Waar denk je op dit moment aan? [4]

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Klavart »

-DIA- schreef:Ik denk aan het hete koekblik dat me straks moet vervoeren naar 's lands grootste kruidenier. Geen airco, en staat al een hele tijd in de volle zon. Ik denk dus dat het daarbinnen behoorlijk warm zal zijn...
Geen airco, wel arko?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mannetje »

Zet vast wat ramen open.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Dodo »

refo schreef:
Vagari schreef:Aan hersenen. Ze zijn stof en zullen vergaan met al de kennis daarin opgeslagen. Maar de kennis van de ziel zal eeuwig zijn. Mattheüs 25.

De Heere heeft één van mijn broertjes het ziekenhuis in geslagen. Zaterdag is hij op de neurologie terecht gekomen. Verschillende bloeduitstortingen in zijn hersenen nadat hij enorm hard met zijn hoofd op het beton is gevallen. Waarschijnlijk enige blijvende schade al is het nog niet duidelijk hoe erg het precies is. Hij laat hem niet gaan.
Wat is Zijn werking hooggeducht,
Hetzij Hij 't mensdom met Zijn zegen
Bezoekt, of met Zijn strenge tucht!


Zal er voor hem ook een Uitlegger zijn? Één uit duizend? Zonder dat hij er zelf om vraagt.
Ondanks alle zorgen die dat geeft, moet je wel een beetje voorzichtig zijn met je formuleringen over God.
Eens met Refo.
Evengoed spannend, hopelijk komt het goed. In alle opzichten.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Vagari »

Dodo schreef:
refo schreef:
Vagari schreef:Aan hersenen. Ze zijn stof en zullen vergaan met al de kennis daarin opgeslagen. Maar de kennis van de ziel zal eeuwig zijn. Mattheüs 25.

De Heere heeft één van mijn broertjes het ziekenhuis in geslagen. Zaterdag is hij op de neurologie terecht gekomen. Verschillende bloeduitstortingen in zijn hersenen nadat hij enorm hard met zijn hoofd op het beton is gevallen. Waarschijnlijk enige blijvende schade al is het nog niet duidelijk hoe erg het precies is. Hij laat hem niet gaan.
Wat is Zijn werking hooggeducht,
Hetzij Hij 't mensdom met Zijn zegen
Bezoekt, of met Zijn strenge tucht!


Zal er voor hem ook een Uitlegger zijn? Één uit duizend? Zonder dat hij er zelf om vraagt.
Ondanks alle zorgen die dat geeft, moet je wel een beetje voorzichtig zijn met je formuleringen over God.
Eens met Refo.
Evengoed spannend, hopelijk komt het goed. In alle opzichten.
Ja, misssien hebben jullie gelijk en moet ik het voorzichtiger formuleren. Maar ergens was ik er blij om. Het is veel beter om door de Heere geslagen te worden dan dat hij je laat gaan.

Misschien had ik het überhaupt niet moeten plaatsen maar het onderwerp is wel iets om te overdenken.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Desiree »

Ja.. als zoiets gebeurt, ga je nadenken. Sterkte voor de komende tijd. Heftig!

Ik vind heel veel dingen niet apart in zo´n situatie maar het is goed als anderen je enigszins sturen.. voor jezelf.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Vagari schreef:Ja, misssien hebben jullie gelijk en moet ik het voorzichtiger formuleren. Maar ergens was ik er blij om. Het is veel beter om door de Heere geslagen te worden dan dat hij je laat gaan.

Misschien had ik het überhaupt niet moeten plaatsen maar het onderwerp is wel iets om te overdenken.
Vreselijk Vagari, wat ontzettend spannend.
Ik proef achter je mededeling zorg om je broertje. Was hij afgedwaald? (als je niet wilt antwoorden, begrijp ik dat!)
En dan kan de Heere slaan. Een Zegen is het als we pijn voelen!
Veel sterkte!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door margrietha »

Gaat het om een jongen uit omgeving Philipsland? Dat hoorden wij zaterdag, in ieder geval veel sterkte!
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Vagari schreef:Aan hersenen. Ze zijn stof en zullen vergaan met al de kennis daarin opgeslagen. Maar de kennis van de ziel zal eeuwig zijn. Mattheüs 25.

De Heere heeft één van mijn broertjes het ziekenhuis in geslagen. Zaterdag is hij op de neurologie terecht gekomen. Verschillende bloeduitstortingen in zijn hersenen nadat hij enorm hard met zijn hoofd op het beton is gevallen. Waarschijnlijk enige blijvende schade al is het nog niet duidelijk hoe erg het precies is. Hij laat hem niet gaan.
Wat is Zijn werking hooggeducht,
Hetzij Hij 't mensdom met Zijn zegen
Bezoekt, of met Zijn strenge tucht!


Zal er voor hem ook een Uitlegger zijn? Één uit duizend? Zonder dat hij er zelf om vraagt.
Heftig! hopelijk mag het meevallen. Veel sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Vagari »

margrietha schreef:Gaat het om een jongen uit omgeving Philipsland? Dat hoorden wij zaterdag, in ieder geval veel sterkte!
Nee, nog één?
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Vagari »

Mara schreef:
Vagari schreef:Ja, misssien hebben jullie gelijk en moet ik het voorzichtiger formuleren. Maar ergens was ik er blij om. Het is veel beter om door de Heere geslagen te worden dan dat hij je laat gaan.

Misschien had ik het überhaupt niet moeten plaatsen maar het onderwerp is wel iets om te overdenken.
Vreselijk Vagari, wat ontzettend spannend.
Ik proef achter je mededeling zorg om je broertje. Was hij afgedwaald? (als je niet wilt antwoorden, begrijp ik dat!)
En dan kan de Heere slaan. Een Zegen is het als we pijn voelen!
Veel sterkte!
Afgedwaald, ja, dat is eigenlijk precies het juiste woord.
Jesaja gebruikt het ook. Wij dwaalden‭ allen als schapen, wij keerden ons een iegelijk naar zijn weg;‭
Ons liever ons eigen leven plannen en doen wat wij willen. Dwaas hè.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Op een of andere manier raak ik het beeld niet kwijt van feestende Ieren na de uitslag van het abortus referendum.

Waarom kan je zo opgetogen en blij zijn met het feit dat er voortaan ongestraft ongeboren kinderen mogen worden gedood? Is dat nu echt reden voor feest?

Waar komt zoiets vandaan? Waarom heeft het rijk van de duisternis het zo op kinderen voorzien?
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door GJdeBruijn »

helma schreef:Op een of andere manier raak ik het beeld niet kwijt van feestende Ieren na de uitslag van het abortus referendum.

Waarom kan je zo opgetogen en blij zijn met het feit dat er voortaan ongestraft ongeboren kinderen mogen worden gedood? Is dat nu echt reden voor feest?

Waar komt zoiets vandaan? Waarom heeft het rijk van de duisternis het zo op kinderen voorzien?
De rechtvaardige kent het leven zijner beesten, maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.

Aan deze tekst moet ik altijd denken bij het nieuws rondom verruiming van abortus en euthanasie. Gods Woord is zo waar. En de mens is van nature zo tegengesteld aan het Beeld Gods.

Mij is zeer bange; laat ons toch in de hand des HEEREN vallen, want Zijn barmhartigheden zijn vele, maar laat mij in de hand van mensen niet vallen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

helma schreef:Op een of andere manier raak ik het beeld niet kwijt van feestende Ieren na de uitslag van het abortus referendum.

Waarom kan je zo opgetogen en blij zijn met het feit dat er voortaan ongestraft ongeboren kinderen mogen worden gedood? Is dat nu echt reden voor feest?

Waar komt zoiets vandaan? Waarom heeft het rijk van de duisternis het zo op kinderen voorzien?
Niet alleen op kinderen. Men wil geen kind als dat niet uitkomt. En dat kunnen velerlei redenen zijn.
Dan volgen er argumenten als: als het leven van de moeder in gevaar is (hoe vaak is dat?) als het kind een gevolg is van een verkrachting, als het kind een zeer ernstige aandoening heeft, waardoor het kort na de geboorte komt te overlijden.
Dat zijn relatief weinig voorkomende gevallen, als je puur naar het percentage kijkt.
De mens wil autonoom zijn, we weten het veel beter dan God. Dus verkorten het leven als we er klaar mee zijn en doden het als we het niet willen. We lossen onze problemen zelf wel op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Roeline »

Ik moet denken aan familie Zondag en aan alle gezinnen waar zij symbool voor staan. Alle media-aandacht is verstomd, de familieberichten gaan weer over anderen, de ergste schok bij de buitenwereld is voorbij. Maar achter al die voordeuren onnoemlijk leed.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Dodo »

Roeline schreef:Ik moet denken aan familie Zondag en aan alle gezinnen waar zij symbool voor staan. Alle media-aandacht is verstomd, de familieberichten gaan weer over anderen, de ergste schok bij de buitenwereld is voorbij. Maar achter al die voordeuren onnoemlijk leed.
En zulke families zijn er veel. Als ik in onze gemeente kijk wie er allemaal een kind hebben verloren... Soms als baby, soms als ruim volwassene. Soms zelfs twee kinderen. Onvoorstelbaar.
Plaats reactie