Vraag (algemeen)

Piet Puk
Berichten: 5456
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraagje

Bericht door Piet Puk »

Nasrani schreef:
Piet Puk schreef:Dank voor jullie reacties. Ik was van mening dat wanneer iemand het vertikt om harder te rijden, ik gewoon zo iemand rechts mag 'passeren'. Maar het betreft dus inhalen.
Als je op de rechterbaan rijdt en een constante snelheid hebt en er is een bestuurder die op de middenbaan langzamer rijdt dan kun je die dacht ik gewoon rechts voor bij rijden. Zeker als je daarna ook gewoon op die baan blijft. Inhalen is als je achter hem vandaan naar rechts gaat en direct daarna weer terug naar de middenbaan.
Dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar mag het niet
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraagje

Bericht door Nasrani »

refo schreef:
Nasrani schreef:
Piet Puk schreef:Dank voor jullie reacties. Ik was van mening dat wanneer iemand het vertikt om harder te rijden, ik gewoon zo iemand rechts mag 'passeren'. Maar het betreft dus inhalen.
Als je op de rechterbaan rijdt en een constante snelheid hebt en er is een bestuurder die op de middenbaan langzamer rijdt dan kun je die dacht ik gewoon rechts voor bij rijden. Zeker als je daarna ook gewoon op die baan blijft. Inhalen is als je achter hem vandaan naar rechts gaat en direct daarna weer terug naar de middenbaan.
Kan wel, maar mag niet.
Klopt. Staat niet in de wet.. maar van een agent heb ik wel eens begrepen dat dit 'gedoogd' wordt.

@Piet Puk ik ben niet aansprakelijk voor boetes die je nu krijgt.... :D ;)
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Het is overigens behoorlijk gevaarlijk, om langzaam rechts voorbij te rijden. Vrijwel zeker is de linksrijder niet actief bij het verkeer betrokken (dan zou hij wel naar rechts gaan) en ineens ziet hij iets rechts van zich opdoemen.
Wat iemand in een schrikreactie dan doet?
-
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Vraagje

Bericht door TSC »

Mannetje schreef:Het is overigens behoorlijk gevaarlijk, om langzaam rechts voorbij te rijden. Vrijwel zeker is de linksrijder niet actief bij het verkeer betrokken (dan zou hij wel naar rechts gaan) en ineens ziet hij iets rechts van zich opdoemen.
Wat iemand in een schrikreactie dan doet?
Ik zie wel parallellen met het topic Beroepingswerk discussie. Links en rechts.... en schrikreacties....
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

TSC schreef:
Mannetje schreef:Het is overigens behoorlijk gevaarlijk, om langzaam rechts voorbij te rijden. Vrijwel zeker is de linksrijder niet actief bij het verkeer betrokken (dan zou hij wel naar rechts gaan) en ineens ziet hij iets rechts van zich opdoemen.
Wat iemand in een schrikreactie dan doet?
Ik zie wel parallellen met het topic Beroepingswerk discussie. Links en rechts.... en schrikreacties....
:D
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Wat sommige mensen dan doen, is er links voorbij, en dan na het inhalen in één keer twee banen naar rechts zeilen. Zo geef je een duidelijk signaal aan iemand, maar het is wel een beetje passief-agressief. Of de politie dat goedkeurt, vraag ik me ook af.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:
TSC schreef:
Mannetje schreef:Het is overigens behoorlijk gevaarlijk, om langzaam rechts voorbij te rijden. Vrijwel zeker is de linksrijder niet actief bij het verkeer betrokken (dan zou hij wel naar rechts gaan) en ineens ziet hij iets rechts van zich opdoemen.
Wat iemand in een schrikreactie dan doet?
Ik zie wel parallellen met het topic Beroepingswerk discussie. Links en rechts.... en schrikreacties....
:D
Van voor naar achter, van links naar rechts...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Vraagje

Bericht door Jo-Ann »

ejvl schreef: Middenbaanplakkers en linksrijders zijn bij mij ergenis nummer 1 in het verkeer.
Herkenbaar, wat mij betreft mogen ze onnodig links rijden ook wel beboeten. Hoeven mensen ook niet rechts in te halen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vraagje

Bericht door Ditbenik »

Nasrani schreef:
refo schreef:
Nasrani schreef: Als je op de rechterbaan rijdt en een constante snelheid hebt en er is een bestuurder die op de middenbaan langzamer rijdt dan kun je die dacht ik gewoon rechts voor bij rijden. Zeker als je daarna ook gewoon op die baan blijft. Inhalen is als je achter hem vandaan naar rechts gaat en direct daarna weer terug naar de middenbaan.
Kan wel, maar mag niet.
Klopt. Staat niet in de wet.. maar van een agent heb ik wel eens begrepen dat dit 'gedoogd' wordt.

@Piet Puk ik ben niet aansprakelijk voor boetes die je nu krijgt.... :D ;)
Nee, rechts inhalen is niet toegestaan en wordt ook niet gedoogd. Het valt zelfs onder de zwaardere overtredingen waar een fors boetebedrag op staat. Zelfs met een lege baan er tussen is het niet toegestaan. Je mag alleen rechts inhalen als je in de file staat of als er een blokmarkering tussen zit, b.v. bij een uitvoegstrook. En de tram mag je rechts voorbijrijden. Dat zijn de enige drie uitzonderingen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraagje

Bericht door Nasrani »

Ditbenik schreef:
Nasrani schreef:
refo schreef:
Nasrani schreef: Als je op de rechterbaan rijdt en een constante snelheid hebt en er is een bestuurder die op de middenbaan langzamer rijdt dan kun je die dacht ik gewoon rechts voor bij rijden. Zeker als je daarna ook gewoon op die baan blijft. Inhalen is als je achter hem vandaan naar rechts gaat en direct daarna weer terug naar de middenbaan.
Kan wel, maar mag niet.
Klopt. Staat niet in de wet.. maar van een agent heb ik wel eens begrepen dat dit 'gedoogd' wordt.

@Piet Puk ik ben niet aansprakelijk voor boetes die je nu krijgt.... :D ;)
Nee, rechts inhalen is niet toegestaan en wordt ook niet gedoogd. Het valt zelfs onder de zwaardere overtredingen waar een fors boetebedrag op staat. Zelfs met een lege baan er tussen is het niet toegestaan. Je mag alleen rechts inhalen als je in de file staat of als er een blokmarkering tussen zit, b.v. bij een uitvoegstrook. En de tram mag je rechts voorbijrijden. Dat zijn de enige drie uitzonderingen.
Dan heeft die agent mij verkeerd geïnformeerd.... :sweat
Maar goed dat je het corrigeert, voordat ik declaraties krijg vanwege posting... ;)
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Online
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Ik zou mij er eerlijk gezegd ook over verbazen als een normale agent daarvoor een boete zou geven. Agenten zijn toch meestal machotypes die een hekel hebben aan onnodig links rijden. Ik kan mij niet voorstellen dat als je 110/120 rijdt op een rustige snelweg en je haalt dan iemand twee banen rechts in, dat je daarvoor een boete krijgt. In ieder geval zou ik dat erg onterecht vinden.

Maar goed, de regels zijn anders:

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... ks-rijden/
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraagje

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik zou mij er eerlijk gezegd ook over verbazen als een normale agent daarvoor een boete zou geven. Agenten zijn toch meestal machotypes die een hekel hebben aan onnodig links rijden. Ik kan mij niet voorstellen dat als je 110/120 rijdt op een rustige snelweg en je haalt dan iemand twee banen rechts in, dat je daarvoor een boete krijgt. In ieder geval zou ik dat erg onterecht vinden.

Maar goed, de regels zijn anders:

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... ks-rijden/
Als je de ander 1 baan rechts je kan inhalen waarom moet je er dan 1 baan tussen laten ?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vraagje

Bericht door Ditbenik »

Geytenbeekje schreef:
DDD schreef:Ik zou mij er eerlijk gezegd ook over verbazen als een normale agent daarvoor een boete zou geven. Agenten zijn toch meestal machotypes die een hekel hebben aan onnodig links rijden. Ik kan mij niet voorstellen dat als je 110/120 rijdt op een rustige snelweg en je haalt dan iemand twee banen rechts in, dat je daarvoor een boete krijgt. In ieder geval zou ik dat erg onterecht vinden.

Maar goed, de regels zijn anders:

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... ks-rijden/
Als je de ander 1 baan rechts je kan inhalen waarom moet je er dan 1 baan tussen laten ?
Je moet er geen baan tussen laten. Je mag gewoon niet rechts inhalen.
Online
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Ik schreef dat omdat het nog bizarder is om twee banen verkeerd te rijden als linksrijder. Maar het mag dus niet.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10451
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

Wat is leuk om aan een 9-jarig meisje cadeau te geven? Ze wil Supermodel dagboek, maar dat vind ik niet leuk om te geven. Ik heb geen idee wat verder op dit moment onder 9-jarigen in trek is. Het is echt geen boekenkind, dus ik dacht aan een knutselpakket. Maar de knutseltechnieken zijn in de afgelopen dertig jaar nogal gewijzigd, zie ik. Weinig papier en lijm, veel ingewikkeld spul.
Plaats reactie