Kleine ergernissen

Mara

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor Mara » 22 Apr 2021, 13:57

Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef::D
Ik zat niet in de stiltecoupé, dat scheelt. Die is er namelijk niet altijd meer, tot mijn spijt.

Gelukkig is bij een Dal-vrij-abonnement de meerprijs voor een eersteklas-abonnement gering. Dus dan dat maar.
Zijn de treinen nog steeds relatief leeg of is dat inmiddels al weer anders?

Nee, de treinen zitten in de spits behoorlijk vol.
Ook op de snelwegen neemt het aantal files weer drastisch toe.
Ok. Dat laatste heb ik nu 1 keer meegemaakt, maar over het algemeen kan ik, als ik al rij, aardig doorrijden in het Zuid-Westen.

"Het 'filemonster' komt langzaam maar zeker terug. Met name in de avondspits neemt het verkeer weer toe en sinds februari is er al sprake van een verdubbeling in vergelijking met januari. Dat blijkt uit de filecijfers van de eerste drie maanden van 2021 die ANWB Verkeersinformatie op verzoek van De Telegraaf analyseerde."
bron: ANWB

Het zijn nog niet de gebruikelijke files, maar als er een auto met pech staat of er gebeurt een ongeluk, dan groeit de rij wel snel aan.
En dat was vorig jaar niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Bertiel

Berichtdoor Bertiel » 24 Apr 2021, 14:01

Afspraak maken voor proefrit, onderweg en dan gebeld worden dat de auto al verkocht is...

DDD

Berichtdoor DDD » 24 Apr 2021, 14:27

Dat zou voor mij dan weer een grote ergernis zijn.

pierre27

Berichtdoor pierre27 » 24 Apr 2021, 15:26

Het was al even nieuws maar gezien de toenemend besmettingen op de scholen in mijn buurt en op mijn school. Er wordt zoveel drukte gemaakt om kerken die inmiddels vergeleken met de 1e golf op grote schaal hun boel voor elkaar hebben. Ik houd mijn hart vast als deze dwaze adviezen al na de meivakantie werkelijkheid gaan worden.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/drie-ministers-adviseren-middelbare-scholen-en-mbo-weer-volledig-open-na-meivakantie~b861ce039/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.

Zita
Moderator

Berichtdoor Zita » 24 Apr 2021, 18:01

pierre27 schreef:Het was al even nieuws maar gezien de toenemend besmettingen op de scholen in mijn buurt en op mijn school. Er wordt zoveel drukte gemaakt om kerken die inmiddels vergeleken met de 1e golf op grote schaal hun boel voor elkaar hebben. Ik houd mijn hart vast als deze dwaze adviezen al na de meivakantie werkelijkheid gaan worden.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/drie-ministers-adviseren-middelbare-scholen-en-mbo-weer-volledig-open-na-meivakantie~b861ce039/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Ik snap er ook helemaal niks van. Natuurlijk, ik wil heel graag weer volle klassen. Ik wil óók heel graag van dat hybride gedoe af. Voor de leerlingen is het beter om op school te zijn. Maar ook bij mij op school: héél veel besmettingen. Leerlingen houden geen anderhalve meter. En ze kunnen geen anderhalve meter houden als we weer volle klassen hebben.
Waarom denkt iemand dat het nu wel een goed moment is, en vier maanden geleden niet?

Terri

Berichtdoor Terri » 24 Apr 2021, 18:24

Zita schreef:
pierre27 schreef:Het was al even nieuws maar gezien de toenemend besmettingen op de scholen in mijn buurt en op mijn school. Er wordt zoveel drukte gemaakt om kerken die inmiddels vergeleken met de 1e golf op grote schaal hun boel voor elkaar hebben. Ik houd mijn hart vast als deze dwaze adviezen al na de meivakantie werkelijkheid gaan worden.

Ik snap er ook helemaal niks van. Natuurlijk, ik wil heel graag weer volle klassen. Ik wil óók heel graag van dat hybride gedoe af. Voor de leerlingen is het beter om op school te zijn. Maar ook bij mij op school: héél veel besmettingen. Leerlingen houden geen anderhalve meter. En ze kunnen geen anderhalve meter houden als we weer volle klassen hebben.
Waarom denkt iemand dat het nu wel een goed moment is, en vier maanden geleden niet?

Zo met jullie eens, ik snap er ook helemaal niks van....

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 24 Apr 2021, 18:54

Ik ben blij dat dit geluid in Den Haag klinkt, in de routekaart stond niets over het middelbaar onderwijs en dat vond ik een grote ergernis.

Het onderwijsbeleid in coronatijd is dat tot op heden sowieso voor mij. Onwerkbare maatregelen, wel zakken met geld, maar zo geregeld dat geld voor werkdrukverlichting meer overleg vraagt dan dat het werkdruk verlicht, enz.

Zelf hoop ik dat de meivakantie de besmettingen op middelbare scholen weer een flinke duw neerwaarts geeft en dat dan op niet al te lange termijn enigszins normaal onderwijs weer mogelijk is.
- Mannetje -

merel

Berichtdoor merel » 24 Apr 2021, 21:57

Terri schreef:
Zita schreef:

Zo met jullie eens, ik snap er ook helemaal niks van....

Ik ook niet! Ik heb met de lagere school al af en aan kinderen in quarantaine en ben heel blij dat de klas van onze oudste in drieën gesplitst is en hij maar 1a 2 keer in de week naar school gaat. Bij hem op school/ in de klas valt het gelukkig mee qua besmettingen.

Zita
Moderator

Berichtdoor Zita » 26 Apr 2021, 21:10

Zo'n energieverkoper aan de deur. In coronatijd. Doe normaal. Ik dacht gezien z'n outfit eerst dat het een Jehova's getuige was, dus ik begon nog een beetje beleefd, want die staan nog vanuit een soort oprechte overtuiging hun best te doen. Maar toen hij begon met 'Wat ziet u er práchtig uit! Echt heel mooi! Gaat u nog iets leuks doen vanavond?' was het van mijn kant niet lang meer beleefd :D

KDD

Berichtdoor KDD » 26 Apr 2021, 21:23

Zita schreef:Zo'n energieverkoper aan de deur. In coronatijd. Doe normaal. Ik dacht gezien z'n outfit eerst dat het een Jehova's getuige was, dus ik begon nog een beetje beleefd, want die staan nog vanuit een soort oprechte overtuiging hun best te doen. Maar toen hij begon met 'Wat ziet u er práchtig uit! Echt heel mooi! Gaat u nog iets leuks doen vanavond?' was het van mijn kant niet lang meer beleefd :D
Die mensen staan ook vanuit een soort oprechte overtuiging hun best te doen :D .

Geytenbeekje

Berichtdoor Geytenbeekje » 26 Apr 2021, 21:32

Ik vind de website kerktijden.nl die nu veranderd is een grote ergenis geworden.
Die geen achterklap spreekt onvroed,
Tot zijnes naasten smaad en schande;
Die tegen hem ook niet misdoet,
Noch mishandelt; maar hem behoedt
Voor oneere menigerhande.
Psalm 15: 3 Datheen

Mistig

Berichtdoor Mistig » 26 Apr 2021, 21:49

Geytenbeekje schreef:Ik vind de website kerktijden.nl die nu veranderd is een grote ergenis geworden.

Zeker de komende tijd wordt deze app weer belangrijk voor me. Het is inderdaad erg gebruiksonvriendelijk.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)

GerefGemeente-lid

Berichtdoor GerefGemeente-lid » 26 Apr 2021, 22:35

Mistig schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik vind de website kerktijden.nl die nu veranderd is een grote ergenis geworden.

Zeker de komende tijd wordt deze app weer belangrijk voor me. Het is inderdaad erg gebruiksonvriendelijk.

Op mijn smartphone werkt hij helemaal niet.

En op http://www.gergeminfo.nl en vermoedelijk ook alle websites van gemeenten die een verwijzing hebben naar de pagina van hun eigen gemeente, werken de doorschakellinks ook helemaal niet meer. Dat hadden ze wel eens beter kunnen voorbereiden.

Erskinees

Berichtdoor Erskinees » 26 Apr 2021, 22:37

Wauw, dat is inderdaad een vreselijke site geworden.

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 26 Apr 2021, 22:59

Student vd Kuijl is er inmiddels al dominee.

Qua uiterlijk vind ik het wel gaan.
- Mannetje -

Terug naar “Overige”