Hetzelfde geldt voor een supermarkt... Sommige mensen komen er alleen om te de noodzakelijke levensbehoeften in te slaan en op koopjes te jagen. Terwijl toch een supermarkt elke week nieuw is. Elke week mooie aanbiedingen. Regelmatig nieuwe producten.refo schreef:Als je geen Ikea-meubels zoekt, klopt dat wel. Maar als je die wel zoekt, kun je er goed terecht.Jantje schreef:Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel de IKEA. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zich daar kunnen vermaken. Ik voel me daar als een kat in een vreemd pakhuis.
Ook mensen die oog hebben voor design komen aan hun trekken: Let eens op de verpakkingen. Nooit naar gekeken? Er zij ware kunststukjes bij! Van Douwe Egberts koffie tot Elseve shampoo van L'Oréal. Om een paar dwarsstraten te noemen.
Het huismerk van AH is wat op drift. Na het jarenlang gebruik van het zogenaamde 'AH zegeltjeslogo' (staande rechthoek, en vanonder schuin afgesneden) werd het vervangen door het 'AH-huisje'. Van het huisje hebben we bij de meeste producten minstens één facelift gezien. Het eerste huisjeslogo met ernaast de letters voluit geschreven 'Albert Heijn' in donkerblauw in een witte balk is passé. Er zijn momenteel nog enkele producten met een 'witte balk-verpakking'. Daarna kwam het 'opspringende huisje'. Je zag aam de linkerkant op de verpakking een soort vloer waaruit het (nu lichtblauwe) logo naar boven sprong. De afdruk zag je nog in de 'vloer' op de verpakking. Deze verpakkingslijn heeft het niet lang volgehouden. Terwijl er nu nog enkele 'witte balk' producten in de winkels staan wordt nu ook de verpakking met het 'opspringende huisje' alweer vervangen. De nieuwste verpakkingen zijn te herkennen aan een gecentreerd AH-logo, en de grond waar het eerst uitsprong, is verdwenen. Ook nieuw is een soort retro-logo, analoog aan Ahold dachter Etos zien we op o.a. 'Care verzorginsproducten en o.a. bij Delicata chocolade en Perla koffie. Het retro-logootje neemt daar een bescheiden plaats in, en de nadruk valt op de submerken als Perla, Delicata, Care, of Brouwers. Als 'reclame-design-mens' is het mooi zo'n ontwikkeling te volgen.