Vraag (algemeen)

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
Jantje schreef:Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel de IKEA. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zich daar kunnen vermaken. Ik voel me daar als een kat in een vreemd pakhuis.
Als je geen Ikea-meubels zoekt, klopt dat wel. Maar als je die wel zoekt, kun je er goed terecht.
Hetzelfde geldt voor een supermarkt... Sommige mensen komen er alleen om te de noodzakelijke levensbehoeften in te slaan en op koopjes te jagen. Terwijl toch een supermarkt elke week nieuw is. Elke week mooie aanbiedingen. Regelmatig nieuwe producten.
Ook mensen die oog hebben voor design komen aan hun trekken: Let eens op de verpakkingen. Nooit naar gekeken? Er zij ware kunststukjes bij! Van Douwe Egberts koffie tot Elseve shampoo van L'Oréal. Om een paar dwarsstraten te noemen.
Het huismerk van AH is wat op drift. Na het jarenlang gebruik van het zogenaamde 'AH zegeltjeslogo' (staande rechthoek, en vanonder schuin afgesneden) werd het vervangen door het 'AH-huisje'. Van het huisje hebben we bij de meeste producten minstens één facelift gezien. Het eerste huisjeslogo met ernaast de letters voluit geschreven 'Albert Heijn' in donkerblauw in een witte balk is passé. Er zijn momenteel nog enkele producten met een 'witte balk-verpakking'. Daarna kwam het 'opspringende huisje'. Je zag aam de linkerkant op de verpakking een soort vloer waaruit het (nu lichtblauwe) logo naar boven sprong. De afdruk zag je nog in de 'vloer' op de verpakking. Deze verpakkingslijn heeft het niet lang volgehouden. Terwijl er nu nog enkele 'witte balk' producten in de winkels staan wordt nu ook de verpakking met het 'opspringende huisje' alweer vervangen. De nieuwste verpakkingen zijn te herkennen aan een gecentreerd AH-logo, en de grond waar het eerst uitsprong, is verdwenen. Ook nieuw is een soort retro-logo, analoog aan Ahold dachter Etos zien we op o.a. 'Care verzorginsproducten en o.a. bij Delicata chocolade en Perla koffie. Het retro-logootje neemt daar een bescheiden plaats in, en de nadruk valt op de submerken als Perla, Delicata, Care, of Brouwers. Als 'reclame-design-mens' is het mooi zo'n ontwikkeling te volgen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel de IKEA. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zich daar kunnen vermaken. Ik voel me daar als een kat in een vreemd pakhuis.
Ik snap het op zich wel. Je laat je meevoeren met de stroom, aan het einde kun je naar het restaurant, waar je voor een habbekrats kunt eten en drinken.
De kindermeubeltjes vond ik wel leuk, we hebben er weleens een bureautje, peuterstoeltje, bureaustoel gekocht.
Maar ik vind die meubels niet mooi. Dertien-in-een-dozijn, karakterloos.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Vraagje

Bericht door Boertje »

Mara schreef:
Jantje schreef:Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel de IKEA. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zich daar kunnen vermaken. Ik voel me daar als een kat in een vreemd pakhuis.
Ik snap het op zich wel. Je laat je meevoeren met de stroom, aan het einde kun je naar het restaurant, waar je voor een habbekrats kunt eten en drinken.
De kindermeubeltjes vond ik wel leuk, we hebben er weleens een bureautje, peuterstoeltje, bureaustoel gekocht.
Maar ik vind die meubels niet mooi. Dertien-in-een-dozijn, karakterloos.
Nou dit vind ik juist zo mooi aan Ikea, je kunt voor een habbekrats je inrichting veranderen, zonder dat je er 20 jaar mee moet doen omdat het zo duur is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

Mara schreef:Maar ik vind die meubels niet mooi. Dertien-in-een-dozijn, karakterloos.
Ik ook niet, maar functioneel zijn ze wel. Dus wij hebben er wel het een en ander van staan, al dan niet tweedehands.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10438
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Als ik 25/30 jaar geleden van IKEA had geweten had ik daar zeker een groot gedeelte van mijn inrichting aangeschaft.
Ipv mij mee te laten voeren om toch zeker bij een meubelzaak in Gouda de meeste aankopen te doen.
Tjonge wat een fortuin was dat
Belachelijke prijzen achteraf
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

eilander schreef:
Mara schreef:Maar ik vind die meubels niet mooi. Dertien-in-een-dozijn, karakterloos.
Ik ook niet, maar functioneel zijn ze wel. Dus wij hebben er wel het een en ander van staan, al dan niet tweedehands.
13 in een dozijn zijn ze zeker niet, want ze ontwerpen zelf.
Natuurlijk worden er wel extreem veel van gemaakt. De laatste jaren heb ik voor de kinderen wel 15 á 20 IKEA dingen gemonteerd. Valt me op dat de kwaliteit best goed is voor het geld. En de gebruiksaanwijzing is altijd goed.
Het enig minpuntje is dat ze in plaats van 1 kledingroede er een doos vol van stuurden. Toen had mijn zoon er 20. Later netjes teruggebracht, leverde een waardebon op.
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Ons eerste bankstel is van Ikea (Ektorp). Nu na ruim 14 jaar is ook het onderstel echt op. Tussendoor hebben we eenzelfde bank erbij gekocht.
De hoezen moeten we wel om de paar jaar vervangen.

Ideale banken met onze nogal ondernemende jongens...
-
noor
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2017, 14:05

Re: Vraagje

Bericht door noor »

De bekleding van ons bankstel is na bijna 30 jaar sleets aan het worden. Met een groot gezin is het niet ontzien. Onderstel en binnenbekleding is nog zo goed dat het opnieuw bekleed kan worden. Dan is een hogere aanschafprijs niet erg, en het voorkomt veel extra afval.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

noor schreef:De bekleding van ons bankstel is na bijna 30 jaar sleets aan het worden. Met een groot gezin is het niet ontzien. Onderstel en binnenbekleding is nog zo goed dat het opnieuw bekleed kan worden. Dan is een hogere aanschafprijs niet erg, en het voorkomt veel extra afval.
30 jaar? Dat vind ik echt een prestatie!
Mijn ouders deden ook ruim 30 jaar met hun eerste bankstel, maar de eerste vijftien jaar gebruikten ze de woonkamer alleen op zondag. Dat scheelt natuurlijk wel in de slijtage. Is het bij jullie dagelijks gebruikt?
noor
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2017, 14:05

Re: Vraagje

Bericht door noor »

We gebruikten het altijd. Ik had wel een kleed over de bank, want die heeft met de kinderen het meeste te verduren.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vraagje

Bericht door Ditbenik »

Zita schreef:
noor schreef:De bekleding van ons bankstel is na bijna 30 jaar sleets aan het worden. Met een groot gezin is het niet ontzien. Onderstel en binnenbekleding is nog zo goed dat het opnieuw bekleed kan worden. Dan is een hogere aanschafprijs niet erg, en het voorkomt veel extra afval.
30 jaar? Dat vind ik echt een prestatie!
Mijn ouders deden ook ruim 30 jaar met hun eerste bankstel, maar de eerste vijftien jaar gebruikten ze de woonkamer alleen op zondag. Dat scheelt natuurlijk wel in de slijtage. Is het bij jullie dagelijks gebruikt?
Wij kochten onze eerste meubels uit de 'Snuffelkrant' voor een habbekrats. De kussens van dat bankstel waren met stof bekleed. Toen de kinderen kwamen kochten we uit een faillissement van een meubelzaak een eikenhouten bankstel waarvan de kussen bekleed waren met leer. Dat hebben we na 27 jaar weg gegeven maar het was nog steeds perfect. Het was dagelijks in gebruik en de kinderen mochten er op doe wat ze wilden. En ging er een keer een beker drinken om dan was het even met een doek er over en het was weer opgelost. Ons huidige bankstel is ook weer leer. Leer kan tenminste tegen een stootje.
ejvl
Berichten: 5745
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Vraagje

Bericht door ejvl »

Wij hebben een complete keuken van Ikea.
Inclusief koel/vries combinatie, combi-oven, elektrische kookplaat, vaatwasser, kraan, wasbak, werkblad (4 meter) onder en bovenkastjes, alles helemaal compleet voor iets meer dan €3000,-
Alles komt in dozen aan dus het in elkaar zetten was nog wel wat werk maar kwalitatief gezien is het prima in orde en het voordeel is als er een frontje of iets dergelijks sneuvelt is het zo weer te halen bij een Ikea vestiging.
Ik zie niet in waarom ik dan een keuken zou moeten kopen bij een dure keukenzaak.

Verder ook nog een hoekbank, 2x bureau voor de kinderen, 3x slaapkamerkast, kast in de woonkamer, goede klanten van Ikea. :)
merel
Berichten: 9805
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Wij zijn qua meubels en bedden geen klanten van ikea. Wel voor servies, glazen etc. Wij hebben veel van marktplaats afgehaald ( oude kasten etc) en knappen dat zelf op, althans manlief knapt het op. Ook hebben wij een nostalgisch stoeltje dat nog van de zus van mijn overgrootoma is geweest.
aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Vraagje

Bericht door aggieoudje »

Ruim de helft van mijn meubels zijn van Ikea en ik ben er al 13 jaar heel blij mee! Toen ik op mezelf ging had ik wel spaarcentjes maar niet voor dure meubels dus Ikea een uitkomst. Maar ook nu zou ik het zo weer doen!
Ik hou van heerlijk struinen door de Ikea!

Mijn bank kwam overigens wel bij een duurdere meubelzaak vandaan en is een paar jaar geleden al vervangen, helemaal op! Duurder hoeft dus niet altijd beter te zijn!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Boertje schreef:
Mara schreef:
Jantje schreef:Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel de IKEA. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zich daar kunnen vermaken. Ik voel me daar als een kat in een vreemd pakhuis.
Ik snap het op zich wel. Je laat je meevoeren met de stroom, aan het einde kun je naar het restaurant, waar je voor een habbekrats kunt eten en drinken.
De kindermeubeltjes vond ik wel leuk, we hebben er weleens een bureautje, peuterstoeltje, bureaustoel gekocht.
Maar ik vind die meubels niet mooi. Dertien-in-een-dozijn, karakterloos.
Nou dit vind ik juist zo mooi aan Ikea, je kunt voor een habbekrats je inrichting veranderen, zonder dat je er 20 jaar mee moet doen omdat het zo duur is.
Ik verander ook voor een habbekrats. ;)
Twee donkerhouten kasten (boeken en servies) van 15 jaar oud, zijn als nieuw, nadat ik ze met krijtverf heb geschilderd, sierrandje eraf gehaald, ander strakker greepje op een deur en iedere bezoeker vroeg: waar heb jij die kasten gekocht?
Eetkamerstoelen waren versleten en inmiddels was onze smaak veranderd, aanbiedinkie 6 stoelen halen, 4 betalen, in verschillende pasteltinten. De donkere tafel heb ik dus meteen van een bijpassend kleurtje voorzien.
merel schreef:Ook hebben wij een nostalgisch stoeltje dat nog van de zus van mijn overgrootoma is geweest.
Ik heb een antiek kinderstoeltje uit de familie, het zit natuurlijk totaal niet lekker, zo rechtop. Stond op zolder omdat de kinderen er toch niet op zaten. Toen vond ik een bijpassend tafeltje (40 euro) bij de kringloop, heb een antieke pop op het stoeltje gezet en nu is het een leuke eyecatcher.
ejvl schreef:Ik zie niet in waarom ik dan een keuken zou moeten kopen bij een dure keukenzaak.
De kwaliteit is prima inderdaad, je moet alleen wel een handige harry zijn. (of hebben) ;)
De timmerman raadde ons aan om een schuifdeurkast bij Ikea te bestellen, maar ze waren helaas niet hoog genoeg.
Orchidee schreef:Ipv mij mee te laten voeren om toch zeker bij een meubelzaak in Gouda de meeste aankopen te doen.
Tjonge wat een fortuin was dat
Of bij die andere, in de Alexanderpolder. :huhu

Maar ik hoor dat de matrassen ook best goed zijn en er is een sympathieke omruilgarantie. Je mag ze een tijdje proberen. (3 maanden?)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie