Had men vroeger minder geld nodig?

Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Had men vroeger minder geld nodig?

Bericht door Adagio »

eilander schreef:Sorry, maar van die vergelijking snap ik helemaal niets.
Misschien een klein beetje, dan?
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Had men vroeger minder geld nodig?

Bericht door Adagio »

Herman schreef:Heeft die motie het gehaald?
Wat zou die motie moeten halen?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Had men vroeger minder geld nodig?

Bericht door Herman »

Adagio schreef:
Herman schreef:Heeft die motie het gehaald?
Wat zou die motie moeten halen?
Is de motie aangenomen?
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Had men vroeger minder geld nodig?

Bericht door Adagio »

Herman schreef:
Adagio schreef:
Herman schreef:Heeft die motie het gehaald?
Wat zou die motie moeten halen?
Is de motie aangenomen?
Nee, ik kan je dus :zzz gerust stellen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Had men vroeger minder geld nodig?

Bericht door Herman »

Ik denk dat je eerste de wet moet aanpassen, voordat je dergelijke moties aangenomen krijgt. Daarmee denk ik dat de wet voldoende waarborgen vormt, omdat religie, ondanks het negatieve daglicht, nog steeds tot de fundamentele vrijheden behoort en dus ook bijdraagt aan het algemeen nut. Overigens herken ik de tendens die je schetst, maar acht het onder de huidige wetgeving nog niet bedreigend. Zeker omdat de OGG niet bekend staat om zijn terroristische achtergronden, terwijl je die verbanden wel ziet in Arabisch gefinancierde moskeeën.
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Had men vroeger minder geld nodig?

Bericht door Adagio »

Na ANBI-publicatie & verantwoordingseisen, en Kamer van Koophandel-perikelen, zit voor de kerken nu ook het UBO-register in de pijplijn: kerken behoren dan het eigenaarschap op te geven (zie dit bericht in RD). Geef de keizer wat des keizers is, als echter de kerken door dit alles maar niet op het verkeerde been worden gezet en dit Woord vergeten: "Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld was, zo zouden Mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Had men vroeger minder geld nodig?

Bericht door refo »

Adagio schreef:Na ANBI-publicatie & verantwoordingseisen, en Kamer van Koophandel-perikelen, zit voor de kerken nu ook het UBO-register in de pijplijn: kerken behoren dan het eigenaarschap op te geven (zie dit bericht in RD). Geef de keizer wat des keizers is, als echter de kerken door dit alles maar niet op het verkeerde been worden gezet en dit Woord vergeten: "Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld was, zo zouden Mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier."
Wat een merkwaardig vergelijk.
Plaats reactie