Waar denk je op dit moment aan? [4]

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door samanthi »

Aan de familie van de verdronken tiener en aan de man die verdronk terwijl hij drie kinderen redde
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

samanthi schreef:Aan de familie van de verdronken tiener en aan de man die verdronk terwijl hij drie kinderen redde
Het is dit jaar echt heel erg.
Er zijn nl. extreme omstandigheden op de diverse stranden.
De bergen zeeschuim, waardoor de surfer is verdronken, maar ook relatief veel muien.
Er wordt steeds gewaarschuwd om niet alleen de zee in te gaan en vooral niet te ver.
En pas iemand gaan redden als je de gevaren goed hebt overzien.
Maar een redder handelt meestal toch in een soort automatische reactie.
Terwijl de rest blijft staan en toekijken.
Het zgn. omstanderseffect.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Wat zou de reden zijn dat zoveel mensen niet weten wat je moet doen als je in een mui terecht komt? Leren kinderen dat nog steeds niet op zwemles? Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar ik verbaas mij erover dat er zoveel mensen tegenin zwemmen en overlijden.
Loontje
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2018, 16:30

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Loontje »

Aan een lief iemand,
die ik op dit moment mis!
En nu wat verwacht ik o HEERE, mijn hoop die is op U.Psalm 39.V.8
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zita »

DDD schreef:Wat zou de reden zijn dat zoveel mensen niet weten wat je moet doen als je in een mui terecht komt? Leren kinderen dat nog steeds niet op zwemles? Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar ik verbaas mij erover dat er zoveel mensen tegenin zwemmen en overlijden.
Op zwemles leerde je in mijn tijd hoe je baantjes kon zwemmen in een zwembad, en zeven meter onder water. Stromingen, golven, zwemvaardigheden in open water en dergelijke kwamen echt niet aan de orde. En mijn moeder stond op het strand in alarmfase 3 als je dieper ging dan je knieën, dus ik heb aanvullende vaardigheden zelf niet bar vaak nodig gehad.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Toch vind ik het wel zorgwekkend dat er zo veel mensen zijn die overlijden. Dat is bij een goede opvoeding toch echt niet nodig, zolang je niet onderkoeld raakt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Dodo »

Ik denk dat je niet weet hoe moeizaam zwemles vaak gaat, en dan leren ze alleen nog maar de basics. Jaren en jaren naar dat snertzwembad, elke vier weken weer een vermogen neerleggen voor die badenkaart, en maar hopen dat ze eindelijk eens mogen afzwemmen. En als ze dan eindelijk A hebben, wil het zwembad dat ze doorgaan voor B, want A is eigenlijk niks. Zwemles is echt een vreselijk iets, maar helaas noodzakelijk.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door refo »

Dodo schreef:Ik denk dat je niet weet hoe moeizaam zwemles vaak gaat, en dan leren ze alleen nog maar de basics. Jaren en jaren naar dat snertzwembad, elke vier weken weer een vermogen neerleggen voor die badenkaart, en maar hopen dat ze eindelijk eens mogen afzwemmen. En als ze dan eindelijk A hebben, wil het zwembad dat ze doorgaan voor B, want A is eigenlijk niks. Zwemles is echt een vreselijk iets, maar helaas noodzakelijk.
In de Loete in Haastrecht heb je snelcursussen. In de zomer tot vier keer per week les. Erg populair, ook vanuit Gouda.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jantje »

Mara schreef:
samanthi schreef:Aan de familie van de verdronken tiener en aan de man die verdronk terwijl hij drie kinderen redde
Het is dit jaar echt heel erg.
Er zijn nl. extreme omstandigheden op de diverse stranden.
De bergen zeeschuim, waardoor de surfer is verdronken, maar ook relatief veel muien.
Er wordt steeds gewaarschuwd om niet alleen de zee in te gaan en vooral niet te ver.
En pas iemand gaan redden als je de gevaren goed hebt overzien.
Maar een redder handelt meestal toch in een soort automatische reactie.
Terwijl de rest blijft staan en toekijken.
Het zgn. omstanderseffect.
Zijn er in Zeeland geen muien? Ik hoor er hier nauwelijks over.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door JvW »

Jantje schreef:
Mara schreef:
samanthi schreef:Aan de familie van de verdronken tiener en aan de man die verdronk terwijl hij drie kinderen redde
Het is dit jaar echt heel erg.
Er zijn nl. extreme omstandigheden op de diverse stranden.
De bergen zeeschuim, waardoor de surfer is verdronken, maar ook relatief veel muien.
Er wordt steeds gewaarschuwd om niet alleen de zee in te gaan en vooral niet te ver.
En pas iemand gaan redden als je de gevaren goed hebt overzien.
Maar een redder handelt meestal toch in een soort automatische reactie.
Terwijl de rest blijft staan en toekijken.
Het zgn. omstanderseffect.
Zijn er in Zeeland geen muien? Ik hoor er hier nauwelijks over.
Die zijn er in Zeeland zeker wel. Maar dat scheelt van maand tot maand (en helemaal van jaar op jaar). Ik vermoed dat er bij Vrouwenpolder ook wel een paar zijn, maar dan zover uit de kust dat je daar niet snel last van hebt. Vervolgens is daar ook nog de reddingspost om de hoek.
En in Haamstede is een beruchte zandplaat....
Kortom: de zee is altijd onbetrouwbaar!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jantje »

JvW schreef:Die zijn er in Zeeland zeker wel. Maar dat scheelt van maand tot maand (en helemaal van jaar op jaar). Ik vermoed dat er bij Vrouwenpolder ook wel een paar zijn, maar dan zover uit de kust dat je daar niet snel last van hebt. Vervolgens is daar ook nog de reddingspost om de hoek.
En in Haamstede is een beruchte zandplaat....
Kortom: de zee is altijd onbetrouwbaar!
En bij Oostkapelle, Domburg en Westkapelle? Zitten er daar ook?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door JvW »

Jantje schreef:
JvW schreef:Die zijn er in Zeeland zeker wel. Maar dat scheelt van maand tot maand (en helemaal van jaar op jaar). Ik vermoed dat er bij Vrouwenpolder ook wel een paar zijn, maar dan zover uit de kust dat je daar niet snel last van hebt. Vervolgens is daar ook nog de reddingspost om de hoek.
En in Haamstede is een beruchte zandplaat....
Kortom: de zee is altijd onbetrouwbaar!
En bij Oostkapelle, Domburg en Westkapelle? Zitten er daar ook?
Geen idee, daar zwem/kom ik bijna nooit. Bij Westkapelle/Domburg (dijk bij het ijzeren torentje en eerste stuk met kitesurfers) is het sowieso gevaarlijk vanwege de stroming.

Het probleem met de zee is ook dat je nooit/moeilijk kunt zien waar het diep en ondiep is. Dat wordt ook vaak onderschat. Het kan bijvoorbeeld bij vloed zomaar gebeuren dat het achter je (richting het strand) veel dieper is dan de plaats waar je staat. Je hebt dan even niet in de gaten dat je op een zandbank staat en komt dan bijvoorbeeld moeilijk/lastig terug op het strand.
En een kiezelstrand is weer compleet anders dan een zandstrand. Daarom zeg ik: de zee is altijd gevaarlijk.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

refo schreef:
Dodo schreef:Ik denk dat je niet weet hoe moeizaam zwemles vaak gaat, en dan leren ze alleen nog maar de basics. Jaren en jaren naar dat snertzwembad, elke vier weken weer een vermogen neerleggen voor die badenkaart, en maar hopen dat ze eindelijk eens mogen afzwemmen. En als ze dan eindelijk A hebben, wil het zwembad dat ze doorgaan voor B, want A is eigenlijk niks. Zwemles is echt een vreselijk iets, maar helaas noodzakelijk.
In de Loete in Haastrecht heb je snelcursussen. In de zomer tot vier keer per week les. Erg populair, ook vanuit Gouda.
Het nadeel van die korte cursussen is dat het zwemmen ' niet inslijt'. Je verleert na het halen van het diploma de vaardigheid snel, omdat je het relatief te weinig hebt gedaan.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door refo »

merel schreef:
refo schreef:
Dodo schreef:Ik denk dat je niet weet hoe moeizaam zwemles vaak gaat, en dan leren ze alleen nog maar de basics. Jaren en jaren naar dat snertzwembad, elke vier weken weer een vermogen neerleggen voor die badenkaart, en maar hopen dat ze eindelijk eens mogen afzwemmen. En als ze dan eindelijk A hebben, wil het zwembad dat ze doorgaan voor B, want A is eigenlijk niks. Zwemles is echt een vreselijk iets, maar helaas noodzakelijk.
In de Loete in Haastrecht heb je snelcursussen. In de zomer tot vier keer per week les. Erg populair, ook vanuit Gouda.
Het nadeel van die korte cursussen is dat het zwemmen ' niet inslijt'. Je verleert na het halen van het diploma de vaardigheid snel, omdat je het relatief te weinig hebt gedaan.
Welnee, ze zwemmen bijna de hele zomer op deze manier.
Eens per week een halfuurtje, dat schiet pas niet op. De eerste weken moeten ze alles steeds weer opnieuw leren.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Wat zou de reden zijn dat zoveel mensen niet weten wat je moet doen als je in een mui terecht komt? Leren kinderen dat nog steeds niet op zwemles? Ik heb het zelf nooit meegemaakt maar ik verbaas mij erover dat er zoveel mensen tegenin zwemmen en overlijden.
Nee, dat is geen onderdeel van het zwem ABC.
Plaats reactie