Goede manieren

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Goede manieren

Bericht door refo »

helma schreef:Bizar zoals mensen kunnen reageren als je een groot gezin hebt. (en van 'eigen mensen' doet het het meest zeer)
Ik herinner me nog goed de verbijstering van een douanebeambte in Engeland: are these all yours??? Uncredible!!
Ik vond het wel grappig. En wij hebben er maar zes.
Ik zie die Duitsers nog kijken met verbazing, na de drie op de achterbank, kwamen er nog twee uit de Renault Nevada rollen. Drei Sitze!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Goede manieren

Bericht door helma »

Ambtenaar schreef:Dat er verbazing is over grote gezinnen vind ik niet vreemd. Het is een grote fysieke en ook geestelijke belasting om veel kinderen te hebben.
Verbazing is tot daar aan toe. Als moeder weet je zelf ook goed dat het veel van je vraagt. Maar de onfatsoenlijke opmerkingen die men maakt zijn bizar.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Goede manieren

Bericht door liz boer »

Mara schreef: Hoe vaak doe je dit? Aangezien je al vaak hebt aangegeven dat de portemonnee bij jullie niet zo dik is.
Wil je ook mijn pincode weten?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Goede manieren

Bericht door liz boer »

Mannetje schreef:
eilander schreef:
liz boer schreef:We zijn wel meerder keren nagekeken als we met alle kinderen gingen fietsen ofzo dan kregen we wel vragen of opmerkingen, toch niet echt negatief, de vraag die me het meest is blijven hangen is, zij ze allemaal van een man? :)
Dat is inderdaad iets dat ook wel in dit topic thuis hoort... Hardop tellen enzovoorts, zijn ook niet echt goede manieren. En dan heb ik het nog maar niet over allerlei andere onfatsoenlijke opmerkingen.
Zijn die allemaal van u?
Vijjjjf (met zo'n hoog gilletje) jongens?

Soms denk ik dat mensen echt pijn in de nek krijgen als ze ons voorbijrijden en dan nog eens kijken.

En dan hebben wij er 'maar' vijf...
:haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Goede manieren

Bericht door liz boer »

eilander schreef:
Mannetje schreef:
eilander schreef:Dat is inderdaad iets dat ook wel in dit topic thuis hoort... Hardop tellen enzovoorts, zijn ook niet echt goede manieren. En dan heb ik het nog maar niet over allerlei andere onfatsoenlijke opmerkingen.
Zijn die allemaal van u?
Vijjjjf (met zo'n hoog gilletje) jongens?

Soms denk ik dat mensen echt pijn in de nek krijgen als ze ons voorbijrijden en dan nog eens kijken.

En dan hebben wij er 'maar' vijf...
Als je er nog wat meer hebt, heb je nog meer bekijks. Je raakt er wel aan gewend, moet ik zeggen. Soms helpen we mensen maar: het zijn er X, of als er één of meerdere kinderen niet bij zijn zeggen de kinderen wel eens: 'er zijn er nog X thuis, hoor'.
Het voordeel bij ons is dat we twee auto's nodig hebben.
Ja ook weleens wat een leuk koppeltje kinderen heeft u, dat een van de kinderen zei, ach het is nog niet eens de helft. Moet je die gezichten dan zien... :oO
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Goede manieren

Bericht door Piet Puk »

liz boer schreef:
Mara schreef: Hoe vaak doe je dit? Aangezien je al vaak hebt aangegeven dat de portemonnee bij jullie niet zo dik is.
Wil je ook mijn pincode weten?
Ja graag, het opsturen van het pasje regelen we wel via PB :haha
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Goede manieren

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef:
liz boer schreef:
Mara schreef: Hoe vaak doe je dit? Aangezien je al vaak hebt aangegeven dat de portemonnee bij jullie niet zo dik is.
Wil je ook mijn pincode weten?
Ja graag, het opsturen van het pasje regelen we wel via PB :haha
Aha Piet, je moet die fles wijn voor DDD nog kopen, toch? ;)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Goede manieren

Bericht door liz boer »

Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef:
liz boer schreef:
Mara schreef: Hoe vaak doe je dit? Aangezien je al vaak hebt aangegeven dat de portemonnee bij jullie niet zo dik is.
Wil je ook mijn pincode weten?
Ja graag, het opsturen van het pasje regelen we wel via PB :haha
Aha Piet, je moet die fles wijn voor DDD nog kopen, toch? ;)
:mdr
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
DDD
Berichten: 28664
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Goede manieren

Bericht door DDD »

Zo is dat. Nog niets van een huldiging gezien.

Maar dat geheel terzijde.

Ik vind het niet raar om in het openbaar hardop te bidden. Als je als gezin thuis hardop het onzevader bidt, dan zie ik niet in waarom dat op een camping niet kan. In een restaurant zou ik dat dan weer niet doen, omdat je dan echt alle andere mensen overstemt en ergernis kunt oproepen.

Als ik onchristelijke gasten heb, bid ik ook niet altijd hardop voor het eten. Dat komt mijns inziens wel erg pusherig over, laat staan dat je bijbelleest. Maar soms breng ik het er sprake en doe ik dat wel.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Goede manieren

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:Dat er verbazing is over grote gezinnen vind ik niet vreemd. Het is een grote fysieke en ook geestelijke belasting om veel kinderen te hebben.
Wat is veel kinderen? Ik ken mensen, waarvan de moeder niet of nauwelijks buitenshuis werkt, die 2 kinderen hebben en dit al vreselijk druk en een fysieke/mentale belasting vinden en ook mensen die meer kinderen hebben, beiden een drukke baan hebben en dit bij wijze van spreken met 2 vingers in hun neus doen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Goede manieren

Bericht door Desiree »

Die fles wijn zou ik geven.. toch? Maar toen was ik nog heerlijk op vakantie waar ze heerlijke wijn hadden met van die prut onderin. Ik heb nu bloedwijn staan. Als appie nog de 2e gratis heeft DDD. Misschien moet ik de avg passeren en je adres opvragen.. dan zit je op een avond gezellig naast je vrouwtje en dan denk je aan ons. Nou.. :yahoo

Maak mij niet uit hoeveel kids je gekregen hebt... als je het maar niet voor elkaar bepaalt... en over roddelt.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Goede manieren

Bericht door windorgel »

Desiree schreef:Die fles wijn zou ik geven.. toch? Maar toen was ik nog heerlijk op vakantie waar ze heerlijke wijn hadden met van die prut onderin. Ik heb nu bloedwijn staan. Als appie nog de 2e gratis heeft DDD. Misschien moet ik de avg passeren en je adres opvragen.. dan zit je op een avond gezellig naast je vrouwtje en dan denk je aan ons. Nou.. :yahoo
Ik meen dat DDD geen vrouwtje heeft...
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Goede manieren

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Wat is veel kinderen? Ik ken mensen, waarvan de moeder niet of nauwelijks buitenshuis werkt, die 2 kinderen hebben en dit al vreselijk druk en een fysieke/mentale belasting vinden en ook mensen die meer kinderen hebben, beiden een drukke baan hebben en dit bij wijze van spreken met 2 vingers in hun neus doen.
Meer dan vier kinderen is veel, vergeleken met het gemiddeld aantal kinderen.
DDD
Berichten: 28664
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Goede manieren

Bericht door DDD »

Desiree schreef:Die fles wijn zou ik geven.. toch? Maar toen was ik nog heerlijk op vakantie waar ze heerlijke wijn hadden met van die prut onderin. Ik heb nu bloedwijn staan. Als appie nog de 2e gratis heeft DDD. Misschien moet ik de avg passeren en je adres opvragen.. dan zit je op een avond gezellig naast je vrouwtje en dan denk je aan ons. Nou.. :yahoo

Maak mij niet uit hoeveel kids je gekregen hebt... als je het maar niet voor elkaar bepaalt... en over roddelt.
Ik drink geen alcohol. Dus helaas;-) Dat blijft bij het idee, wat mij betreft.
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Goede manieren

Bericht door Brbndr »

DDD schreef:
Desiree schreef:Die fles wijn zou ik geven.. toch? Maar toen was ik nog heerlijk op vakantie waar ze heerlijke wijn hadden met van die prut onderin. Ik heb nu bloedwijn staan. Als appie nog de 2e gratis heeft DDD. Misschien moet ik de avg passeren en je adres opvragen.. dan zit je op een avond gezellig naast je vrouwtje en dan denk je aan ons. Nou.. :yahoo

Maak mij niet uit hoeveel kids je gekregen hebt... als je het maar niet voor elkaar bepaalt... en over roddelt.
Ik drink geen alcohol. Dus helaas;-) Dat blijft bij het idee, wat mij betreft.
Ik heb je genomineerd dus dan neem ik de fles wijn wel. :slurp Alleen wordt het wel duur voordat ie bij mijn is.
Plaats reactie