Vraag (algemeen)

windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Vraag (algemeen)

Bericht door windorgel »

DDD schreef:Het verschil is natuurlijk dat voor vaste klanten de energie deels al jaren geleden is ingekocht en dat je die netjes behandelt. Mensen die nu overstappen zijn mensen die graag het onderste uit de kan willen hebben, en die krijgen het deksel op de neus.

Greenchoice heeft (net als Eneco) ook voor vaste klanten gewoon een laag tarief. Er is immers niets duurder geworden aan windmolenstroom. Maar voor al die nieuwe klanten die met hun flitscontracten het evenwicht verstoren, hebben ze een vier of vijf keer hoger tarief, als ik het goed heb onthouden.

Het bijspringen van de overheid heeft daar denk ik weinig mee te maken. Het gaat erom wat voor soort klanten je als bedrijf wilt. Je wilt loyale klanten, die normaal reageren als er iets mis gaat en niet altijd wat te zemelen hebben of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Energiemaatschappijen zijn ook bedrijven met een strategisch beleid. Waarom zou je als Greenchoice of Eneco nu de rommel willen opruimen die energiecowboys ervan hebben gemaakt? Als je dat dan toch doet, dan graag tegen een redelijke vergoeding.
Zoiets denk ik ook. Ik ben al bijna 20 jaar klant.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Vraag (algemeen)

Bericht door windorgel »

DDD schreef:Het is het antwoord op de vraag van Zita.
Ik reageerde op ValckeAfbeelding
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Aha.

Ik begrijp het soms ook niet helemaal, maar dat is dan duidelijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door huisman »

DDD schreef:Het verschil is natuurlijk dat voor vaste klanten de energie deels al jaren geleden is ingekocht en dat je die netjes behandelt. Mensen die nu overstappen zijn mensen die graag het onderste uit de kan willen hebben, en die krijgen het deksel op de neus.

Greenchoice heeft (net als Eneco) ook voor vaste klanten gewoon een laag tarief. Er is immers niets duurder geworden aan windmolenstroom. Maar voor al die nieuwe klanten die met hun flitscontracten het evenwicht verstoren, hebben ze een vier of vijf keer hoger tarief, als ik het goed heb onthouden.

Het bijspringen van de overheid heeft daar denk ik weinig mee te maken. Het gaat erom wat voor soort klanten je als bedrijf wilt. Je wilt loyale klanten, die normaal reageren als er iets mis gaat en niet altijd wat te zemelen hebben of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Energiemaatschappijen zijn ook bedrijven met een strategisch beleid. Waarom zou je als Greenchoice of Eneco nu de rommel willen opruimen die energiecowboys ervan hebben gemaakt? Als je dat dan toch doet, dan graag tegen een redelijke vergoeding.
Ik weet niet waar jij dit allemaal vandaan haalt maar er klopt niets van. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Eneco gas en op hun groene stroom product ( Eneco Hollandse wind & zon)
Gisteren kreeg ik mijn nieuwe tarief . Gas gaat van € 0.92 naar € 3.39 per m3 en elektriciteit van € 0.19 naar € 0,72 (dal) en van 0.21 naar € 0.95 (normaal)

Mijn termijnbedrag heb ik nog niet officieel maar als ik het zelf uitreken kom ik op € 745,- Dat is nu € 262,- .

Door het prijsplafond kom ik zo rond de € 500,- uit per maand. Voor ons geen enkel probleem maar voor heel veel mensen is dit natuurlijk zelfs na ingaan prijsplafond niet te doen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bourdon16 »

Wij hebben geïnvesteerd in een warmtepomp, isolatie, zonnepanelen etc. en zijn gasloos.
Daarom gebruiken we toch nog best veel stroom.

We betalen nu iets van 28 cent dus als dit 70 cent wordt, is het toch wel een tegenvaller.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door huisman »

Bourdon16 schreef:Wij hebben geïnvesteerd in een warmtepomp, isolatie, zonnepanelen etc. en zijn gasloos.
Daarom gebruiken we toch nog best veel stroom.

We betalen nu iets van 28 cent dus als dit 70 cent wordt, is het toch wel een tegenvaller.
Als je tarief nog vast staat blijf je gewoon die 28 cent betalen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bourdon16 »

huisman schreef:
Bourdon16 schreef:Wij hebben geïnvesteerd in een warmtepomp, isolatie, zonnepanelen etc. en zijn gasloos.
Daarom gebruiken we toch nog best veel stroom.

We betalen nu iets van 28 cent dus als dit 70 cent wordt, is het toch wel een tegenvaller.
Als je tarief nog vast staat blijf je gewoon die 28 cent betalen.

Klopt, alleen het contract loopt helaas eind november af. Dus we genieten er nog maar even van. Ik zit bij Greenchoice die reclame maken met 100% Nederlandse groene wind en zonnestroom dus hopelijk betekend dat een wat lager tarief dan 70 cent.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Valcke »

Bourdon16 schreef:Wij hebben geïnvesteerd in een warmtepomp, isolatie, zonnepanelen etc. en zijn gasloos.
Daarom gebruiken we toch nog best veel stroom.

We betalen nu iets van 28 cent dus als dit 70 cent wordt, is het toch wel een tegenvaller.
Extra zonnepanelen laten leggen. Die renderen dan meer dan ooit.
Eventueel aan de schaduwkant.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Het verschil is natuurlijk dat voor vaste klanten de energie deels al jaren geleden is ingekocht en dat je die netjes behandelt. Mensen die nu overstappen zijn mensen die graag het onderste uit de kan willen hebben, en die krijgen het deksel op de neus.

Greenchoice heeft (net als Eneco) ook voor vaste klanten gewoon een laag tarief. Er is immers niets duurder geworden aan windmolenstroom. Maar voor al die nieuwe klanten die met hun flitscontracten het evenwicht verstoren, hebben ze een vier of vijf keer hoger tarief, als ik het goed heb onthouden.

Het bijspringen van de overheid heeft daar denk ik weinig mee te maken. Het gaat erom wat voor soort klanten je als bedrijf wilt. Je wilt loyale klanten, die normaal reageren als er iets mis gaat en niet altijd wat te zemelen hebben of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Energiemaatschappijen zijn ook bedrijven met een strategisch beleid. Waarom zou je als Greenchoice of Eneco nu de rommel willen opruimen die energiecowboys ervan hebben gemaakt? Als je dat dan toch doet, dan graag tegen een redelijke vergoeding.
Ik weet niet waar jij dit allemaal vandaan haalt maar er klopt niets van. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Eneco gas en op hun groene stroom product ( Eneco Hollandse wind & zon)
Gisteren kreeg ik mijn nieuwe tarief . Gas gaat van € 0.92 naar € 3.39 per m3 en elektriciteit van € 0.19 naar € 0,72 (dal) en van 0.21 naar € 0.95 (normaal)

Mijn termijnbedrag heb ik nog niet officieel maar als ik het zelf uitreken kom ik op € 745,- Dat is nu € 262,- .

Door het prijsplafond kom ik zo rond de € 500,- uit per maand. Voor ons geen enkel probleem maar voor heel veel mensen is dit natuurlijk zelfs na ingaan prijsplafond niet te doen.
Heb je een vast contract met variabele tarieven of een tijdelijk contract met vaste tarieven?

Windorgel herkent het met haar vaste contract wel, namelijk. Dat geldt ook voor Ditbenik en mij. Dus dat is dan toch vreemd.

Hoewel ik ook moet afwachten wat de volgende keer mijn tarieven worden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Het verschil is natuurlijk dat voor vaste klanten de energie deels al jaren geleden is ingekocht en dat je die netjes behandelt. Mensen die nu overstappen zijn mensen die graag het onderste uit de kan willen hebben, en die krijgen het deksel op de neus.

Greenchoice heeft (net als Eneco) ook voor vaste klanten gewoon een laag tarief. Er is immers niets duurder geworden aan windmolenstroom. Maar voor al die nieuwe klanten die met hun flitscontracten het evenwicht verstoren, hebben ze een vier of vijf keer hoger tarief, als ik het goed heb onthouden.

Het bijspringen van de overheid heeft daar denk ik weinig mee te maken. Het gaat erom wat voor soort klanten je als bedrijf wilt. Je wilt loyale klanten, die normaal reageren als er iets mis gaat en niet altijd wat te zemelen hebben of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Energiemaatschappijen zijn ook bedrijven met een strategisch beleid. Waarom zou je als Greenchoice of Eneco nu de rommel willen opruimen die energiecowboys ervan hebben gemaakt? Als je dat dan toch doet, dan graag tegen een redelijke vergoeding.
Ik weet niet waar jij dit allemaal vandaan haalt maar er klopt niets van. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Eneco gas en op hun groene stroom product ( Eneco Hollandse wind & zon)
Gisteren kreeg ik mijn nieuwe tarief . Gas gaat van € 0.92 naar € 3.39 per m3 en elektriciteit van € 0.19 naar € 0,72 (dal) en van 0.21 naar € 0.95 (normaal)

Mijn termijnbedrag heb ik nog niet officieel maar als ik het zelf uitreken kom ik op € 745,- Dat is nu € 262,- .

Door het prijsplafond kom ik zo rond de € 500,- uit per maand. Voor ons geen enkel probleem maar voor heel veel mensen is dit natuurlijk zelfs na ingaan prijsplafond niet te doen.
Heb je een vast contract met variabele tarieven of een tijdelijk contract met vaste tarieven?

Windorgel herkent het met haar vaste contract wel, namelijk. Dat geldt ook voor Ditbenik en mij. Dus dat is dan toch vreemd.

Hoewel ik ook moet afwachten wat de volgende keer mijn tarieven worden.
Contract met een vast tarief tot oktober. Dat tarief gaat dus nu een beetje veel omhoog.

Mijn keuze is ook geweest om bij een betrouwbare grote leverancier te blijven en niet voor elke eurocent te switchen. Blijf ook nu Eneco trouw. Heb even bij Greenchoice geïnformeerd maar die komt met bijna exact dezelfde tarieven.

Debat in de tweede kamer vandaag en morgen lijkt het prijsplafond nog wat gunstiger te beïnvloeden. Meer m3/KWU gaan waarschijnlijk onder het lage tarief vallen en bijna alle partijen begrijpen de hoge KWU prijs van het plafond niet (€0,70) en willen een lager tarief.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Herman »

huisman schreef:Debat in de tweede kamer vandaag en morgen lijkt het prijsplafond nog wat gunstiger te beïnvloeden. Meer m3/KWU gaan waarschijnlijk onder het lage tarief vallen en bijna alle partijen begrijpen de hoge KWU prijs van het plafond niet (€0,70) en willen een lager tarief.
Dat is inderdaad te hopen en het kabinet snapt ook wel dat ze door toe te geven aan de kamer op dit punt ze bij de oppositie kan scoren. Vandaar dat de compensatie vermoedelijke ook zo laag is ingezet, dan heb je nog wat ruimte om weg te geven.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Het verschil is natuurlijk dat voor vaste klanten de energie deels al jaren geleden is ingekocht en dat je die netjes behandelt. Mensen die nu overstappen zijn mensen die graag het onderste uit de kan willen hebben, en die krijgen het deksel op de neus.

Greenchoice heeft (net als Eneco) ook voor vaste klanten gewoon een laag tarief. Er is immers niets duurder geworden aan windmolenstroom. Maar voor al die nieuwe klanten die met hun flitscontracten het evenwicht verstoren, hebben ze een vier of vijf keer hoger tarief, als ik het goed heb onthouden.

Het bijspringen van de overheid heeft daar denk ik weinig mee te maken. Het gaat erom wat voor soort klanten je als bedrijf wilt. Je wilt loyale klanten, die normaal reageren als er iets mis gaat en niet altijd wat te zemelen hebben of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Energiemaatschappijen zijn ook bedrijven met een strategisch beleid. Waarom zou je als Greenchoice of Eneco nu de rommel willen opruimen die energiecowboys ervan hebben gemaakt? Als je dat dan toch doet, dan graag tegen een redelijke vergoeding.
Ik weet niet waar jij dit allemaal vandaan haalt maar er klopt niets van. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Eneco gas en op hun groene stroom product ( Eneco Hollandse wind & zon)
Gisteren kreeg ik mijn nieuwe tarief . Gas gaat van € 0.92 naar € 3.39 per m3 en elektriciteit van € 0.19 naar € 0,72 (dal) en van 0.21 naar € 0.95 (normaal)

Mijn termijnbedrag heb ik nog niet officieel maar als ik het zelf uitreken kom ik op € 745,- Dat is nu € 262,- .

Door het prijsplafond kom ik zo rond de € 500,- uit per maand. Voor ons geen enkel probleem maar voor heel veel mensen is dit natuurlijk zelfs na ingaan prijsplafond niet te doen.
Heb je een vast contract met variabele tarieven of een tijdelijk contract met vaste tarieven?

Windorgel herkent het met haar vaste contract wel, namelijk. Dat geldt ook voor Ditbenik en mij. Dus dat is dan toch vreemd.

Hoewel ik ook moet afwachten wat de volgende keer mijn tarieven worden.
Contract met een vast tarief tot oktober. Dat tarief gaat dus nu een beetje veel omhoog.

Mijn keuze is ook geweest om bij een betrouwbare grote leverancier te blijven en niet voor elke eurocent te switchen. Blijf ook nu Eneco trouw. Heb even bij Greenchoice geïnformeerd maar die komt met bijna exact dezelfde tarieven.

Debat in de tweede kamer vandaag en morgen lijkt het prijsplafond nog wat gunstiger te beïnvloeden. Meer m3/KWU gaan waarschijnlijk onder het lage tarief vallen en bijna alle partijen begrijpen de hoge KWU prijs van het plafond niet (€0,70) en willen een lager tarief.
Je hebt dus geen vast, maar een tijdelijk contract. En daar hadden Windorgel en ik het niet over.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door huisman »

Nee hoor ik heb een vast contract maar het tarief loopt bijna af. (Niet het contract want die loopt gewoon door)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door TSD »

huisman schreef:Nee hoor ik heb een vast contract maar het tarief loopt bijna af. (Niet het contract want die loopt gewoon door)
Precies, zo gaat het overal, niemand heeft een vast contract waar de tarieven 10 jaar oid van vast stonden. 3 jaar was altijd al “lang”.

Dus ook DDD gaat dit straks merken tenzij de overheid er een stokje voor steekt.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Mijn (variabele) tarieven zijn enkele maanden geleden naar 36 cent per Kwh gegaan. Je hebt mijn bijdrage niet goed begrepen, want ik heb uiteraard geen tijdelijk contract voor drie jaar of wat dan ook. Ik heb een doorlopend contract met variabele tarieven. Normaal gesproken zou je dat een vast contract noemen, maar in de energiemarkt wordt gesproken over vaste contracten als de tarieven vast zijn.
Plaats reactie