Waar denk je op dit moment aan? [4]

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

joy schreef:75 online op forumoverzicht, wel veel!
Ik had niet goed gekeken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Sheba »

joy schreef:75 online op forumoverzicht, wel veel!
91 nu...

Maar snap het nu geloof ik al. Laat maar , niet echt spannend. :lock
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Aan de moeder van Abdullah. Ze was in de veronderstelling dat hij op zijn kamer was, maar ze trof het bed leeg.

Sinds vrijdagavond wordt de 15-jarige Abdullah Mazmahor uit Schiedam vermist. Abdullah is doof, verstandelijk beperkt en heeft dringend medicijnen nodig voor zijn hartproblemen. Het hele weekend is gezocht, zonder resultaat.
In diverse kerken in de regio is voor hem gebeden.
Naar verluid heeft de jongen geen jas aan.
Verschrikkelijk. Zo spanningsvol :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Terri »

Mara schreef:Aan de moeder van Abdullah. Ze was in de veronderstelling dat hij op zijn kamer was, maar ze trof het bed leeg.

Sinds vrijdagavond wordt de 15-jarige Abdullah Mazmahor uit Schiedam vermist. Abdullah is doof, verstandelijk beperkt en heeft dringend medicijnen nodig voor zijn hartproblemen. Het hele weekend is gezocht, zonder resultaat.
In diverse kerken in de regio is voor hem gebeden.
Naar verluid heeft de jongen geen jas aan.
Verschrikkelijk. Zo spanningsvol :ouin
Gelukkig is hij terecht.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Een oud-schoolvriendinnetje van een van de kinderen leeft niet meer...de strijd was te groot. Zo aangrijpend!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Desiree »

helma schreef:Een oud-schoolvriendinnetje van een van de kinderen leeft niet meer...de strijd was te groot. Zo aangrijpend!
Nou..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

helma schreef:Een oud-schoolvriendinnetje van een van de kinderen leeft niet meer...de strijd was te groot. Zo aangrijpend!
Ach, wat verdrietig.
Een bloem in de knop gebroken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

helma schreef:Een oud-schoolvriendinnetje van een van de kinderen leeft niet meer...de strijd was te groot. Zo aangrijpend!
Afschuwelijk, wat een verdriet!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door eilander »

Aan de ramp (watersnoodramp 1953), vandaag 65 jaar geleden.
Hoewel ik dit uiteraard niet zelf meegemaakt heb, is 1 februari voor mij toch altijd een bijzondere dag.
Mijn ouders hebben dit wel heel bewust meegemaakt, in één van de zwaarst getroffen gebieden.
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Aan de ramp (watersnoodramp 1953), vandaag 65 jaar geleden.
Hoewel ik dit uiteraard niet zelf meegemaakt heb, is 1 februari voor mij toch altijd een bijzondere dag.
Mijn ouders hebben dit wel heel bewust meegemaakt, in één van de zwaarst getroffen gebieden.
Ik heb de ramp ook niet bewust meegemaakt. Er zijn verschillende herdenkingsboeken over verschenen.
Ik vrees dat we de hand Gods in die ramp niet voldoende hebben opgemerkt. De ramp had ons nationaal toch zeker wel iets te zeggen.

We wisten dat het hard waaide, heel hard, maar dat er zo'n ramp plaats vond konden we toen niet bevroeden. Ik was toen 1 jaar oud en mijn broer lag in de nacht van de ramp in het ziekenhuis. Dit weet ik dan door overlevering.

CORRECTIE:
Ik haalde twee overleveringen door elkaar. :bobo
Niet mijn broer lag toen in het ziekenhuis, maar ik zelf lag zelf in het ziekenhuis... Maar ik herinner me dat als kind van 1 jaar persoonlijk vanzelf niet meer.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 01 feb 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Herman »

eilander schreef:Aan de ramp (watersnoodramp 1953), vandaag 65 jaar geleden.
Hoewel ik dit uiteraard niet zelf meegemaakt heb, is 1 februari voor mij toch altijd een bijzondere dag.
Mijn ouders hebben dit wel heel bewust meegemaakt, in één van de zwaarst getroffen gebieden.
Gisteren een indrukwekkende bijlage bij het reformatorisch dagblad. Watersnood heeft mijn interesse en daarom ga ik één keer in het jaar naar Zeeland of naar een soortgelijke streek waar de strijd tegen het water is gevoerd, maar ook zo vaak is verloren.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

Herman schreef:
eilander schreef:Aan de ramp (watersnoodramp 1953), vandaag 65 jaar geleden.
Hoewel ik dit uiteraard niet zelf meegemaakt heb, is 1 februari voor mij toch altijd een bijzondere dag.
Mijn ouders hebben dit wel heel bewust meegemaakt, in één van de zwaarst getroffen gebieden.
Gisteren een indrukwekkende bijlage bij het reformatorisch dagblad. Watersnood heeft mijn interesse en daarom ga ik één keer in het jaar naar Zeeland of naar een soortgelijke streek waar de strijd tegen het water is gevoerd, maar ook zo vaak is verloren.
mijn ouders moesten vluchten voor het water, mijn moeder was 8 maanden zwanger, hun leven was verdeeld tussen voor de ramp en na de ramp.
Mijn broer is geboren op het moment dat mijn vader naar de begrafenis van mijn oma was.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Roos2017 »

Mijn grootouders hadden een gezin als evacuees tijdelijk op zolder wonen.
Die mensen hadden elke nacht nachtmerries en m´n grootmoeder vertelde dat de moeder van dat gezin elke nacht aan het gillen was.
Zo zag ze bijvoorbeeld dat er dode varkens uit het raam van hun boerderij hingen.
Heel aangrijpend om dat te horen.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door aggieoudje »

---knip--- Privacygevoelige informatie, niet toegestaan
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Wat een ernstige roepstem.
Veel sterkte toegebeden Aggie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie