Kleine ergernissen [4]

Mara

Re: Kleine ergernissen [4]

Berichtdoor Mara » 15 Nov 2019, 16:52

Dodo schreef:O, die oplichters. Ze bellen in de hoop dat je terugbelt. Gelukkig kun je dat verder negeren gelukkig.
Vroeger had ik mijn mobiele nummer alleen voor mijn gezin, maar dat lukt niet meer tegenwoordig. Wel appt iedereen, veel meer dan dat ze me bellen. Vind ik wel prettiger ook.

Buiten de door mij toegevoegde personen, hebben zeer weinig mensen mijn mobiele nummer.
Maar je wordt desondanks toch weleens gebeld door iemand die een verkeerd nummer intoetst, of een verkeerd nummer heeft opgekregen (2 cijfers omgedraaid bijv).
Als het een langer verhaal gaat worden, wil ik liever dat ze me bellen.
Appen vind ik handig voor korte boodschappen en foto's/filmpjes doorsturen.
Alleen ga je er misschien soms te vaak van uit dat iemand altijd en overal bereikbaar is. En zelfs in Nederland met zijn vele WiFispots is dat niet zo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Dodo

Berichtdoor Dodo » 19 Nov 2019, 21:50

Vanavond naar het naburige dorp gefietst, over een vrij donker fietspad. Heerlijk tochtje, vrijwel windstil. De ergernis: al die mensen die aan het hardlopen waren, en donkere kleding zonder verlichting droegen. Zeker acht à tien mensen zo tegengekomen, in een kwartier fietsen. Sukkels! Doe toch zo'n geel shirtje aan en hang wat ledlampjes op je buik en je rug, zodat je veilig en zichtbaar bent in het donker.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 19 Nov 2019, 21:58

Dodo schreef:Vanavond naar het naburige dorp gefietst, over een vrij donker fietspad. Heerlijk tochtje, vrijwel windstil. De ergernis: al die mensen die aan het hardlopen waren, en donkere kleding zonder verlichting droegen. Zeker acht à tien mensen zo tegengekomen, in een kwartier fietsen. Sukkels! Doe toch zo'n geel shirtje aan en hang wat ledlampjes op je buik en je rug, zodat je veilig en zichtbaar bent in het donker.

Voetganger zouden verplicht moeten worden in het donker, buiten de bebouwde kom, een rood achterlicht te dragen en een witte koplamp. Bij afslaan zouden aan de armen duidelijke oranje knipperlichten (zowel links en rechts) moeten worden bevestigd.

Hollander

Berichtdoor Hollander » 19 Nov 2019, 22:31

-DIA- schreef:Voetganger zouden verplicht moeten worden in het donker, buiten de bebouwde kom, een rood achterlicht te dragen en een witte koplamp. Bij afslaan zouden aan de armen duidelijke oranje knipperlichten (zowel links en rechts) moeten worden bevestigd.
:haha :haha

Jantje

Berichtdoor Jantje » 20 Nov 2019, 00:07

Je kunt er om lachen, en ik begrijp de kwinkslag ook wel, maar ik herken wel wat @Dodo zegt. Een heel enkele keer fiets ik ook wel eens een stukje naar een naburig dorp (Aagtekerke, Domburg en Grijpskerke) en dan is het ook één groot donker gat waar je geen hand voor ogen ziet, ondanks het fietslicht. En als je dan mensen omver zou rijden, dan geeft dat wel problemen.

Overigens is er nog een ergernis in deze situatie: automobilisten die met groot licht je tegemoet komen rijden, waardoor je helemaal niets meer ziet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

DDD

Berichtdoor DDD » 20 Nov 2019, 00:10

Ik moest wel erg hard lachen, maar toch zou verlichting voor voetgangers helemaal zo gek niet zijn.

En voor het overige: midden op de weg fietsen bij auto's met groot licht wil nog wel eens helpen.

Ik erger mij meer aan modderige trekkers in het maisseizoen die al spetterend langs racen en je de uitstraling van een roetveegpiet geven.

samanthi

Berichtdoor samanthi » 20 Nov 2019, 00:14

Dodo schreef:Vanavond naar het naburige dorp gefietst, over een vrij donker fietspad. Heerlijk tochtje, vrijwel windstil. De ergernis: al die mensen die aan het hardlopen waren, en donkere kleding zonder verlichting droegen. Zeker acht à tien mensen zo tegengekomen, in een kwartier fietsen. Sukkels! Doe toch zo'n geel shirtje aan en hang wat ledlampjes op je buik en je rug, zodat je veilig en zichtbaar bent in het donker.

Bij ons is het fietspad langs de Gordelweg een vergaarbak van hardlopers (in beide richtingen) skaters, skateboarders en daan moet je net de fiets tussen laveren.
:banghead
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?

Jantje

Berichtdoor Jantje » 20 Nov 2019, 00:19

DDD schreef:Ik moest wel erg hard lachen, maar toch zou verlichting voor voetgangers helemaal zo gek niet zijn.

En voor het overige: midden op de weg fietsen bij auto's met groot licht wil nog wel eens helpen.

Ik erger mij meer aan modderige trekkers in het maisseizoen die al spetterend langs racen en je de uitstraling van een roetveegpiet geven.
Wat betreft je laatste zin moet ik nu heel hard lachen. Ik zie het in mijn gedachten al voor me: @DDD in zijn keurige pak, helemaal onder de modder. :mdr

Wat betreft je middelste zin: de weg waar ik specifiek over spreek, is een tweebaansweg (80 km), met aan weerszijden aparte fietspaden, gescheiden door een heg. Dus dat is niet heel handig. En de andere weg is zo bochtig, dat dat ook gebaren zou opleveren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Terri

Berichtdoor Terri » 20 Nov 2019, 08:37

Jantje schreef:
DDD schreef:Ik moest wel erg hard lachen, maar toch zou verlichting voor voetgangers helemaal zo gek niet zijn.

Wat betreft je laatste zin moet ik nu heel hard lachen. Ik zie het in mijn gedachten al voor me: @DDD in zijn keurige pak, helemaal onder de modder. :mdr

Wat betreft je middelste zin: de weg waar ik specifiek over spreek, is een tweebaansweg (80 km), met aan weerszijden aparte fietspaden, gescheiden door een heg. Dus dat is niet heel handig. En de andere weg is zo bochtig, dat dat ook gebaren zou opleveren.

Vooral die gebaren.....kan me daar van alles bij voorstellen :D

Hollander

Berichtdoor Hollander » 20 Nov 2019, 08:40

Jantje schreef:Je kunt er om lachen, [...]
Het lachen is positief bedoeld. Maar het is een beetje vreemd dat ik zelfs mijn lachen nog toe zou moeten lichten. :quoi

Elke voetganger zou na zonsondergang verplicht aan beide zijden een lichtbron moeten hebben.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 20 Nov 2019, 08:56

Terri schreef:
Jantje schreef:

Vooral die gebaren.....kan me daar van alles bij voorstellen :D
:D Excuses. Ik bedoelde natuurlijk het woord 'gevaren'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

DDD

Berichtdoor DDD » 20 Nov 2019, 10:31

Ik draag zeer zelden een pak, overigens.

merel

Berichtdoor merel » 20 Nov 2019, 10:58

samanthi schreef:

Bij ons is het fietspad langs de Gordelweg een vergaarbak van hardlopers (in beide richtingen) skaters, skateboarders en daan moet je net de fiets tussen laveren.

Vind je dit in een goed verlichte straat echt een ergernis?

samanthi

Berichtdoor samanthi » 20 Nov 2019, 14:22

merel schreef:
samanthi schreef:

Vind je dit in een goed verlichte straat echt een ergernis?

Nee natuurlijk niet, wel dat ze vaak onverlucht over het fietspad, die een vergaarbak is geworden, laveren.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?

Mara

Berichtdoor Mara » 20 Nov 2019, 15:02

merel schreef:Vind je dit in een goed verlichte straat echt een ergernis?

Ook overdag kan het een ergernis zijn. Dan rijd je op je toerfietsje op je gemak 20/23 km, flitst er ineens een groep renners vlak langs, terwijl tinkelend met hun bel. Je schrikt je ongans. Ik heb weleens een oude man zien vallen, vóór mij. Die schrok zo dat hij zijn evenwicht verloor. Gelukkig viel hij half in de berm, hij kon zijn weg met wat pijnlijk ongemak en schrik vervolgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Terug naar “Overige”