Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Jantje schreef:
Nathanaël schreef:Haha, ik bedoelde vooral of pakjesavond mét Sinterklaas wel goed zou zijn, maar je antwoord is inmiddels bekend :-p
Overigens was het als grap bedoeld.
Met of zonder Sinterklaas, ik eet alleen een chocoladeletter of echte zachte pepernoten (dus geen kruidnoten!), en voor de rest kan heel die happening me gestolen worden.

Ik heb er bijvoorbeeld ook ernstige bezwaren tegen dat er zoveel mensen uit onze gezindte meelopen met de Sinterklaasoptochten. Daar zou wel wat meer voor gewaarschuwd mogen worden. Want het is een op-en-top heidens feest.

En daarop benader ik dit onderwerp niet als grap of op een luchtige toon. Ik maak me echt zorgen, als het hierover gaat.
Waarom maak je je dan zorgen? Wat kan er gebeuren?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Ik ben een groot voorstander van Sinterklaas. Maar op tijd voorlezen en al zulke dingen helpen wel bij de ontwikkeling van een kind. Een groot deel van de ontwikkeling van een kind hangt af van zijn of haar sociale omgeving.

Het blijft een prima onderwerp om grapjes over te maken, maar soms maak ik mij wel zorgen over de cultuur in sommige gezinnen waarin kinderen wel liefdevol worden behandeld, maar intellectueel niet voor vol aangezien. Zij komen vaak niet verder dan vmbo-basis. Daar is niets mis mee, maar het is wel jammer als ze eigenlijk in een andere opleiding beter op hun plaats zouden zijn.

Misschien is dat een leuk onderwerp voor een ander draadje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Dodo schreef:
Jantje schreef:
Nathanaël schreef:Haha, ik bedoelde vooral of pakjesavond mét Sinterklaas wel goed zou zijn, maar je antwoord is inmiddels bekend :-p
Overigens was het als grap bedoeld.
Met of zonder Sinterklaas, ik eet alleen een chocoladeletter of echte zachte pepernoten (dus geen kruidnoten!), en voor de rest kan heel die happening me gestolen worden.

Ik heb er bijvoorbeeld ook ernstige bezwaren tegen dat er zoveel mensen uit onze gezindte meelopen met de Sinterklaasoptochten. Daar zou wel wat meer voor gewaarschuwd mogen worden. Want het is een op-en-top heidens feest.

En daarop benader ik dit onderwerp niet als grap of op een luchtige toon. Ik maak me echt zorgen, als het hierover gaat.
Waarom maak je je dan zorgen? Wat kan er gebeuren?
Het ijdel vermaak, de wereldgelijkvormigheid en de belangrijkste reden: de religieuze gelijkenissen:
https://www.digibron.nl/search/detail/7 ... december/0

Verder verwijs ik ook naar deze post, van @Luther, vorig jaar: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 50#p818589
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Vraagje

Bericht door crossmountain »

Jantje schreef:
Dodo schreef:
Jantje schreef:
Nathanaël schreef:Haha, ik bedoelde vooral of pakjesavond mét Sinterklaas wel goed zou zijn, maar je antwoord is inmiddels bekend :-p
Overigens was het als grap bedoeld.
Met of zonder Sinterklaas, ik eet alleen een chocoladeletter of echte zachte pepernoten (dus geen kruidnoten!), en voor de rest kan heel die happening me gestolen worden.

Ik heb er bijvoorbeeld ook ernstige bezwaren tegen dat er zoveel mensen uit onze gezindte meelopen met de Sinterklaasoptochten. Daar zou wel wat meer voor gewaarschuwd mogen worden. Want het is een op-en-top heidens feest.

En daarop benader ik dit onderwerp niet als grap of op een luchtige toon. Ik maak me echt zorgen, als het hierover gaat.
Waarom maak je je dan zorgen? Wat kan er gebeuren?
Het ijdel vermaak, de wereldgelijkvormigheid en de belangrijkste reden: de religieuze gelijkenissen:
https://www.digibron.nl/search/detail/7 ... december/0

Verder verwijs ik ook naar deze post, van @Luther, vorig jaar: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 50#p818589
@ Jantje. Heb je het artikel dat je citeer goed gelezen:
Ben ik tegen gezelligheid, speculaas, chocoladeletters, gedichtjes en cadeautjes? Helemaal niet.
En zo houden wij inderdaad pakjesavond: gezelligheid, speculaas, chocoladeletters, gedichtjes en cadeautjes. En omdat die middelste twee niet in april zijn te krijgen houden wij het meestal in December. Maar echt niet vanwege Sinterklaas.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Jantje schreef:
Dodo schreef: Waarom maak je je dan zorgen? Wat kan er gebeuren?
Het ijdel vermaak, de wereldgelijkvormigheid en de belangrijkste reden: de religieuze gelijkenissen:
https://www.digibron.nl/search/detail/7 ... december/0

Verder verwijs ik ook naar deze post, van @Luther, vorig jaar: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 50#p818589
Als je je echt zorgen maakt om pakjesavond, heb je je prioriteiten niet op een rijtje. Er is de laatste tijd veel in de media verschenen over de abortuspraktijk in NL, er is in Syrië een oorlog gaande met veel slachtoffers, er is in een aantal landen ernstige christenvervolging, om maar een paar dingen te noemen. Maar ik lees niet dat je je daarover zorgen maakt, jij maakt je in dit tijdsgewricht zorgen over "pakjesavond".
Misschien moet je eens met aandacht een paar avonden de krant lezen, dat verbreedt je blik.
Online
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Zita schreef:Voor een surprise/gedicht voor een zeker feest dat eraan zit te komen, ben ik op zoek naar de vreselijkste/leukste/opvallendste opvoedtips en bakerpraatjes. De jonge moeder wil het heel graag erg goed doen allemaal. Tijdens de zwangerschap werden er dus volop noten gegeten, want dat bevordert de intelligentie van het kind. Het kind is een paar weken, maar wordt al veel voorgelezen, gezongen en mag plaatjes kijken in een boek. Want da's ook ergens goed voor. Wie heeft nog meer mooie verhalen daaromtrent?
- eten volgens de rapley methode ( want dan leert het beter de structuur kennen van het eten en worden het betere eters)
- kind bij je in bed laten slapen totdat het zelf aangeeft het niet meer te willen, want anders gaat de onthechting te snel
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Zita schreef:Voor een surprise/gedicht voor een zeker feest dat eraan zit te komen, ben ik op zoek naar de vreselijkste/leukste/opvallendste opvoedtips en bakerpraatjes. De jonge moeder wil het heel graag erg goed doen allemaal. Tijdens de zwangerschap werden er dus volop noten gegeten, want dat bevordert de intelligentie van het kind. Het kind is een paar weken, maar wordt al veel voorgelezen, gezongen en mag plaatjes kijken in een boek. Want da's ook ergens goed voor. Wie heeft nog meer mooie verhalen daaromtrent?
De opvallendste tip die ik in de afgelopen tijd heb gehoord (van een allergoloog/kinderarts) is om de baby zo vroeg mogelijk pindakaas en ei te laten eten, om allergie te voorkomen.
En dat staat haaks op de meeste voedingsadviezen die moeders kregen.
Dus deze vind ik zeker opvallend!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Vraagje

Bericht door Nathanaël »

Mara schreef:
Zita schreef:Voor een surprise/gedicht voor een zeker feest dat eraan zit te komen, ben ik op zoek naar de vreselijkste/leukste/opvallendste opvoedtips en bakerpraatjes. De jonge moeder wil het heel graag erg goed doen allemaal. Tijdens de zwangerschap werden er dus volop noten gegeten, want dat bevordert de intelligentie van het kind. Het kind is een paar weken, maar wordt al veel voorgelezen, gezongen en mag plaatjes kijken in een boek. Want da's ook ergens goed voor. Wie heeft nog meer mooie verhalen daaromtrent?
De opvallendste tip die ik in de afgelopen tijd heb gehoord (van een allergoloog/kinderarts) is om de baby zo vroeg mogelijk pindakaas en ei te laten eten, om allergie te voorkomen.
En dat staat haaks op de meeste voedingsadviezen die moeders kregen.
Dus deze vind ik zeker opvallend!
Dat wordt ook als advies gegeven op het consultatiebureau ;-)
Online
merel
Berichten: 9670
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

Bij ons eerste kind volgde ik de voedingsadviezen ook van het CB. Bij kind 2 ( anderhalf jaar later) waren er al wijzigingen en bij kind 4 deed ik wat mijn gevoel mij ingaf en at hij vanaf 9 maanden alles mee, inclusief pannenkoeken, patat en andere dingen die ik bij de oudste nooit had gegeven op die leeftijd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Nathanaël schreef: Dat wordt ook als advies gegeven op het consultatiebureau ;-)
O? Ik ben er intussen een beetje uit. ;)
Onlangs zei een jonge moeder tegen me dat ze in het eerste jaar geen vis mocht geven.
Dat begreep ik niet. Is dat ook het algemene advies dan?
merel schreef:Bij ons eerste kind volgde ik de voedingsadviezen ook van het CB. Bij kind 2 ( anderhalf jaar later) waren er al wijzigingen
Mijn eerste kind moest ik met 6 weken al sinaasappel met banaan geven. Hij spuugde alles onder, dat ging helemaal niet.
Bij mijn tweede kind moest ik beginnen met groente, niet met fruit, maar pas bij 4 maanden.
Ik heb de groene boekjes nog bewaard. Wel grappig om dat nog eens te lezen. Wat vergeet je dan toch best veel na zoveel jaar. :?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vraagje

Bericht door Bezorgd »

Rustig vanavond op het forum. Iedereen voetbal aan het kijken? :haha
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Voetbal? Géén idee
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Er is mij verteld dat er vanavond helemaal geen voetbal was.

Dus ik vermoed dat er een andere reden is. Overigens had ik ook wat anders te doen. Dat gebeurt zelfs de meest trouwe Refoforummer weleens. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Er is mij verteld dat er vanavond helemaal geen voetbal was.
Dan ben je voorgelogen.
Ik was een eindje wandelen door weer en wind gisteravond.
-
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vraagje

Bericht door CvdW »

Bezorgd schreef:Rustig vanavond op het forum. Iedereen voetbal aan het kijken? :haha
Zat in de kerk en na die tijd heb ik dan geen behoefte om achter een beeldscherm te gaan zitten.
Plaats reactie