Kleine ergernissen [4]

Mannetje

Re: Kleine ergernissen [4]

Berichtdoor Mannetje » 29 Nov 2019, 14:30

Is er geen verschil tussen onzin, dat over iets gaat en onzinnig, dat over iemand gaat?
- Mannetje is er soms weer -

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 29 Nov 2019, 14:33

Mannetje schreef:Is er geen verschil tussen onzin, dat over iets gaat en onzinnig, dat over iemand gaat?

Ik weet het niet echt, wel dat onzin en onzinnig verband houden.

Onzin zou je ook kletskoek of zo kunnen noemen.
Of desnoods lariekoek, apekool of kletspraat.

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 29 Nov 2019, 14:54

Onzin klinkt toch nog aardiger dan lariekoek of apekool, mijns inziens.
- Mannetje is er soms weer -

Terri

Berichtdoor Terri » 29 Nov 2019, 17:10

Er wordt idd heel vaak gereageerd door velen met als eerste woord; Onzin. Kijk maar na.
Ik vind het ook een onvriendelijke manier van met elkaar in gesprek zijn. De eerste afstand/veroordeling is dan al gezet.
Ik pleit dan voor; niet mee eens, of ik denk daar anders over.

Lilian1975

Berichtdoor Lilian1975 » 29 Nov 2019, 17:26

Terri schreef:Er wordt idd heel vaak gereageerd door velen met als eerste woord; Onzin. Kijk maar na.
Ik vind het ook een onvriendelijke manier van met elkaar in gesprek zijn. De eerste afstand/veroordeling is dan al gezet.

Ik begrijp wat je bedoelt. En in bepaalde situaties zou het wel vriendelijker kunnen.

Maar als iemand zou zeggen God heeft de aarde niet geschapen. Ga ik daar niet op reageren met daar denk ik anders over. Het is nl niet afhankelijk van mijn denken. Maar wat Hij Zelf heeft geopenbaard. En het is werkelijk onzinnig om zoiets te zeggen als je zegt de Bijbel , Zijn Woord en alles wat daarin staat te onderschrijven. En het Woord dat Hij werkelijk gesproken heeft verdacht te maken...

Dus ja, vriendelijk waar kan. Maar onzin moet ook als onzin bestempeld worden naar elkaar als mensen die zeggen hetzelfde te belijden. En er zaken genoemd worden die haaks daarop staan. Als je begrijpt wat ik bedoel...
PAULUS ; Gij uitzinnige Galaten.... hijbzei niet. Lieve Galaten. Ik denk daar anders over of ik ben het er niet mee eens.

Terri

Berichtdoor Terri » 29 Nov 2019, 17:39

Lilian1975 schreef:
Terri schreef:Er wordt idd heel vaak gereageerd door velen met als eerste woord; Onzin. Kijk maar na.

Ik begrijp wat je bedoelt. En in bepaalde situaties zou het wel vriendelijker kunnen.

Maar als iemand zou zeggen God heeft de aarde niet geschapen. Ga ik daar niet op reageren met daar denk ik anders over. Het is nl niet afhankelijk van mijn denken. Maar wat Hij Zelf heeft geopenbaard. En het is werkelijk onzinnig om zoiets te zeggen als je zegt de Bijbel , Zijn Woord en alles wat daarin staat te onderschrijven. En het Woord dat Hij werkelijk gesproken heeft verdacht te maken...

Dus ja, vriendelijk waar kan. Maar onzin moet ook als onzin bestempeld worden naar elkaar als mensen die zeggen hetzelfde te belijden. En er zaken genoemd worden die haaks daarop staan. Als je begrijpt wat ik bedoel...
PAULUS ; Gij uitzinnige Galaten.... hijbzei niet. Lieve Galaten. Ik denk daar anders over of ik ben het er niet mee eens.

Mee eens tot op zekere hoogte.
Hier zijn we met redelijk gelijk denkende personen in gesprek. Vaak gaat het over een accent verschil, of (nog) vaker, niet goed lezen of elkaar niet/verkeerd begrijpen. Daarom vind ik waardig discussiëren goed en daar gaat wat van uit.
Als je een voorbeeldfunctie hebt en je moet je weren tegen Godloochenaars wordt het al anders, het gaat dan om fundamentele dingen.
En wij hebben onder elkaar niet dezelfde positie als dat Paulus had naar zijn gemeente.
Maar het zal ongetwijfeld ook met je karakter te maken hebben.
Als ik in gesprek met iemand ben en de eerste reactie is onzin, dan klap ik al een beetje dicht.

Lilian1975

Berichtdoor Lilian1975 » 29 Nov 2019, 18:17

Terri schreef:
Lilian1975 schreef:

Mee eens tot op zekere hoogte.
Hier zijn we met redelijk gelijk denkende personen in gesprek. Vaak gaat het over een accent verschil, of (nog) vaker, niet goed lezen of elkaar niet/verkeerd begrijpen. Daarom vind ik waardig discussiëren goed en daar gaat wat van uit.
Als je een voorbeeldfunctie hebt en je moet je weren tegen Godloochenaars wordt het al anders, het gaat dan om fundamentele dingen.
En wij hebben onder elkaar niet dezelfde positie als dat Paulus had naar zijn gemeente.
Maar het zal ongetwijfeld ook met je karakter te maken hebben.
Als ik in gesprek met iemand ben en de eerste reactie is onzin, dan klap ik al een beetje dicht.

Niet alleen mensen in een vb functie moeten zich weren tegen Godloochenaars.
Maar ook onderling. Dat terzijde. Het is een openbaar forum. In die zin heb je een voorbeeld naar de buitenwereld.

Maar iemand die willens en wetens dingen blijft verkondigen die haaks staan op Zijn Woord die is onzinnig bezig. Dan heb ik het echt over grote zaken. En niet over accentverschillen. Over fundamentele dingen. En ik denk dat die mensen die dat op een forum als dit doen, niet dichtklappen. Gezien de vasthoudendheid waarin ze volhouden vaak. En als dan het woord onzinnig of onzin wordt gebruikt... heb ik er geen moeite mee. Als het maar gebeurt uit liefde tot God en de naaste. Iķ hoop ook dat het naar mij gebruikt wordt als ik dwaze dingen zeg die fundamenteel van aard zijn en waarmee ik in feite zou loochenen het werk van God of God Zélf in Wie hij is etc. Zodat ik in dat geval wakker geschud zou worden.
Maar zodra het niet fundamenteel is. Iemand een vergissing maakt, iets verkeerd begrepen heeft etc. Dan zijn woorden als onzin en onzinnig niet handig. En ook niet waar. En dienen ze ook nergens toe. Behalve om de ander onderuit te halen.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 29 Nov 2019, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

DDD

Berichtdoor DDD » 29 Nov 2019, 19:40

Er zijn hier helemaal geen mensen die willens en wetens zaken verkondigen die haaks staan op Gods woord.

Het is goed om elkaar niet te snel verwijten te maken, maar het verwijt van de zonde tegen de heilige Geest is nog heel wat schadelijker dan het woord onzin.

Dat neemt niet weg, dat onzin zelden onzin is.

Van Ewijk

Berichtdoor Van Ewijk » 02 Dec 2019, 17:58

Ergernis? Vertegenwoordigers die aan de bel hangen als ik nachtdienst gedraaid heb.
Trek ik de bel er uit, rammelen ze met de brievenbus. Ik :cry
Sticker aangebracht. "Sorry, niet gezien mijnheer." :oO
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''

Mara

Berichtdoor Mara » 06 Dec 2019, 12:01

Een fles zoete ketjap op een tegelvloer laten vallen.
Je weet bijna niet hoe je beginnen moet met opruimen. :sweat
Stukken glas, overal heengespetterde kleverige bruine stroop.
Wat is de keukenrol toch een superuitvinding :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Dodo

Berichtdoor Dodo » 06 Dec 2019, 12:05

Ik gebruik daar oude lappen voor. Daarmee veeg je ergste narigheid op en dat gooi je direct weg. Maar leuk is anders, inderdaad.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 06 Dec 2019, 12:08

Je kunt ook ketjap in een plastic fles kopen, dan heb je die troep helemaal niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Mara

Berichtdoor Mara » 06 Dec 2019, 12:09

Jantje schreef:Je kunt ook ketjap in een plastic fles kopen, dan heb je die troep helemaal niet.

Dat is niet de echte van Conimex. ;)
Dodo schreef:Ik gebruik daar oude lappen voor. Daarmee veeg je ergste narigheid op en dat gooi je direct weg. Maar leuk is anders, inderdaad.

Ik heb niet zo heel veel oude lappen meer en die ik heb bewaar ik voor het klussen.
Maar wat stinkt en kleeft dat spul zeg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Jantje

Berichtdoor Jantje » 06 Dec 2019, 12:13

Mara schreef:Dat is niet de echte van Conimex. ;)
Proef jij daar dan verschil tussen? Ik niet hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Orchidee

Berichtdoor Orchidee » 06 Dec 2019, 12:19

ABC ketjap is de beste
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!

Terug naar “Overige”