Waar denk je op dit moment aan? [4]

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Aan het meisje dat gisteren in elkaar getimmerd werd, alleen om het feit dat ze niet wilde zeggen of ze een jongen of een meisje was.
Maar je zult de ouders zijn van de dader(s).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Ben ik erg slecht, als ik gezien de etniciteit van de verdachten, verwacht dat de ouders het niet zo'n groot probleem vinden als een non binair iemand in elkaar gemept wordt?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

merel schreef:Ben ik erg slecht, als ik gezien de etniciteit van de verdachten, verwacht dat de ouders het niet zo'n groot probleem vinden als een non binair iemand in elkaar gemept wordt?
De vader van het meisje bleek opvallend empatisch te zijn:
“Aan alle kanten is dit verschrikkelijk triest", zegt Paul daarover. “Het is een heel verdrietige situatie en afgezien van het feit dat ik als vader ontzettend verdrietig ben over de pijn, het verdriet en het leed van Frédérique, zitten er nu ook twee ouders thuis die hun ochtend heel anders zijn begonnen en die hun zoon in de cel hebben zitten. Een 14-jarige jongen.”

Ik vind dat je nogal voorbarig bent in je oordeel over de ouders.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Ben ik erg slecht, als ik gezien de etniciteit van de verdachten, verwacht dat de ouders het niet zo'n groot probleem vinden als een non binair iemand in elkaar gemept wordt?
Een "non binair iemand" is een verzinsel van de duivel, om Gods scheppingsorde onderuit te halen. (ik heb het niet over personen die geen of beide geslachtskenmerken bezitten, waar het ingewikkeld is om het geslacht te bepalen. Maar daar gaat het hier niet om.)

Verder vind ik je posting generaliserend richting specifieke etnische groeperingen. Daar sta ik ook niet achter.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door pierre27 »

merel schreef:Ben ik erg slecht, als ik gezien de etniciteit van de verdachten, verwacht dat de ouders het niet zo'n groot probleem vinden als een non binair iemand in elkaar gemept wordt?
Waar is iets te lezen over de achtergrond van de verdachten?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

pierre27 schreef:
merel schreef:Ben ik erg slecht, als ik gezien de etniciteit van de verdachten, verwacht dat de ouders het niet zo'n groot probleem vinden als een non binair iemand in elkaar gemept wordt?
Waar is iets te lezen over de achtergrond van de verdachten?
Het Parool had een politiek correct stuk hierover geschreven, waar Oscar Hammerstein snoeihard naar uithaalde. De verdachten hebben een Marokkaanse achtergrond.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Ben ik erg slecht, als ik gezien de etniciteit van de verdachten, verwacht dat de ouders het niet zo'n groot probleem vinden als een non binair iemand in elkaar gemept wordt?
De vader van het meisje bleek opvallend empatisch te zijn:
“Aan alle kanten is dit verschrikkelijk triest", zegt Paul daarover. “Het is een heel verdrietige situatie en afgezien van het feit dat ik als vader ontzettend verdrietig ben over de pijn, het verdriet en het leed van Frédérique, zitten er nu ook twee ouders thuis die hun ochtend heel anders zijn begonnen en die hun zoon in de cel hebben zitten. Een 14-jarige jongen.”

Ik vind dat je nogal voorbarig bent in je oordeel over de ouders.
Empathische vader? Kom op zeg, je zet je kind een uur na de gebeurtenissen niet met allerlei foto'sop LinkedIn en verschijnt een dag later ook niet in allerlei praatprogramma's. Tenenkrommend.
Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Wim Anker »

Deze vader offert zijn kind aan de Moloch van de gender ideologie. Arm kind.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door pierre27 »

merel schreef:
pierre27 schreef:
merel schreef:Ben ik erg slecht, als ik gezien de etniciteit van de verdachten, verwacht dat de ouders het niet zo'n groot probleem vinden als een non binair iemand in elkaar gemept wordt?
Waar is iets te lezen over de achtergrond van de verdachten?
Het Parool had een politiek correct stuk hierover geschreven, waar Oscar Hammerstein snoeihard naar uithaalde. De verdachten hebben een Marokkaanse achtergrond.
Okee, niet gelezen. Enfin ik denk dat tal van dergelijke ouders daar wel een probleem mee hebben dat hun kinderen anderen in elkaar meppen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Framboos »

Wim Anker schreef:Deze vader offert zijn kind aan de Moloch van de gender ideologie. Arm kind.

Inderdaad, ik krijg er kromme tenen van.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door eilander »

Rake column van Joep Schrijvers in het magazine van Managementboek:

"Wat direct opvalt aan de inclusiviteitsideologie is dat individuen niet meer bstaan. Elke manager en medewerker is een exemplaar geworden van een categorie met onveranderbare kenmerken: ras, etnicitiet, seksuele geaardheid, gender. Ontsnappen is onmogelijk."
Hij heeft het verder over dwepers, en dat vooral van belang is tot welke categorie je behoort (hoeveel 'slachtofferpunten' je scoort), niet wat je kunt of hoe je als mens bent.
"Omwille van een eerlijke afspiegeling van de bevolking liever een homoseksuele oogchirurg aannemen die incompetent is dan een goede van de heteroseksuele persuasie."
"Het meest trieste is echter dat het inclusiviteitsdenken bewerkstelligt wat ze wil verhelpen: het sluit mensen op in groepen, het continueert en verergert wij-zij-denken, is discriminerend en schakelt andersdenkenden uit. (...) Het wordt tijd om dit tij te keren en deze dogmatische dwangtheorie, deze Amerikaanse crap, de polder uit te flikkeren. (...) Op naar organisaties vol meerstemmigheid en waar je wordt beoordeeld op wat je doet en niet op wat je bent."
MePaul
Berichten: 509
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door MePaul »

Wim Anker schreef:Deze vader offert zijn kind aan de Moloch van de gender ideologie. Arm kind.
Ik vind het niet normaal dat iemand vraagt of een kind een meisje of een jongen is. Ook hoef je daar geen reactie op te geven. Het geweld keur ik daarnaast ook direct af natuurlijk!

Wat mij wel tegenstaat is de tendens die er heerst dat geslacht totaal niet meer benoemd mag worden. Ik vind de focus die ik als kind soms ervoer ten aanzien van het geslacht te extreem en overbodig, alleen vind ik deze ontwikkeling niet Bijbels. Te veel aandacht voor het geslacht en bijbehorende stereotypes vind ik niet prettig, alleen geslacht is wel gewoon een feit wat benoemd mag worden als dat nodig is.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ambtenaar »

https://www.wyniasweek.nl/terwijl-rutte ... uit-beeld/

Een interessante analyse. Sluit deels aan bij het onderwerp gender.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

MePaul schreef:
Ik vind het niet normaal dat iemand vraagt of een kind een meisje of een jongen is.
Dat lijkt me in een tijd van verschuivende en bizarre normen en waarden een zeer voor de handliggende vraag.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
MePaul schreef:
Ik vind het niet normaal dat iemand vraagt of een kind een meisje of een jongen is.
Dat lijkt me in een tijd van verschuivende en bizarre normen en waarden een zeer voor de handliggende vraag.
Zoiets vraag je toch echt niet aan een wildvreemde op straat. Dan heb je verkeerde bedoelingen, en dat is ook wel gebleken.
Plaats reactie