Vraag (algemeen)

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

crossmountain schreef:Als je buiten de biblebelt woont heb je niet de luxe om overal een Christelijke variant voor te kiezen.
Ik heb heel goede ervaring met "seculiere" hulpverlening. Je kan zelfs met ze over de preek praten!
Het altijd maar een Christelijke variant van te zoeken is ook niet getuigend naar anderen toe. Juist met een hulpvelener heb je een vertouwensband en is het mooi om iets van je geloof te delen. Net zo als Christelijke kraamzorg. Zou ik nooit voor kiezen. Het is juist mooi om een seculier iemand deelgenoot te maken voor een paar dagen in je gezin!
Mijn oudste zoontje bad (hardop) voor de zuster, toen ze samen een boterhammetje aten tussen de middag. Ze vond dat zo ontroerend.
Jaren later had ze het er nog over.
Onze oude huisarts was destijds gereformeerd, zijn opvolger een atheïst. Kort daarna werd vader ernstig ziek.
Maar hij heeft het ziekbed van mijn vader zo goed begeleid, niet alleen lichamelijk.
Met alle respect voor onze opvattingen w.b. behandelen en levenseinde.

Ook met andere behandelaars, al moet je wel oplettend blijven.
Zeker bij bepaalde klachten "waar je mee moet leren leven, omdat de geneeskunde daar geen antwoord op heeft", is het uitkijken dat je niet beïnvloed gaat worden door reiki, boeddha, bioresonantie e.d.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Heeft iemand hier al ervaring met een "aircooler/luchtzuivering"?
Van Dyson bijvoorbeeld, maar dat zijn héél dure!
Ik zag ze inmiddels ook van andere (Duitse) merken bijvoorbeeld: Veritools: een stuk betaalbaarder.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

helma schreef:
crossmountain schreef:
helma schreef:Weet iemand een christelijke psycho somatische fysiotherapeut? Liefst een beetje in de buurt van Veenendaal
Waarom zoek je persé een Christelijke?
Een fysio hoeft niet christelijk te zijn. Maar als het een combi is met psychische hulpverlening dan denk ik niet dat ik veel vertrouwen heb in iemand die niet weet hoe zeer je psyche verweven kan zijn met je geestelijk leven.
Ken je deze site?
https://www.ikzoekchristelijkehulp.nl/
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:
Mara schreef:Je kunt toch ook op FB met een nepaccount, hoor ik weleens in programma's die over oplichting gaan.
Zelfs dan is het dus nog niet geheel zeker of je met de persoon te maken hebt die je kent als Mara of Desiree.
Zelfs foto's worden gejat.
Nep-accounts hebben zelden veel vrienden en bekenden als contacten. Dus daar kun je toch wel vrij eenvoudig achter komen.
Ik heb een fb account omdat ik lid ben van bepaalde groepen voor info of voor spullen weg te geven zoals een weggeefhoek. Maar heb verder geen vrienden. Toch ben ik echt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door helma »

Dodo schreef:
helma schreef:
crossmountain schreef:
helma schreef:Weet iemand een christelijke psycho somatische fysiotherapeut? Liefst een beetje in de buurt van Veenendaal
Waarom zoek je persé een Christelijke?
Een fysio hoeft niet christelijk te zijn. Maar als het een combi is met psychische hulpverlening dan denk ik niet dat ik veel vertrouwen heb in iemand die niet weet hoe zeer je psyche verweven kan zijn met je geestelijk leven.
Ken je deze site?
https://www.ikzoekchristelijkehulp.nl/
Bedankt. Ik ga eerst eens een gesprek met de huisarts aan.
Ben nog niet overtuigd dat ik een psycholoog nodig heb :huhu
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Lilian1975 schreef:
DDD schreef:
Mara schreef:Je kunt toch ook op FB met een nepaccount, hoor ik weleens in programma's die over oplichting gaan.
Zelfs dan is het dus nog niet geheel zeker of je met de persoon te maken hebt die je kent als Mara of Desiree.
Zelfs foto's worden gejat.
Nep-accounts hebben zelden veel vrienden en bekenden als contacten. Dus daar kun je toch wel vrij eenvoudig achter komen.
Ik heb een fb account omdat ik lid ben van bepaalde groepen voor info of voor spullen weg te geven zoals een weggeefhoek. Maar heb verder geen vrienden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Geen vrienden? :sweat
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

helma schreef:
Dodo schreef:
helma schreef:
crossmountain schreef:
Waarom zoek je persé een Christelijke?
Een fysio hoeft niet christelijk te zijn. Maar als het een combi is met psychische hulpverlening dan denk ik niet dat ik veel vertrouwen heb in iemand die niet weet hoe zeer je psyche verweven kan zijn met je geestelijk leven.
Ken je deze site?
https://www.ikzoekchristelijkehulp.nl/
Bedankt. Ik ga eerst eens een gesprek met de huisarts aan.
Ben nog niet overtuigd dat ik een psycholoog nodig heb :huhu
Passio zit in in Regio Veenendaal. Van harte aanbevolen.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Wie speelt het spelletje Kryss?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

helma schreef:
Dodo schreef:
helma schreef:
crossmountain schreef: Waarom zoek je persé een Christelijke?
Een fysio hoeft niet christelijk te zijn. Maar als het een combi is met psychische hulpverlening dan denk ik niet dat ik veel vertrouwen heb in iemand die niet weet hoe zeer
Ben nog niet overtuigd dat ik een psycholoog nodig heb :huhu
De "patiënt" zelf is meestal de laatste die overtuigd is van eventuele psychische hulp Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Daar heb je de intake voor. Om te filteren of er hulp nodig is, en zo ja, welke.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6503
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

helma schreef: Bedankt. Ik ga eerst eens een gesprek met de huisarts aan.
Ben nog niet overtuigd dat ik een psycholoog nodig heb :huhu
Als het nog steeds voor hetzelfde is, je weet het, hè...
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Chrisje72 »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Ah nu weet ik dus ook wie Arja is ;)
Ik geloof dat ik het ook weet.
Ik ookAfbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vraagje

Bericht door helma »

@Orchidee, ik kan je geruststellen :huhu
Vandaag nog eens ter sprake gebracht bij de revalidatiearts en het ging niet om psychische hulp.
Het gaat om een fysiotherapeut die ook aandacht geeft aan ademhalingsoefeningen en ontspanning.

Ik kan mezelf nog best een beetje inschatten. Heb soms wel een ingewikkeld leven maar ik sta, dankzij Gods hulp, nog wel aardig stevig op mijn benen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

helma schreef:@Orchidee, ik kan je geruststellen :huhu
Vandaag nog eens ter sprake gebracht bij de revalidatiearts en het ging niet om psychische hulp.
Het gaat om een fysiotherapeut die ook aandacht geeft aan ademhalingsoefeningen en ontspanning.

Ik kan mezelf nog best een beetje inschatten. Heb soms wel een ingewikkeld leven maar ik sta, dankzij Gods hulp, nog wel aardig stevig op mijn benen.
Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

helma schreef:@Orchidee, ik kan je geruststellen :huhu
Vandaag nog eens ter sprake gebracht bij de revalidatiearts en het ging niet om psychische hulp.
Het gaat om een fysiotherapeut die ook aandacht geeft aan ademhalingsoefeningen en ontspanning.

Ik kan mezelf nog best een beetje inschatten. Heb soms wel een ingewikkeld leven maar ik sta, dankzij Gods hulp, nog wel aardig stevig op mijn benen.
Misschien ben je verkeerd adem gaan halen toen je schouder geblesseerd was?
En dan kan een verkeerd adempatroon er zomaar inslijten. Chronische hyperventilatie - hoeft niets met stress te maken te hebben - geeft vage klachten.
Na een ribkneuzing werd ik er ook op gewezen door de fysio, ik ademde te hoog om mijn ribben te ontzien.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie