Wat voor een bijbel heb ik hier?

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat voor een bijbel heb ik hier?

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:
Mara schreef:Heel verdrietig inderdaad. Opa en oma hebben nog een Bijbel, lezen er nog weleens in, kinderen hebben er nog wel eentje, maar die blijft dicht en de kleinkinderen hebben er geen behoefte meer aan.
Om je dan wat vrolijker te stemmen, bij mij is het dan weer compleet omgekeerd!
Ongelovige familie, ikzelf ben dus een bekeerling ondanks een seculiere en ''wereldse'' opvoeding.
Van mijn seculiere familie wel een paar familiebijbels gekregen, in totaal vier stuks die ik dus niet meer weg doe.
Het gebeurt meer hoor. Onze familie (van vaders kant) zijn door de voorzienigheid van God ook uit een plaats geleid waar nu heel weinig mensen meer naar de kerk gaan, en waar de jongeren bijna niet meer gedoopt worden. En wat er dan nog soms te horen is, dat is compleet in strijd met Schrift en Belijdenis.
Ik heb het wel meer zo uitgedrukt als we naar ons voorgeslacht zien: Mijn vader was een Amoriet en mij moeder was
een Hetitische.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wat voor een bijbel heb ik hier?

Bericht door Van Ewijk »

-DIA- schreef:
Van Ewijk schreef:
Mara schreef:Heel verdrietig inderdaad. Opa en oma hebben nog een Bijbel, lezen er nog weleens in, kinderen hebben er nog wel eentje, maar die blijft dicht en de kleinkinderen hebben er geen behoefte meer aan.
Om je dan wat vrolijker te stemmen, bij mij is het dan weer compleet omgekeerd!
Ongelovige familie, ikzelf ben dus een bekeerling ondanks een seculiere en ''wereldse'' opvoeding.
Van mijn seculiere familie wel een paar familiebijbels gekregen, in totaal vier stuks die ik dus niet meer weg doe.
Het gebeurt meer hoor. Onze familie (van vaders kant) zijn door de voorzienigheid van God ook uit een plaats geleid waar nu heel weinig mensen meer naar de kerk gaan, en waar de jongeren bijna niet meer gedoopt worden. En wat er dan nog soms te horen is, dat is compleet in strijd met Schrift en Belijdenis.
Tja..tegenwoordig zie je tegenover de leegloop van de traditionele kerken een steeds explosievere groei van pinkstergemeenten.
Maar voordat iemand daar op verder wil gaan stel ik voor dat dan in een afsplitsing te doen, anders dwalen we hier te ver af.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat voor een bijbel heb ik hier?

Bericht door Mara »

De EO gaat vanavond weer een poging doen om de Bijbel onder de aandacht van de Nederlanders te brengen.
Ze trokken met een grote vrachtwagen door het land, ook hebben zij de grootste Bijbel van de wereld neergezet op een plein.

Vierhonderd jaar geleden werd in Dordrecht de opdracht gegeven voor de eerste officiële Nederlandse Bijbelvertaling: de Statenbijbel. Deze Bijbel was een revolutie voor het geloof en voor de Nederlandse taal. Ook vandaag de dag blijkt dit eeuwenoude boek sturend te zijn voor een groot deel van onze bevolking.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie