Kleine ergernissen [4]

Posthoorn

Re: Kleine ergernissen [4]

Berichtdoor Posthoorn » 14 Jan 2020, 11:44

"7 En als gij bidt, zo gebruikt geen ijdel verhaal van woorden, gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden.
8 Wordt dan hun niet gelijk; want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt."

DDD

Berichtdoor DDD » 14 Jan 2020, 22:10

Zo is dat. Al is dit geen kleine ergernis meer.

Er ontstaat een nieuwe gewoonte, namelijk dat mensen in draadjes die hen niet bevallen, melden dat het onderwerp hen niet aanstaat. Dat kan zijn bij een in hun ogen onnodige peiling, of als zij een artikel over een hond niet van van voldoende gewicht achten.

Ik begrijp niet zo goed wat nu het voordeel is van zo'n melding, vooral als de titel van het onderwerp al voldoende duidelijkheid geeft over het gespreksonderwerp.

Ik zou zeggen: als het je niet bevalt, besteed er dan geen tijd aan.

Posthoorn

Berichtdoor Posthoorn » 16 Jan 2020, 18:58

Van die 'Microsoft-mannetjes', die je opbellen en je dan willen oplichten. Heb er in twee dagen al drie aan de telefoon gehad. :modo

Hollander

Berichtdoor Hollander » 16 Jan 2020, 19:12

Posthoorn schreef:Van die 'Microsoft-mannetjes', die je opbellen en je dan willen oplichten. Heb er in twee dagen al drie aan de telefoon gehad. :modo
Waarschijnlijk hebben ze al aan je verdiend.

helma

Berichtdoor helma » 16 Jan 2020, 20:03

Ergernis is misschien een te groot woord, alhoewel...
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen tijdens een condoleance uitgebreid een gesprek gaan voeren.
Is nu al een paar keer gebeurd dat ik dicht achter zo'n persoon in de rij stond. Dat is echt heel ongemakkelijk. Laatst waren het 2 ambtsdragers die met een aantal mensen in de rij een pastoraal gesprek voerden. Vroegen naar ins en outs van het ziekteproces. Als je daar achter staat sta je dus pal voor de te condoleren mensen te wachten.
De rest van de mensen hou je ook op zodat de rij steeds langer wordt.

Posthoorn

Berichtdoor Posthoorn » 17 Jan 2020, 11:22

Hollander schreef:
Posthoorn schreef:Van die 'Microsoft-mannetjes', die je opbellen en je dan willen oplichten. Heb er in twee dagen al drie aan de telefoon gehad. :modo
Hoe dan?

Hollander

Berichtdoor Hollander » 17 Jan 2020, 11:44

Posthoorn schreef:
Hollander schreef:
Hoe dan?
Doordat je de telefoon op nam. Sommigen bellen vanuit het buitenland, soms zelfs via een NL nummer, en verdienen dan aan jou 'beltikken'. Zou het bij jou zo ook kunnen zijn?

Mara

Berichtdoor Mara » 17 Jan 2020, 13:01

Hollander schreef:
Posthoorn schreef:
Hollander schreef:
Hoe dan?
Doordat je de telefoon op nam. Sommigen bellen vanuit het buitenland, soms zelfs via een NL nummer, en verdienen dan aan jou 'beltikken'. Zou het bij jou zo ook kunnen zijn?

Volgens mij is dat bij hen niet zo hoor. Als je meteen ophangt, is er niets aan de hand.
Die uit o.m. Albanië en Algerije moet je kompleet negeren.
Nooit terugbellen! Mijn man kreeg zelfs deze week een serie voicemails.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Posthoorn

Berichtdoor Posthoorn » 17 Jan 2020, 13:08

Hollander schreef:
Posthoorn schreef:
Hollander schreef:
Hoe dan?
Lijkt me sterk, maar ik zal er op letten bij de telefoonrekening. ;)

Dodo

Berichtdoor Dodo » 17 Jan 2020, 15:54

Ik geloof er niks van. Als je geld kon verdienen door mensen de telefoon te laten opnemen, was de beer los. Dan stopte het ding niet meer met overgaan.
Het verdienmodel van de boeven is toch dat je misschien terugbelt naar een duur nummer, of dat je je iets laat aansmeren, of dat je ze de codes van je internetbankieren geeft?

Mara

Berichtdoor Mara » 17 Jan 2020, 16:41

Dodo schreef:Ik geloof er niks van. Als je geld kon verdienen door mensen de telefoon te laten opnemen, was de beer los. Dan stopte het ding niet meer met overgaan.
Het verdienmodel van de boeven is toch dat je misschien terugbelt naar een duur nummer, of dat je je iets laat aansmeren, of dat je ze de codes van je internetbankieren geeft?

Ja klopt. Dus niet je voicemail afluisteren dan.
En al helemaal niet terugbellen en ook niet gaan sleutelen aan je computer.
Ook uitkijken met tikkies. Ik verbaas me er iedere keer weer over dat er meteen crimineel gedrag is wanneer iets nieuw op de markt komt en hoeveel mensen er nog met boter en suiker intuinen.
Hang op, klik weg, bel uw bank., die campagne loopt nu al jaren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Hollander

Berichtdoor Hollander » 17 Jan 2020, 18:26

Posthoorn schreef:
Hollander schreef:Doordat je de telefoon op nam. Sommigen bellen vanuit het buitenland, soms zelfs via een NL nummer, en verdienen dan aan jou 'beltikken'. Zou het bij jou zo ook kunnen zijn?
Lijkt me sterk, maar ik zal er op letten bij de telefoonrekening. ;)
Misschien ben ik abuis en heb ik weer iets nieuws geleerd. Mij stond altijd bij dat bij niet-Europese nummers zowel de beller als de ontvanger 'beltikken' betalen. Ik meen dat intercontinentale telefoontjes voor beide partijen geld kosten. Dus niet alleen het terugbellen of het afluisteren van de voicemail. Maar als dit onjuist is, dan hoor ik het graag.

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 17 Jan 2020, 19:02

Dat is onjuist. Of het moet via collect call gaan.

Hollander

Berichtdoor Hollander » 17 Jan 2020, 19:04

Tiberius schreef:Dat is onjuist. Of het moet via collect call gaan.
:super

Dodo

Berichtdoor Dodo » 23 Jan 2020, 10:19

Whatsapp-fraude.
Niet zelf gelukkig, maar wat een doortrapte manier om iemand geld af te troggelen.

Terug naar “Overige”