.
-
Plaats reactie