Kleine ergernissen [4]

Dodo

Re: Kleine ergernissen [4]

Berichtdoor Dodo » 03 Jul 2019, 14:48

Het vergrijp is het achterlaten van de rommel. Het gebruik van de lachgaspatronen is legaal. En overal ergeren mensen zich aan rommel op straat, je doet daar weinig aan.
Het is te hopen dat de overheid snel een eind maakt aan de verkoop van die patronen. Het schijnt dat je tegenwoordig ook al grotere containers kunt kopen. Dan heb je die patronen helemaal niet meer. Je gaat dan gewoon met je ballonnetje tanken bij iemand.
Dus als de patronen verdwijnen uit het straatbeeld, wil dat niet zeggen dat het probleem opgelost is.
En ik denk niet dat politie of handhaving snel in actie komt voor wat rommel op straat.

Mara

Berichtdoor Mara » 03 Jul 2019, 15:15

Dodo schreef:Het vergrijp is het achterlaten van de rommel. Het gebruik van de lachgaspatronen is legaal.

Nog wel, maar ik denk dat het toch tot een verbod komt. Het loopt de spuigaten uit.
Ik denk dat jij het probleem onderschat.
Dit weekend gebeurde er dit:
Afbeelding
Een 27-jarige man uit Barendrecht heeft zaterdagavond op de West-Kruiskade in Rotterdam een ongeluk veroorzaakt, terwijl hij lachgas had gebruikt.

Dodo schreef:En ik denk niet dat politie of handhaving snel in actie komt voor wat rommel op straat.

Politie niet, handhaving wel. Ze zetten zelf regelmatig foto's op social media van zooi bij containers, zwerfvuil e.d.
Want zooi trekt nog meer zooi aan en ongedierte!
Ik erger me daaraan ja en ik vind het a sociaal. En ik niet alleen.
Twijfel nooit in het donker aan wat God je in het licht liet zien.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 03 Jul 2019, 16:10

Mara schreef:
Dit weekend gebeurde er dit:
Afbeelding
Een 27-jarige man uit Barendrecht heeft zaterdagavond op de West-Kruiskade in Rotterdam een ongeluk veroorzaakt, terwijl hij lachgas had gebruikt..

Ergeren is een groot woord, ook kleine ergenissen zal waarschijnlijk meest niet naar buiten brengen. Maar al erger ik me niet zozeer, ik zie het wel, en ik kijk ook wel eens wat verder. De mens is gevallen in een ellendestaat. En de mens wil de ernst daarvan verdringen. Hetzij door drugs, eten en drinken, vrolijk zijn, of zelfs een godsdienstig bezig zijn, uitgaan alcohol, en.... eruit halen wat erin zit, onder het motto "Capre diem". We merken dat ook overal om ons heen. Mensen vallen stil als het over de ernst van de eeuwigheid gaat. Toch is dat de ontzaglijke werkelijkheid die we nooit kunnen ontvluchten. Niet met drugs, of pepmiddelen, niet met het weglachen en niet met het doodzwijgen. We willen vrij zijn, we willen blij en gelukkig zijn, feesten. Elke gelegenheid wordt aangegrepen om feest te maken. Waar kun je nog gewoon winkelen zonder het 'vreugdegezang' van de wereld, overal schalt de muziek uit luidsprekers, soms zo hard dat je oordoppen nodig hebt om te passeren. We zoeken het geluk, alleen we zoeken het in de dingen van de wereld. En willen tot het uiterste gaan. Maar zo komen we steeds verder van huis. We zien verslavingen, die geven geen blijdschap, maar enkel meer ellende.

Bruna

Berichtdoor Bruna » 06 Jul 2019, 21:06

Jantje schreef:
GJdeBruijn schreef:
Refoforum2017 schreef:Bij het afscheid van Kootwijkerbroek was C. Dubbeld scirba. Is dat dezelfde C. Dubbeld, die nu ouderling is in de GGiN Gouda-Gebrandyweg?
Ja.

Vreemd.

Na een drukke week even refoforum doorlezen en dan zo'n vreemde opmerking.

Jantje

Berichtdoor Jantje » 06 Jul 2019, 21:12

Vreemd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje

Piet Puk

Berichtdoor Piet Puk » 06 Jul 2019, 22:59

Dat je jezelf voorneemt om een heleboel te doen vandaag en er dan weinig van komt.

Zita
Moderator

Berichtdoor Zita » 10 Jul 2019, 14:29

Een predikant die zonder nadere argumentatie in een preek zegt dat weduwen op grond van de Schrift hun leven lang zwart moeten blijven dragen.
Ik ken een weduwe die zich nu dus schuldig voelt dat ze dat alleen de eerste paar jaar gedaan heeft.

Hendrikus

Berichtdoor Hendrikus » 10 Jul 2019, 15:08

Zita schreef:Een predikant die zonder nadere argumentatie in een preek zegt dat weduwen op grond van de Schrift hun leven lang zwart moeten blijven dragen.
Ik ken een weduwe die zich nu dus schuldig voelt dat ze dat alleen de eerste paar jaar gedaan heeft.

Ja, zo kun je mensen wel heel makkelijk een schuldgevoel aanpraten.
Helaas gebeurt dat, juist in kringen waar dominees zo op een voetstuk staan.
~~Soli Deo Gloria~~

J.C. Philpot

Berichtdoor J.C. Philpot » 10 Jul 2019, 16:02

Inderdaad een kwalijke zaak. Aan de andere kant zegt het ook wel iets over de goedgelovigheid van de hoorder. Een beetje meer Bereers-mentaliteit voorkomt ook veel problemen.
Man is nothing; he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him.
George Whitefield

Bezorgd

Berichtdoor Bezorgd » 10 Jul 2019, 16:27

Zita schreef:Een predikant die zonder nadere argumentatie in een preek zegt dat weduwen op grond van de Schrift hun leven lang zwart moeten blijven dragen.

Dit heb ik nog nooit gehoord.
Wel dat een ds vond dat "oorsierselen" niet bijbels is voor vrouwen. :?

JCRyle

Berichtdoor JCRyle » 10 Jul 2019, 16:44

Die weduwe zou ook de desbetreffende predikant aan kunnen spreken en vragen om nadere toelichting en verheldering. Ze kan dan tegelijkertijd haar gevoel kan verwoorden, zodat beiden in een gesprek tot elkaar kunnen komen.

Mara

Berichtdoor Mara » 10 Jul 2019, 18:11

JCRyle schreef:

Die weduwe zou ook de desbetreffende predikant aan kunnen spreken en vragen om nadere toelichting en verheldering. Ze kan dan tegelijkertijd haar gevoel kan verwoorden, zodat beiden in een gesprek tot elkaar kunnen komen.

Dat lukt niet altijd.
Is die mevrouw lid van die gemeente, kent de predikant haar en zij hem? Hoe oud is deze mevrouw?
Zo kort door de bocht en ondoordacht.
Twijfel nooit in het donker aan wat God je in het licht liet zien.

Boertje

Berichtdoor Boertje » 10 Jul 2019, 21:11

Ik erger me aan het gedrag van de randstedelingen, m.n. Amsterdam. Alsof heel Nederland enkel om hun draait. Daarbij vind ik het nog steeds belachelijk dat zelfs overheidsdiensten zich keer op keer in de Randstad concentreren. Nederland is groter dan de Randstad. Alleen met verkiezingstijd schijnt men dat zich te herinneren. Waarom worden dit soort diensten niet verplicht opgedeeld over Nederland?

Ambtenaar

Berichtdoor Ambtenaar » 10 Jul 2019, 21:18

Boertje schreef:Ik erger me aan het gedrag van de randstedelingen, m.n. Amsterdam. Alsof heel Nederland enkel om hun draait. Daarbij vind ik het nog steeds belachelijk dat zelfs overheidsdiensten zich keer op keer in de Randstad concentreren. Nederland is groter dan de Randstad. Alleen met verkiezingstijd schijnt men dat zich te herinneren. Waarom worden dit soort diensten niet verplicht opgedeeld over Nederland?

Volgens mij ben je niet zo goed geïnformeerd.

Boertje

Berichtdoor Boertje » 10 Jul 2019, 21:21

Helaas wel, veel te goed ben ik bang voor.

Terug naar “Overige”