Waar denk je op dit moment aan? [4]

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

merel schreef: Empathische vader? Kom op zeg, je zet je kind een uur na de gebeurtenissen niet met allerlei foto'sop LinkedIn en verschijnt een dag later ook niet in allerlei praatprogramma's. Tenenkrommend.
Ik zou jou weleens willen spreken als jouw kind in elkaar is getimmerd, omdat......
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er dingen naar boven bij je komen, wat je nooit bij jezelf zou vermoeden dat het er in zat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zita »

Mara schreef:
merel schreef: Empathische vader? Kom op zeg, je zet je kind een uur na de gebeurtenissen niet met allerlei foto'sop LinkedIn en verschijnt een dag later ook niet in allerlei praatprogramma's. Tenenkrommend.
Ik zou jou weleens willen spreken als jouw kind in elkaar is getimmerd, omdat......
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er dingen naar boven bij je komen, wat je nooit bij jezelf zou vermoeden dat het er in zat.
Nou, die vader grijpt het podium wel maximaal aan. Dat verbaast mij, zeker als je een kind in het ziekenhuis hebt liggen. Nu is het ook wel een modieus statement voor de omroepen om hier podium aan te bieden, en is het wel een beetje komkommertijd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ad Anker »

Vaag verhaal. Jongens die aan een willekeurig 14 jarig meisje gaan vragen of ze wel een meisje is. Vervolgens komt er een antwoord waar hedendaagse genderideologen van smullen, ze wordt daarom(?) mishandeld en vader zoekt ruimschoots de (social) media met allemaal idolische reacties omdat dit meisje een 2021 proof antwoord geeft.

Ik begrijp de meerwaarde van het plaatsen van de post van Mara ook niet, hier op RF. Het zou fijn zijn als ze nog zou kunnen vertellen waarom ze dit heeft gepost.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Zita schreef:
Mara schreef:
merel schreef: Empathische vader? Kom op zeg, je zet je kind een uur na de gebeurtenissen niet met allerlei foto'sop LinkedIn en verschijnt een dag later ook niet in allerlei praatprogramma's. Tenenkrommend.
Ik zou jou weleens willen spreken als jouw kind in elkaar is getimmerd, omdat......
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er dingen naar boven bij je komen, wat je nooit bij jezelf zou vermoeden dat het er in zat.
Nou, die vader grijpt het podium wel maximaal aan. Dat verbaast mij, zeker als je een kind in het ziekenhuis hebt liggen. Nu is het ook wel een modieus statement voor de omroepen om hier podium aan te bieden, en is het wel een beetje komkommertijd.
.

Precies!! Schaamteloos om zo als ouder te reageren en continu het podium te zoeken. Het kind is niet eens transgender o.i.d. Suggereer het dan niet in de media.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Ik begrijp de meerwaarde van het plaatsen van de post van Mara ook niet, hier op RF. Het zou fijn zijn als ze nog zou kunnen vertellen waarom ze dit heeft gepost.
Is dat echt zo moeilijk te begrijpen, als ouder?

Het gaat niet om de reden waarom dit meisje zo is toegetakeld, er is altijd een zogenaamde reden om een willekeurig iemand in elkaar te meppen. Iedere keer als ik zo'n bericht lees, word ik hevig verontwaardigd.
merel schreef:Schaamteloos om zo als ouder te reageren en continu het podium te zoeken. Het kind is niet eens transgender o.i.d. Suggereer het dan niet in de media.
Ik las dit:
„Jongen of meisje, hetero, gay of biseksueel, het maakt haar (en ons allemaal) niet uit. Mijn kind Frédérique is niet transgender, maar zegt gewoon dat ze is wie ze is.”

Het gaat mij niet om de reactie van die vader. Het gaat mij om de gevoelens van haar ouders, als die hun dochter zo aantreffen.
Kun je je enigszins inleven?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Ad Anker schreef: Ik begrijp de meerwaarde van het plaatsen van de post van Mara ook niet, hier op RF. Het zou fijn zijn als ze nog zou kunnen vertellen waarom ze dit heeft gepost.
Is dat echt zo moeilijk te begrijpen, als ouder?

Het gaat niet om de reden waarom dit meisje zo is toegetakeld, er is altijd een zogenaamde reden om een willekeurig iemand in elkaar te meppen. Iedere keer als ik zo'n bericht lees, word ik hevig verontwaardigd.
merel schreef:Schaamteloos om zo als ouder te reageren en continu het podium te zoeken. Het kind is niet eens transgender o.i.d. Suggereer het dan niet in de media.
Ik las dit:
„Jongen of meisje, hetero, gay of biseksueel, het maakt haar (en ons allemaal) niet uit. Mijn kind Frédérique is niet transgender, maar zegt gewoon dat ze is wie ze is.”

Het gaat mij niet om de reactie van die vader. Het gaat mij om de gevoelens van haar ouders, als die hun dochter zo aantreffen.
Kun je je enigszins inleven?
Prima. Omdat je verontwaardigd ben en omdat je je ingeeft in de gevoelens van de ouders. Helder.

Ik vind de entourage van dit misdrijf zodanig diffuus dat ik me moeilijk inleef. Ik sluit me er ook voor af. Het is uiteraard afschuwelijk, zo'n gebeurtenis, geheel eens.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Prima. Omdat je verontwaardigd ben en omdat je je ingeeft in de gevoelens van de ouders. Helder.

Ik vind de entourage van dit misdrijf zodanig diffuus dat ik me moeilijk inleef. Ik sluit me er ook voor af. Het is uiteraard afschuwelijk, zo'n gebeurtenis, geheel eens.
De (mogelijke) aanleiding is alleen zo actueel, dat het wellicht verder van je af staat. En de media er nu massaal opduiken.
Maar als je die schil afpelt, houd je een verdrietig verhaal over.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ouddorp »

Het verhaal heeft wel heel veel aspecten. De media duiken erop als ware het een hedendaagse martelares. Dit past dan ook goed in het gewenste plaatje dat mensen met afwijkende genders worden gediscrimineerd en dat daarop actie moet worden ondernomen. Dat het kind zichzelf wel als meisje ziet (en daarmee dus niet non-binair is) doet er minder toe. De achtergrond van de dader(s) wordt ook zorgvuldig uit beeld gehouden, die komt minder goed uit. En nu blijkt dat de vader in het verleden is veroordeeld wegens afpersing en bedreiging van een ander gezin. Deze komt nu heel emphatisch en vergevingsgezind over, maar blijkt ook meerdere kanten te hebben. Of heeft geleerd van zijn verleden, dat kan ook.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Mara schreef:
Ad Anker schreef: Prima. Omdat je verontwaardigd ben en omdat je je ingeeft in de gevoelens van de ouders. Helder.

Ik vind de entourage van dit misdrijf zodanig diffuus dat ik me moeilijk inleef. Ik sluit me er ook voor af. Het is uiteraard afschuwelijk, zo'n gebeurtenis, geheel eens.
De (mogelijke) aanleiding is alleen zo actueel, dat het wellicht verder van je af staat. En de media er nu massaal opduiken.
Maar als je die schil afpelt, houd je een verdrietig verhaal over.
Dat het meisje klappen heeft gehad is heel verdrietig. Ik zie vooral een vader die op welke reden dan ook graag het podium zoekt. En dat roept meer ergernis op dan beklag
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

merel schreef: Dat het meisje klappen heeft gehad is heel verdrietig. Ik zie vooral een vader die op welke reden dan ook graag het podium zoekt.
Ik mis de moeder in het verhaal.
Maar waarschijnlijk gaat deze zucht naar aandacht zich tegen hem keren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Aan mensen die fysiek en mentaal lijden om het Woord en getuigenis van Jezus. We merken het steeds meer, er is een geest van onverdraagzaamheid in deze wereld die één doel op het oog heeft. Laten we hierop acht nemen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuw »

Aan de vele vragen die ik moet beantwoorden voor ik kan inloggen op t forum. :)
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:
Herman schreef:
MePaul schreef:
Ik vind het niet normaal dat iemand vraagt of een kind een meisje of een jongen is.
Dat lijkt me in een tijd van verschuivende en bizarre normen en waarden een zeer voor de handliggende vraag.
Zoiets vraag je toch echt niet aan een wildvreemde op straat. Dan heb je verkeerde bedoelingen, en dat is ook wel gebleken.
Beetje het nieuwe 'wat kijk je nou?' van vroeger. Was ook alleen bedoeld om gedoe te veroorzaken.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Het gebeuren op zich, is al tekenend voor in welke toestand onze samenleving terecht is gekomen. Maar dat zijn slechts niet relevante individuele gedachten van een mensje dat er totaal niet toe doet. Zijn we niet bezig (inclusief het overblijfsel van een verwaterd christendom) de gehele wereldorde om te keren?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:Aan de vele vragen die ik moet beantwoorden voor ik kan inloggen op t forum. :)
Was het weer zover?
Ik had het eergisteren.
Alle antwoorden bleven fout. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie