Vraag (algemeen)

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

DDD schreef:De vakbonden maken zich sterk voor een verhoging van het minimumloon naar € 14,- per uur.
Bruto waarschijnlijk ;) Met €15 per uur en een volledige werkweek is dat namelijk €2400 per 4 weken netto
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Uiteraard, maar wat jij betaalt, is ook bruto.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraagje

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dat ligt er maar net aan. Hier in de omgeving gaat dat allemaal zwart. Althans, ik hoor het heel regelmatig.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

DDD schreef:Uiteraard, maar wat jij betaalt, is ook bruto.
Dat denk ik niet. Mijn vorige hulp zat in de bijstand en had 6 werkhuizen. Dat is 1200 in de maand aan extra inkomsten erbij
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vraagje

Bericht door Posthoorn »

merel schreef:
DDD schreef:Uiteraard, maar wat jij betaalt, is ook bruto.
Dat denk ik niet. Mijn vorige hulp zat in de bijstand en had 6 werkhuizen. Dat is 1200 in de maand aan extra inkomsten erbij
Dat is dan superillegaal. Je kunt op legale wijze een werkster nemen, kun je aan de RMU vragen.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Vraagje

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wie heeft het volgende werk gelezen?
De geestelijke wapenrusting. Van de Puritein William Gurnall (1616-1679).
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vraagje

Bericht door Charles »

Niet gelezen maar de predikant van mn ouders raadt het werk zeer aan. Zijn versie staat vol met aantekeningen. Hij leest de modernere Engelse uitgave in 3 delen.

Deze:

https://www.bookdepository.com/Christia ... 0851514567
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

merel schreef:
DDD schreef:Uiteraard, maar wat jij betaalt, is ook bruto.
Dat denk ik niet. Mijn vorige hulp zat in de bijstand en had 6 werkhuizen. Dat is 1200 in de maand aan extra inkomsten erbij
Dan is het nog steeds bruto, maar dan handelt de ander illegaal. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

DDD schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Uiteraard, maar wat jij betaalt, is ook bruto.
Dat denk ik niet. Mijn vorige hulp zat in de bijstand en had 6 werkhuizen. Dat is 1200 in de maand aan extra inkomsten erbij
Dan is het nog steeds bruto, maar dan handelt de ander illegaal. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
...en daar moet je dus ook niet aan mee willen werken. Maar goed, het is al voorbij begrijp ik.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vraagje

Bericht door merel »

eilander schreef:
DDD schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Uiteraard, maar wat jij betaalt, is ook bruto.
Dat denk ik niet. Mijn vorige hulp zat in de bijstand en had 6 werkhuizen. Dat is 1200 in de maand aan extra inkomsten erbij
Dan is het nog steeds bruto, maar dan handelt de ander illegaal. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
...en daar moet je dus ook niet aan mee willen werken. Maar goed, het is al voorbij begrijp ik.

Klopt, mijn man vond het onoverkomelijk. Het was wel de fijnste hulp die ik heb gehad.

Daarna jaren geen hulp gehad, maar sinds we verhuisd zijn, red ik het niet meer op mijn vrije dag Het huis is namelijk groter en de tuin ook.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Vraagje

Bericht door Isala »

Wie weet er meer over laaggevoeligheid?
Er is ontzettend veel informatie over hooggevoeligheid.
Het zelfs zo dat als ik laaggevoeligheid in de zoekbalk type, dat die mij automatisch 'verbetert' in hooggevoeligheid.

Maar nee, laaggevoeligheid dus.
Ik kan her en der wat kleine artikeltjes lezen, vaak columns als tegenreactie op de overvloed aan 'hoog'.

Maar een gedegen studie over 'laag' kan ik niet zo gauw vinden.
Wie weet er zelf wat over, of heeft een link naar een goed onderbouwd artikel of studie?

Alvast dank.
Hora est!
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Vraagje

Bericht door Susanna »

Isala schreef:Wie weet er meer over laaggevoeligheid?
Er is ontzettend veel informatie over hooggevoeligheid.
Het zelfs zo dat als ik laaggevoeligheid in de zoekbalk type, dat die mij automatisch 'verbetert' in hooggevoeligheid.

Maar nee, laaggevoeligheid dus.
Ik kan her en der wat kleine artikeltjes lezen, vaak columns als tegenreactie op de overvloed aan 'hoog'.

Maar een gedegen studie over 'laag' kan ik niet zo gauw vinden.
Wie weet er zelf wat over, of heeft een link naar een goed onderbouwd artikel of studie?

Alvast dank.
Misschien zou je kunnen zoeken naar deze zelfde omschrijving in andere woorden. Bijvoorbeeld: gebrek aan empathie en affiniteit.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat als er een hooggevoelig bestaat er mogelijk ook een laaggevoelig bestaat? En misschien zelfs gemiddeld gevoelig? En als hooggevoeligheid iets is waarvoor je coaching nodig hebt en waar zulke waardevolle zelfhulpboeken voor bestaan, waarom dan niet voor laaggevoeligheid? Of is het misschien in deze tijd in deze ruimte wel zo prettig om laaggevoelig te zijn. Houden zo, niks meer aan doen…

Even denken hoe een laaggevoelig kind zich zou kenmerken.
* oog voor zichzelf
* de pest aan natuur en dieren
* vindt spiritualiteit saaaaiiii…
* fantasieloos
* lawaai en massa’s vindt het heerlijk
* zintuigelijk onderontwikkeld. Grote brokken droge haver in de pap? Geen probleem. Kriebelende labels van een t-shirt? Huh, heb ik een t-shirt aan…
* slaapt als een blok
* voelt anderen voor geen meter aan
* overmoedig
* lijdt aan structurele zelfoverschatting
* leeft in het hoofd en leeft vanuit het hoofd
* pijngrens van hier tot Tokyo

Herken je jouw kind (gedeeltelijk) in bovenstaande kenmerken? Dan is het waarschijnlijk gewoon zichzelf en bestaat er alleen nog geen classificatie voor zijn soort. Het valt dan onder de noemer ‘kind’ of zo…
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

refo schreef: Herken je jouw kind (gedeeltelijk) in bovenstaande kenmerken? Dan is het waarschijnlijk gewoon zichzelf en bestaat er alleen nog geen classificatie voor zijn soort. Het valt dan onder de noemer ‘kind’ of zo…
Besef je niet dat dit heel kwetsend kan overkomen, omdat je niet weet of zij het vraagt voor haar kind?
Misschien is dit wel een groot verdriet in haar leven.
Er zijn ook volwassenen die deze diagnose krijgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
refo schreef: Herken je jouw kind (gedeeltelijk) in bovenstaande kenmerken? Dan is het waarschijnlijk gewoon zichzelf en bestaat er alleen nog geen classificatie voor zijn soort. Het valt dan onder de noemer ‘kind’ of zo…
Besef je niet dat dit heel kwetsend kan overkomen, omdat je niet weet of zij het vraagt voor haar kind?
Misschien is dit wel een groot verdriet in haar leven.
Er zijn ook volwassenen die deze diagnose krijgen.
Bestaat het dan? Het is inderdaad niet te googelen.
Plaats reactie