Goede manieren

Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Goede manieren

Bericht door DDD »

Je kunt het beter bij geestelijke wijn houden :)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Goede manieren

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wat is veel kinderen? Ik ken mensen, waarvan de moeder niet of nauwelijks buitenshuis werkt, die 2 kinderen hebben en dit al vreselijk druk en een fysieke/mentale belasting vinden en ook mensen die meer kinderen hebben, beiden een drukke baan hebben en dit bij wijze van spreken met 2 vingers in hun neus doen.
Meer dan vier kinderen is veel, vergeleken met het gemiddeld aantal kinderen.
Toch is ook dat subjectief. Voor jou is dat meer dan vier kinderen, voor mij meer dan zes en voor veel van mijn collega's meer dan twee kinderen.

Daarom blijf ik het raar vinden om opmerkingen hierover te maken, helemaal in de trant van of het kind wel gewenst/ gepland etc was
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Goede manieren

Bericht door Gritje »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wat is veel kinderen? Ik ken mensen, waarvan de moeder niet of nauwelijks buitenshuis werkt, die 2 kinderen hebben en dit al vreselijk druk en een fysieke/mentale belasting vinden en ook mensen die meer kinderen hebben, beiden een drukke baan hebben en dit bij wijze van spreken met 2 vingers in hun neus doen.
Meer dan vier kinderen is veel, vergeleken met het gemiddeld aantal kinderen.
Toch is ook dat subjectief. Voor jou is dat meer dan vier kinderen, voor mij meer dan zes en voor veel van mijn collega's meer dan twee kinderen.

Daarom blijf ik het raar vinden om opmerkingen hierover te maken, helemaal in de trant van of het kind wel gewenst/ gepland etc was
Met 5 of meer kinderen mag je je aanmelden bij de facebookgroep groot gezin ;-)
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Goede manieren

Bericht door Laag »

Een gezin is té groot, als de ouders de capaciteiten niet hebben, de kinderen op te voeden, met liefde, aandacht en geestelijk onderwijs, en dan vind ik financieel ondergeschikt aan deze dingen. Voor het ene ouderpaar houdt het bij twee op, en anderen kunnen er met gemak tien plus aan.
Gezinsvorming is in afhankelijkheid van God, maar ook met gebruik van het verstand.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Goede manieren

Bericht door Dodo »

Laag schreef:Een gezin is té groot, als de ouders de capaciteiten niet hebben, de kinderen op te voeden, met liefde, aandacht en geestelijk onderwijs, en dan vind ik financieel ondergeschikt aan deze dingen. Voor het ene ouderpaar houdt het bij twee op, en anderen kunnen er met gemak tien plus aan.
Gezinsvorming is in afhankelijkheid van God, maar ook met gebruik van het verstand.
Dit vind ik nou een mooie post.
Junia
Verbannen
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2018, 15:52

Re: Goede manieren

Bericht door Junia »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wat is veel kinderen? Ik ken mensen, waarvan de moeder niet of nauwelijks buitenshuis werkt, die 2 kinderen hebben en dit al vreselijk druk en een fysieke/mentale belasting vinden en ook mensen die meer kinderen hebben, beiden een drukke baan hebben en dit bij wijze van spreken met 2 vingers in hun neus doen.
Meer dan vier kinderen is veel, vergeleken met het gemiddeld aantal kinderen.
Toch is ook dat subjectief. Voor jou is dat meer dan vier kinderen, voor mij meer dan zes en voor veel van mijn collega's meer dan twee kinderen.

Daarom blijf ik het raar vinden om opmerkingen hierover te maken, helemaal in de trant van of het kind wel gewenst/ gepland etc was
Het is zeker raar en ongepast om hier opmerkingen over te maken of er naar te informeren. Ik heb zelf een aantal keren meegemaakt dat een moeder bij school half stond te huilen dat ze wéér in verwachting was. Haar gezin was al zo groot, vond ze. Zuchtend worstelde ze zich door haar (ongewenste en ongeplande) zwangerschappen heen. Dat vond ik óók raar en ongepast; doe er dan wat aan om zwangerschappen te voorkomen, want de tijd dat ze het als 'een zegen des Heeren' zag, was al lang verstreken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Goede manieren

Bericht door eilander »

Spanningsveld. Maar moet je ook op elk moment een zegen ook als zegen ervaren? Je kunt het ene moment het erg zwaar vinden en later daar toch meer de zegen van de Heere in zien.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Goede manieren

Bericht door Mara »

eilander schreef:Moet dit nou?
Mara, hoe bedoelde je dit?
Als je een keer per jaar met een gezin gaat eten in een restaurant, v.d. Valk, s'avonds om 6 uur, is het onmogelijk om daar in een Bijbel te lezen en hardop te danken.
Wij gaan ook niet vaak uit eten en dan bidden we zachtjes in onszelf, door het geroezemoes (en muziek) wat niet meevalt.
Verblijf je 3 weken lang in een all inclusive vakantie resort, ligt dat al anders.
Dan zou je er voor kunnen kiezen om evt. in de hotelkamer te eindigen met bijbellezing en danken.
Ik neem aan dat Liz en haar gezin - net zoals wij - niet wekelijks uit eten gaan, maar op hoogtijdagen.
DAT bedoelde ik.
Ik zou het heel fijn vinden dat als ik iets zeg het niet meteen onder een negatief vergrootglas wordt gelegd, zodat andere forummers er ook nog even hun zegje over kunnen doen.
Waarom die achterdocht steeds?
@Liz, ik hoop dat jij het niet verkeerd opgevat hebt.
Het gaat puur om de frequentie en daarbij het type restaurant.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Goede manieren

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
eilander schreef:Moet dit nou?
Mara, hoe bedoelde je dit?
Als je een keer per jaar met een gezin gaat eten in een restaurant, v.d. Valk, s'avonds om 6 uur, is het onmogelijk om daar in een Bijbel te lezen en hardop te danken.
Wij gaan ook niet vaak uit eten en dan bidden we zachtjes in onszelf, door het geroezemoes (en muziek) wat niet meevalt.
Verblijf je 3 weken lang in een all inclusive vakantie resort, ligt dat al anders.
Dan zou je er voor kunnen kiezen om evt. in de hotelkamer te eindigen met bijbellezing en danken.
Ik neem aan dat Liz en haar gezin - net zoals wij - niet wekelijks uit eten gaan, maar op hoogtijdagen.
DAT bedoelde ik.
Ik zou het heel fijn vinden dat als ik iets zeg het niet meteen onder een negatief vergrootglas wordt gelegd, zodat andere forummers er ook nog even hun zegje over kunnen doen.
Waarom die achterdocht steeds?
@Liz, ik hoop dat jij het niet verkeerd opgevat hebt.
Het gaat puur om de frequentie en daarbij het type restaurant.
Nou het kwam wat ongemakkelijk over, maar ik begrijp je nu.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Goede manieren

Bericht door liz boer »

eilander schreef:Spanningsveld. Maar moet je ook op elk moment een zegen ook als zegen ervaren? Je kunt het ene moment het erg zwaar vinden en later daar toch meer de zegen van de Heere in zien.
Toch heb ik er grote moeite mee als de halve kerk, school en familie weet dat het niet de bedoeling was, dat ze er niet blij mee zijn ed of als het er eenmaal is ben je er wel blij mee of zo... als zo'n kindje dat te weten komt is dat niet leuk.
Als er op het kaartje komt te staan met grote vreugde heb ik onderbuik gevoelens.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Goede manieren

Bericht door Desiree »

Brbndr schreef:
DDD schreef:
Desiree schreef:Die fles wijn zou ik geven.. toch? Maar toen was ik nog heerlijk op vakantie waar ze heerlijke wijn hadden met van die prut onderin. Ik heb nu bloedwijn staan. Als appie nog de 2e gratis heeft DDD. Misschien moet ik de avg passeren en je adres opvragen.. dan zit je op een avond gezellig naast je vrouwtje en dan denk je aan ons. Nou.. :yahoo

Maak mij niet uit hoeveel kids je gekregen hebt... als je het maar niet voor elkaar bepaalt... en over roddelt.
Ik drink geen alcohol. Dus helaas;-) Dat blijft bij het idee, wat mij betreft.
Ik heb je genomineerd dus dan neem ik de fles wijn wel. :slurp Alleen wordt het wel duur voordat ie bij mijn is.
Het is toch allemaal made in China.. :haha Is dat dan dichterbij? Brbndr?

Ik was wel blij dat Dia hem niet won.. want die weet zoveel van eten etc.. ;) zie daar maar eens aan te komen met een flessie... Alhoewel, ik ken wel een wijnboer die Dia wellicht niet kent.

@... jullie weten toch minder van DDD dan ik dacht. Grappig. Als je iets niet weet, moet je het aan Mara vragen.. die lijkt alles te onthouden..

Dan houdt het wel een beetje op voor mij..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Goede manieren

Bericht door Mara »

Desiree schreef: @... jullie weten toch minder van DDD dan ik dacht. Grappig. Als je iets niet weet, moet je het aan Mara vragen.. die lijkt alles te onthouden..
Nouwwww, dat lijkt maar zo hoor Desiree. ;)
Er komt weleens iets naar boven en dan gebruik ik de zoekfunctie. Ik onthoud niet zoveel meer als in het begin.
Het archiefvakje RF begint stilaan vol te raken in mijn hoofd.
En negatieve dingen wil ik helemaal niet meer bewaren, die delete ik zo snel mogelijk.
Desiree schreef:Ik was wel blij dat Dia hem niet won.. want die weet zoveel van eten etc.. zie daar maar eens aan te komen met een flessie... Alhoewel, ik ken wel een wijnboer die Dia wellicht niet kent.
Wellicht was het een goed idee om hem dan een wijntje te geven van een Nederlandse wijngaard, bijv uit de Achterhoek.
Prima wijnjaar dit jaar, hoorde ik. :super
Junia schreef:Het is zeker raar en ongepast om hier opmerkingen over te maken of er naar te informeren. Ik heb zelf een aantal keren meegemaakt dat een moeder bij school half stond te huilen dat ze wéér in verwachting was. Haar gezin was al zo groot, vond ze. Zuchtend worstelde ze zich door haar (ongewenste en ongeplande) zwangerschappen heen. Dat vond ik óók raar en ongepast; doe er dan wat aan om zwangerschappen te voorkomen, want de tijd dat ze het als 'een zegen des Heeren' zag, was al lang verstreken.
Zij wilde daar misschien wel iets aan doen, maar haar man niet.
Medisch gezien kun je zonder dat je man dit weet anticonceptie halen bij de huisarts, dat valt onder medisch geheim. Ik ken ook wel vrouwen dit gedaan hebben.
En het zat haar zeker heel erg hoog dat ze dit huilend aan de andere moeders vertelde, ik zou dat zelf niet doen. Mensen kunnen je heel lang iets nadragen wat je er ooit een keer uitgeflapt hebt.
Ik stond eens in de drogist met een jonge moeder, die me totaal overstuur zei dat ze haar baby haatte. Hij jankte dag en nacht, was niet stil te krijgen alleen als hij de fles kreeg.
Twas best heftig wat ze zei. Jaren later zag ik haar met haar zoon, hij was een leuk vrolijk mannetje geworden.
Zou je nog weten wat je toen tegen me zei, dacht ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Goede manieren

Bericht door Wandelende »

Mij valt vooral het gebrek aan goede manieren op in communicatie richting volwassen op het gebied van kinderen.
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Goede manieren

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:Mij valt vooral het gebrek aan goede manieren op in communicatie richting volwassen op het gebied van kinderen.
Ik erg me er aan als kinderen perse 'u' moeten zeggen tegen hun ouders of grootouders. Dat vind ik zulke onzin.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Goede manieren

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:Mij valt vooral het gebrek aan goede manieren op in communicatie richting volwassen op het gebied van kinderen.
Ik erg me er aan als kinderen perse 'u' moeten zeggen tegen hun ouders of grootouders. Dat vind ik zulke onzin.
Kennen ze het woordje “u” wel in het Zeeuws?
Of denk je dan gelijk: “ie praatn achterover!”
(~)
Plaats reactie