Vraag (algemeen)

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraagje

Bericht door Geytenbeekje »

Johann Gottfried Walther schreef:Ik ben opzoek naar een preek over
Psalm 74 vers 9 en 10

Wie kan mij helpen?
Wat je wel kan doen is Overdenking lezen van Matthew Henry over psalm 74
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door Arja »

Zeeuw schreef:
Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Vraagje: kijken jullie ook zo uit naar komende zondag?
Zeker. Zoals al eerder gezegd zijn zondagen oases in ons drukke leven.
Goede en bijzondere zondag gewenst broeder! Bij ons morgen voorbereiding.
Misschien kunnen we verder praten hier: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... ersoonlijk
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Tegen 2, heb ik regelmatig het idee.
Wie bedoel je dan nog meer?

Je gaat me toch niet betichten dat ik het alter ego van iemand anders ben, hé? Dat zou pas echt het toppunt zijn. Pas schreef iemand al dat ik dat van @refo zou zijn. Maar dat is nou echt een verzinsel uit de dikke duim.
Nee dat bedoel ik niet. Precies het tegenovergestelde, namelijk dat er 2 of meer mensen achter het Jantje-account zitten.

Ik heb bij jou nickname twee associaties:
1. 'Jan' als afkorting van Janus, de romeinse god met twee gezichten: regelmatig verkondig je in een korte periode twee bijna tegengestelde meningen.
2. Het verkleinwoord 'Jantje' kan ook verwijzen naar 'Jantje van Leiden', omdat je je regelmatig met een jantje-van-leiden van de onderbouwing van je argumenten afmaakt.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Vraagje

Bericht door gallio »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Tegen 2, heb ik regelmatig het idee.
Wie bedoel je dan nog meer?

Je gaat me toch niet betichten dat ik het alter ego van iemand anders ben, hé? Dat zou pas echt het toppunt zijn. Pas schreef iemand al dat ik dat van @refo zou zijn. Maar dat is nou echt een verzinsel uit de dikke duim.
Nee dat bedoel ik niet. Precies het tegenovergestelde, namelijk dat er 2 of meer mensen achter het Jantje-account zitten.

Ik heb bij jou nickname twee associaties:
1. 'Jan' als afkorting van Janus, de romeinse god met twee gezichten: regelmatig verkondig je in een korte periode twee bijna tegengestelde meningen.
2. Het verkleinwoord 'Jantje' kan ook verwijzen naar 'Jantje van Leiden', omdat je je regelmatig met een jantje-van-leiden van de onderbouwing van je argumenten afmaakt.
Interresante stelling !!!

Het zou wel eea verklaren. Zoals dat meerdere forumlezers denken dat Jantje ouder is dan de gemiddelde forummer, maar ikzelf altijd de indruk heb dat hij nog heel jong is. Misschien is het een vader en zoon team ?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Ik ben één en dezelfde persoon, altijd al geweest.

Dus hier is absoluut geen sprake van.
Tiberius schreef:regelmatig verkondig je in een korte periode twee bijna tegengestelde meningen.
Heb je hier minstens 3 voorbeelden van? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Ik ben één en dezelfde persoon, altijd al geweest.

Dus hier is absoluut geen sprake van.
Tiberius schreef:regelmatig verkondig je in een korte periode twee bijna tegengestelde meningen.
Heb je hier minstens 3 voorbeelden van? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
https://www.refoforum.nl/forum/search.p ... 8&sr=posts
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik ben één en dezelfde persoon, altijd al geweest.

Dus hier is absoluut geen sprake van.
Tiberius schreef:regelmatig verkondig je in een korte periode twee bijna tegengestelde meningen.
Heb je hier minstens 3 voorbeelden van? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
https://www.refoforum.nl/forum/search.p ... 8&sr=posts
Nee nee, dit is te makkelijk.

Ik ontvang graag minstens 3 voorbeelden (dus 6 postings) van reacties waarin ik iets tegenovergesteld meen ten opzichte van de andere post. Dus zoek maar 3 voorbeelden. Jij beweert dit, dus kom dan ook maar met voorbeelden om je argumenten te staven en dit hard te maken. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, gelet op het woord wat ik heb dikgedrukt. Zolang je dat niet doet, beschouw ik het als een onzinnige opmerking die volledig uit de lucht is gegrepen. Ik zal het bericht ook melden, want dit vind ik ook bovenmate op de persoon.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraagje

Bericht door Ad Anker »

Jantje, ik snap best dat dit lastig is. Toch zou je wat meer kunnen nadenken over hoe en wat je post. Ik heb je deze week wat op de huid gezeten mbt een uitspraak die je deed over ds. Harinck versus ds. Honkoop. Je geeft dan geen duidelijke antwoorden. Dat komt denk ik ook dat je, in al je postingsdrang, jezelf de tijd niet geeft over wat je post even goed na te denken.

Een ander voorbeeld is een uitspraak over een pastoraal werker. Eerst weet je iets uit betrouwbare bron, vervolgens moet je het toch nog eens navragen als er wat opmerkingen over gemaakt worden.

Ik heb je ook een keer aangesproken op openlijke kritiek over het gebed van een van jullie ouderlingen. Daar reageer je dan weer niet op.

Kortom, je bent veel en nadrukkelijk aanwezig. Dan zul je wel eens een klapje links of rechts krijgen. Dat hoort erbij.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Jantje, ik snap best dat dit lastig is. Toch zou je wat meer kunnen nadenken over hoe en wat je post. Ik heb je deze week wat op de huid gezeten mbt een uitspraak die je deed over ds. Harinck versus ds. Honkoop. Je geeft dan geen duidelijke antwoorden.
Onzin. @DDD verhaalde in enkele bewoordingen precies wat ik bedoelde.
Ad Anker schreef:Een ander voorbeeld is een uitspraak over een pastoraal werker. Eerst weet je iets uit betrouwbare bron, vervolgens moet je het toch nog eens navragen als er wat opmerkingen over gemaakt worden.
Ook onzin. Als ik iets uit betrouwbare bron verneem, hoef ik daar niet over te twijfelen. Als er hier echter stug wordt beweerd dat dit niet waar kan zijn, kan ik wel altijd nog even navraag doen en vragen wat mijn bron daarop te zeggen heeft.
Ad Anker schreef:Ik heb je ook een keer aangesproken op openlijke kritiek over het gebed van een van jullie ouderlingen. Daar reageer je dan weer niet op.
Dat heeft met deze verdenking die @Tiberius doet niets te maken.
Ad Anker schreef:Kortom, je bent veel en nadrukkelijk aanwezig. Dan zul je wel eens een klapje links of rechts krijgen. Dat hoort erbij.
Dit gaat over iets heel anders dan @Tiberius beweert. Hij zegt letterlijk dat ik de ene keer iets anders beweer dan de andere keer. Nou, ik heb nog nooit iets tegenovergesteld beweert over de GG of de HSV, om maar wat te noemen. Dat is wat anders dan een al dan niet onduidelijk formulering van standpunten, waar @Tiberius mij ook van beticht.

Kortom, ik vind dit een onheuse bejegening. Maar ja, als je dit als moderator zegt, dan is er weinig kans dat het als 'op de persoon' bestempeld zal worden. Moderators maken ook fouten en het zou hen sieren als ze daar ook openlijk voor uit kwamen. Neem de eerder gesproken woorden van je broer maar ter harte:
Wim Anker schreef:De mods laten weer eens merken dat regels er vooral voor anderen zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vraagje

Bericht door Ad Anker »

Ik vergat nog één punt: als ik wat tegengas geef bestempel je het al snel als onzin. En dat binnen 10 minuten.

Je meld een post en vervolgens ga je ook nog eens flauw wat quasi op de persoon spelen en me trakteren op een snuggere opmerking van mijn geliefde broer.

Tenslotte, ik typ met zwarte letters, dus niet als moderator.

Maar ga vooral je gang Jantje. Je brengt wat vertier op RF en daarin waardeer ik je heus. Maar niet zo piepen als dat soms wat vuurwerk oplevert.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Ik ben één en dezelfde persoon, altijd al geweest.

Dus hier is absoluut geen sprake van.
Tiberius schreef:regelmatig verkondig je in een korte periode twee bijna tegengestelde meningen.
Heb je hier minstens 3 voorbeelden van? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
https://www.refoforum.nl/forum/search.p ... 8&sr=posts
Nee nee, dit is te makkelijk.

Ik ontvang graag minstens 3 voorbeelden (dus 6 postings) van reacties waarin ik iets tegenovergesteld meen ten opzichte van de andere post. Dus zoek maar 3 voorbeelden. Jij beweert dit, dus kom dan ook maar met voorbeelden om je argumenten te staven en dit hard te maken. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, gelet op het woord wat ik heb dikgedrukt. Zolang je dat niet doet, beschouw ik het als een onzinnige opmerking die volledig uit de lucht is gegrepen. Ik zal het bericht ook melden, want dit vind ik ook bovenmate op de persoon.
Nee, daar heb ik geen zin in. De voorbeelden liggen voor het opscheppen, vorige week gaf ik je er nog een aan, zoek zelf maar even.
En op de persoon is iets heel anders, ook dat heb ik al vaker gezegd, namelijk dat je iemands argument niet accepteert , omdat hij eerder een bepaald standpunt had over een geheel andere zaak.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Vraagje

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Geytenbeekje schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Ik ben opzoek naar een preek over
Psalm 74 vers 9 en 10

Wie kan mij helpen?
Wat je wel kan doen is Overdenking lezen van Matthew Henry over psalm 74
Ja dat kan, maar ik ben echt op zoek naar een preek.
Al gezocht, maar blijk nog lastig.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraagje

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:
Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Vraagje: kijken jullie ook zo uit naar komende zondag?
Zeker. Zoals al eerder gezegd zijn zondagen oases in ons drukke leven.
Goede en bijzondere zondag gewenst broeder! Bij ons morgen voorbereiding.
Hetzelfde gewenst en Gods zegen!
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Je brengt wat vertier op RF en daarin waardeer ik je heus.
Ik krijg toch het gevoel dat ik een lastpost ben en jullie liever nog vandaag dan morgen zien dat ik hier ben opgehoepeld.

Je mag dat ook recht in mijn gezicht zeggen hoor.

Ik ben hier heel erg boos over, dat jullie mij zo bejegenen, en zo snel boos ben ik over het algemeen niet. Het is wel degelijk op de persoon, @Tiberius. :mad
Laatst gewijzigd door Jantje op 01 feb 2020, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Nee helemaal niet.
Ik zei alleen maar waarom ik denk (inderdaad, nog steeds) dat er 2 of meer personen achter jouw account zitten. Volgens mij heb ik daar geen waardeoordeel over gegeven.
Plaats reactie