Waar denk je op dit moment aan? [4]

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: Omgeving; klasgenoten die homoseksueel zijn en bij mijn 10 jarige zit een meisje in de klas die al sinds haar 4e roept dat ze een jongen wil zijn en ook in jongenskleding loopt.
Ik vind dat best lastig. Waarschijnlijk hebben we allemaal wel homoseksuele klasgenoten gehad, alleen kwamen deze er vroeger niet voor uit. Of dat nu persé beter was, betwijfel ik.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mistig »

GerefGemeente-lid schreef:
eilander schreef:Maar goed, ik heb geen zin in een broekendiscussie.
Ik ook niet.

Maar ik wilde meer mijn zorgen uiten over de gewenning aan de genderideologie. Maar blijkbaar vat men zelfs op dit forum niet meer, gelet op de reacties.
Het dragen van een broek door vrouwen heeft weinig met de genderideologie te maken...
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef: Omgeving; klasgenoten die homoseksueel zijn en bij mijn 10 jarige zit een meisje in de klas die al sinds haar 4e roept dat ze een jongen wil zijn en ook in jongenskleding loopt.
Ik vind dat best lastig. Waarschijnlijk hebben we allemaal wel homoseksuele klasgenoten gehad, alleen kwamen deze er vroeger niet voor uit. Of dat nu persé beter was, betwijfel ik.
Klopt, het is ook lastig, maar door de openheid, wat op zich heel goed is, wordt hij eigenlijk normaal.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
merel schreef: Omgeving; klasgenoten die homoseksueel zijn en bij mijn 10 jarige zit een meisje in de klas die al sinds haar 4e roept dat ze een jongen wil zijn en ook in jongenskleding loopt.
Ik vind dat best lastig. Waarschijnlijk hebben we allemaal wel homoseksuele klasgenoten gehad, alleen kwamen deze er vroeger niet voor uit. Of dat nu persé beter was, betwijfel ik.
Heb je het nu over de lagere of de middelbare school?
merel schreef:zit een meisje in de klas die al sinds haar 4e roept dat ze een jongen wil zijn
We hebben vast allemaal wel zo'n meisje in de klas gehad. Die liever voetbalde met de jongens en in bomen klom.
Maar daar bleef het bij. Nu neemt iedereen dit zo serieus dat het kind daarin gestimuleerd wordt door de ouders.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef: Omgeving; klasgenoten die homoseksueel zijn en bij mijn 10 jarige zit een meisje in de klas die al sinds haar 4e roept dat ze een jongen wil zijn en ook in jongenskleding loopt.
Ik vind dat best lastig. Waarschijnlijk hebben we allemaal wel homoseksuele klasgenoten gehad, alleen kwamen deze er vroeger niet voor uit. Of dat nu persé beter was, betwijfel ik.
Heb je het nu over de lagere of de middelbare school?
merel schreef:zit een meisje in de klas die al sinds haar 4e roept dat ze een jongen wil zijn
We hebben vast allemaal wel zo'n meisje in de klas gehad. Die liever voetbalde met de jongens en in bomen klom.
Maar daar bleef het bij. Nu neemt iedereen dit zo serieus dat het kind daarin gestimuleerd wordt door de ouders.
Beide scholen. En je laatste zin is weer zo generaliserend dat ik je moeilijk serieus kan nemen. Er zullen vele ouders en kinderen erg worstelen met dit thema.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Bij mij gaat het over een meisje in groep 8 die van zichzelf zegt dat zij lesbisch is. Of dit ook daadwerkelijk zo is, is natuurlijk een tweede. Bij mijn oudste zitten op catechisatie twee 14-15 jarige kinderen die homoseksueel zeggen te zijn.

De ouders van het transgender meisje bij een van de kinderen in de klas hebben er moeite mee dat hun dochter dit zo vindt en zitten met hun handen in het haar. Zij hadden langere tijd haar haar ook wat langer gehouden, maar dat heeft zij zelf stiekem gekortwiekt. Wat doe je dan als ouder?

Daaruit concludeer ik dat mijn kinderen het zo normaal gaan vinden.' Oké jij bent homo, prima, ik ben hetero. O ben jij binair, ook prima'' Alsof het een vraag is wat je op je brood wil hebben.
Laatst gewijzigd door merel op 08 dec 2021, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Met dat laatste ben ik het helemaal niet eens, @Zeeuw. Kijk maar naar het standpunt van D66. Ze willen iedereen in een keurslijf duwen en alles moet maar zo genderneutraal mogelijk.

Vreemd dat je dit niet direct lijkt te onderschrijven.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:Met dat laatste ben ik het helemaal niet eens, @Zeeuw. Kijk maar naar het standpunt van D66. Ze willen iedereen in een keurslijf duwen en alles moet maar zo genderneutraal mogelijk.

Vreemd dat je dit niet direct lijkt te onderschrijven.
Ik begrijp niet waarop je doelt.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:
Mara schreef:[Terwijl een groot deel vindt dat dit allemaal moet kunnen.
Ik denk dat dit echt maar een kleine minderheid is. Ook mijn seculiere collega's vinden dit vrij apart.
Dat is precies het probleem. Het lijkt alsof iedereen dat vind, in werkelijkheid is het in de media niet politiek-correct om hier kritische vragen bij te stellen.
Het verschuift. Het word steeds je strot in geduwd, deze meeste vinden het allemaal wel best. Sommige vinden het wat gek, misschien wel de meeste. Het is alleen not done om dit uit te spreken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: En je laatste zin is weer zo generaliserend dat ik je moeilijk serieus kan nemen. Er zullen vele ouders en kinderen erg worstelen met dit thema.
O ja? Een familielid zit in de kerk met dit probleem in het domineesgezin. Er is nog slechts een handjevol bezwaarden over. De rest is meegegleden in het proces.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Maanenschijn »

Mara schreef: We hebben vast allemaal wel zo'n meisje in de klas gehad. Die liever voetbalde met de jongens en in bomen klom.
Maar daar bleef het bij. Nu neemt iedereen dit zo serieus dat het kind daarin gestimuleerd wordt door de ouders.
Ik vind dit een behoorlijk veroordelende opmerking naar al de ouders. Je praat immers vanuit de context van ‘we’. Misschien dat jouw omgeving helemaal seculier is, dan is jouw ‘we’ een andere dan mijn ‘we’.
Ik ken geen enkele ouder die kinderen stimuleert naar een ander gender of geaardheid omdat zij in bomen klimt of hij met poppen speelt.

Ik kan wel ouders die worstelen, samen met hun kinderen. Vaak verborgen en achter voordeuren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door KDD »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Dat zou zomaar kunnen. Wat zou je daar zelf van vinden?
Dat is niet zo moeilijk. Ik ben pertinent tegen het dragen van een broek door vrouwen. Dus dan weet je het antwoord.
Voor de duidelijkheid - ben je een man of een vrouw?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Maanenschijn schreef:
Mara schreef: We hebben vast allemaal wel zo'n meisje in de klas gehad. Die liever voetbalde met de jongens en in bomen klom.
Maar daar bleef het bij. Nu neemt iedereen dit zo serieus dat het kind daarin gestimuleerd wordt door de ouders.
Ik vind dit een behoorlijk veroordelende opmerking naar al de ouders. Je praat immers vanuit de context van ‘we’. Misschien dat jouw omgeving helemaal seculier is, dan is jouw ‘we’ een andere dan mijn ‘we’.
Ik ken geen enkele ouder die kinderen stimuleert naar een ander gender of geaardheid omdat zij in bomen klimt of hij met poppen speelt.

Ik kan wel ouders die worstelen, samen met hun kinderen. Vaak verborgen en achter voordeuren.
Sjonge, daar ging het helemaal niet over. En waarom gooi je meteen weer met veroordelend? :fi
Ik zei dat we allemaal weleens een jongensachtig meisje in de klas hebben gehad. En dat was verder weinig punt van discussie.
En misschien had ik er inderdaad dan even bij moeten zetten dat in seculiere kringen, het kind gestimuleerd wordt door de ouders.
Enkele voorbeelden:

'Als jouw kind zegt dat het een jongetje wil zijn, moet je dat serieus nemen.’
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/por ... n-andersom

"De sterkte van dit gevoel kan verschillen en het kan ook verschillende vormen hebben. Steeds meer meisjes en jongeren willen (deels) van geslacht veranderen."

https://www.jmouders.nl/genderdysforie

De discussie begon met dat je het maar normaal moet gaan vinden dat er jurken genaaid worden voor jongens.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door GerefGemeente-lid »

KDD schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Dat zou zomaar kunnen. Wat zou je daar zelf van vinden?
Dat is niet zo moeilijk. Ik ben pertinent tegen het dragen van een broek door vrouwen. Dus dan weet je het antwoord.
Voor de duidelijkheid - ben je een man of een vrouw?
Dat lijkt me vrij duidelijk: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 25#p984853
En zie verder eerder dit draadje (een paar pagina's terug).
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Panny »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Dat zou zomaar kunnen. Wat zou je daar zelf van vinden?
Dat is niet zo moeilijk. Ik ben pertinent tegen het dragen van een broek door vrouwen. Dus dan weet je het antwoord.
Pertinent nog wel liefst...
Ook in alle mogelijke situaties die je maar kan bedenken? Bijvoorbeeld als sportkleding, speelkleding, werkkleding, slaapkleding....
Plaats reactie