Vraag (algemeen)

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik heb geen idee of dat mag.

Ik ben op zoek naar navulling voor geurstokjes van Kruidvat. Iedere keer een glazen potje, met stokjes en verpakking is erg milieu-onvriendelijk. Navulling zou een stuk beter zijn, maar het lijkt erop dat Kruidvat dat niet verkoopt.

Ook een kwartier googlen levert nog weinig nuttigs op.
Ik haal geurzakjes bij een kadowinkel, die de dure merken kleinmeubeltjes verkoopt.
Een geurzakje kost dan wel rond 4 euro, maar je doet er maaaaaaanden mee.
Bij het stoffen schud ik even aan het zakje en dan komt er weer subtiele geur vrij.
Als ik ga stofzuigen zuig ik een lepel waspoeder op, want met huisdieren heb je op een gegeven moment een onprettige geur die vrijkomt.
Maar je kunt ook bij het reformhuis essentiële olie halen, die is er in tientallen geuren.
Gewoon een paar druppels op een gevouwen tissue of een wattenschijfje. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Het gaat om de prijs-kwaliteitverhouding, inderdaad.

maar ik doel op navulling van bijvoorbeeld deze:

https://www.kruidvat.nl/lavender-bergam ... /p/5248881

Kan dat ook met essentiële oliën? Dat zou geweldig zijn.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

DDD schreef:Het gaat om de prijs-kwaliteitverhouding, inderdaad.

maar ik doel op navulling van bijvoorbeeld deze:

https://www.kruidvat.nl/lavender-bergam ... /p/5248881

Kan dat ook met essentiële oliën? Dat zou geweldig zijn.
O die ken ik niet. Ik vind het vaak zo overheersend.
Hier zit ook een winkel die Lampe Berger verkoopt. Het ruikt er altijd heerlijk, maar het is vrij prijzig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

crossmountain schreef:
DDD schreef:Dat is inderdaad navulling. 230 ml is echter nog steeds weinig, dat is minder dan twee keer vullen. En dat voor meer dan 20 euro.

Ik vind dat erg duur. Ik ben ook niet heel rijk ofzo.
Van de Rituals krijg ik kriebels. Gemiddelde kostprijs is < 1 euro en ze verkopen het voor het 20 voudige met heel veel (boedistische) emotie er omheen.
Action is goedkoper:
https://www.action.com/nl-nl/p/air-wick-geurstokjes/
Tsja, goedkoop geproduceerd in 'weet jij veel waar' :D
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Dat is inderdaad navulling. 230 ml is echter nog steeds weinig, dat is minder dan twee keer vullen. En dat voor meer dan 20 euro.

Ik vind dat erg duur. Ik ben ook niet heel rijk ofzo.
Dat is inderdaad best duur ja. Mijn dochtertje vond een tijdje terug allemaal van die soort tabletvorm geurtjes, voor boven een waxinelichtje. Die gaan heel lang mee.

Dat laatste ben je wel, als je het met 90% van de wereldbevolking vergelijkt, in geld uitgedrukt, denk ik :D
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Ik vind het voor de badkamer juist fijn als je het goed ruikt. Ik vind hyacinten ook prettig, maar die zijn er niet altijd. En dan is het ook steeds dezelfde geur.

Ik vind hyacinten erg lekker ruiken, maar als ik er te lang in zit, krijg ik er hoofdpijn van.

@Zeeuw:
Zeker. Maar niet zo rijk dat ik zo'n bedrag wil uitgeven aan een badkamergeur. En eigenlijk is het punt minstens zozeer dat ik het enorm verspillend vind om steeds zulke dozen te kopen, terwijl het gaat om verdund water.
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraagje

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ik vind het voor de badkamer juist fijn als je het goed ruikt. Ik vind hyacinten ook prettig, maar die zijn er niet altijd. En dan is het ook steeds dezelfde geur.

Ik vind hyacinten erg lekker ruiken, maar als ik er te lang in zit, krijg ik er hoofdpijn van.

@Zeeuw:
Zeker. Maar niet zo rijk dat ik zo'n bedrag wil uitgeven aan een badkamergeur. En eigenlijk is het punt minstens zozeer dat ik het enorm verspillend vind om steeds zulke dozen te kopen, terwijl het gaat om verdund water.
Dat laatste begrijp ik ja. Mijn huis ruikt heel sterk naar basilicum momenteel. Ik had er thee van gezet en niet verwacht dat die geur zo sterk zou zijn. De thee had ik ook niet verwacht zo lekker te zijn eigenlijk.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Mijn man eet elke middag een grote navelsinaasappel nu. Je ruikt het zodra hij begint te schillen en die geur blijft wel een uur hangen.
Zo lekker.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Zo bezien, kun je ook iedere dag verse sinaasappelschillen in de wc zetten. :D
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraagje

Bericht door Terri »

Mara schreef:
DDD schreef:Ik heb geen idee of dat mag.

Ik ben op zoek naar navulling voor geurstokjes van Kruidvat. Iedere keer een glazen potje, met stokjes en verpakking is erg milieu-onvriendelijk. Navulling zou een stuk beter zijn, maar het lijkt erop dat Kruidvat dat niet verkoopt.

Ook een kwartier googlen levert nog weinig nuttigs op.
Ik haal geurzakjes bij een kadowinkel, die de dure merken kleinmeubeltjes verkoopt.
Een geurzakje kost dan wel rond 4 euro, maar je doet er maaaaaaanden mee.
Bij het stoffen schud ik even aan het zakje en dan komt er weer subtiele geur vrij.
Als ik ga stofzuigen zuig ik een lepel waspoeder op, want met huisdieren heb je op een gegeven moment een onprettige geur die vrijkomt.
Maar je kunt ook bij het reformhuis essentiële olie halen, die is er in tientallen geuren.
Gewoon een paar druppels op een gevouwen tissue of een wattenschijfje. :)
Leuk , ik had pas vanwege etensgeuren m'n oude warmhoud plaatje met waxinelichtjes weer te voorschijn gehaald. Een schaaltje met water en een scheut fleuril gaf een heel aangename geur.
Gelijk ook goed voor de luchtvochtigheid.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Weet iemand waar je e- boeken kunt lenen buiten de gewone bibliotheek?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vraagje

Bericht door Chrisje72 »

Kijk eens naar kobo plus. Is wel duurder dan de bieb, daarentegen mag je alles oneindig lang houden.
Bv via bol. Com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Weet iemand waar je e- boeken kunt lenen buiten de gewone bibliotheek?
Volgens mij alleen bij onlinebibliotheek.nl, de rest is kopen.
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Ik heb Kliksafe. Hebben jullie ook last er van dat meer mails dan anders in de spam terechtkomen? De mail met m'n salarisstrook die elke maand gewoon binnenkwam zat nu opeens in de spam en zo nog een paar die eerder gewoon in Post In kwamen
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vraagje

Bericht door samanthi »

Piet Puk schreef:Ik heb Kliksafe. Hebben jullie ook last er van dat meer mails dan anders in de spam terechtkomen? De mail met m'n salarisstrook die elke maand gewoon binnenkwam zat nu opeens in de spam en zo nog een paar die eerder gewoon in Post In kwamen
Ja heb ik ook, heel raar, de meldingen van een rf pb komen er ook in terecht, de apotheek en nog een paar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie