Waar baal je van? [3]

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Waar baal je van? [3]

Bericht door Mister »

En hier gaan we verder met de nieuwe zaken waar we van balen. ;)
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Kislev »

Gezien slot van deel 2; hierbij mn laatste post.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Curatorium »

--- Knip --- Geen kritiek op het modbeleid.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door vlinder »

[quote='Mister']Als mod-team zijn we niet voor wissen, apart zetten of wat dan ook. We zijn dat dan ook verder niet van plan.
Sowieso is het bijzonder veel werk, gezien alle mogelijke specifieke wensen.
Verder kan een ieder weten dat wat je post op een openbaar forum altijd weer terug te vinden is.[/quote]

Deels mee eens. Je weet dat je post op het wereld wijde web, maar dat doen sommige forummers bewust anoniem (zoals ik). Wanneer er bewust gegist wordt naar identiteit en dit per pb is doorgegeven aan andere forummers (die jou kennen, terwijl je hen nooit hebt ontmoet of anderszins mee in contact bent geweest) dan vind ik dat vervelend. Ik ben het met @posthoorn eens dat oude discussies nuttig kunnen zijn en bijdragen aan wie je bent. Maar soms verander je, soms veranderen je omstandigheden (denk aan het eerder genoemde voorbeeld van ambtsdrager) waarbij het niet wenselijk is om dingen online te hebben staan die na 10 jaar tegen je gebruikt kunnen worden. Hyves kun je weghalen, Facebook kun je ook dingen verwijderen of onzichtbaar maken, maar op dit forum staan dingen die je in het heetst van de strijd (of soms in een overtuiging die je later bijstelde/wijzigde) hebt gezegd en die dus blijven staan. Ik begrijp jullie standpunt, maar ik begrijp (intussen) ook de wens van veel forummers.

Tegelijk maakt het me bewust van de bede: zet een wacht voor mijn lippen. Als ik dingen van mezelf teruglees bedoelde ik dat destijds anders dan ik heb verwoord (i.i.g. de intonatie). Op m'n werk zouden we het misschien verbale incontinentie noemen. :hum
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door helma »

nog even een vraag over het wissen....
is de reden dat het voor jullie teveel werk is?
(meende dat kislev hulp aangeboden had...is dat nog een optie?)

Jullie zouden ook het vinkje 'posting wissen' weer kunnen activeren toch, die we eerder wel lang(er) hadden?
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Curatorium »

Met phBB is het niet eens veel werk, het enige wat je moet doen is de topics selecteren en ze naar een andere (archief)map over te plaatsen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mister »

Dat er een flink aantal personen niet lijkt te begrijpen dat bij een gezamelijk genomen mod-besluit evenzeer geldt: nee = nee. Dat zou toch niet zo moeilijk te begrijpen moeten zijn. :hum
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door helma »

Mister schreef:Dat er een flink aantal personen niet lijkt te begrijpen dat bij een gezamelijk genomen mod-besluit evenzeer geldt: nee = nee. Dat zou toch niet zo moeilijk te begrijpen moeten zijn. :hum
Waarschijnlijk begrijpen we het inderdaad niet :nananere
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Wilhelm »

helma schreef:
Mister schreef:Dat er een flink aantal personen niet lijkt te begrijpen dat bij een gezamelijk genomen mod-besluit evenzeer geldt: nee = nee. Dat zou toch niet zo moeilijk te begrijpen moeten zijn. :hum
Waarschijnlijk begrijpen we het inderdaad niet :nananere
Klopt. Absoluut geen begrip voor.
Vroeger kon je idd je oude postings weghalen, ook dat kan nu niet meer.
Dus het anti privacybeleid is hier nog erger dan op FB of bij Google..

Terwijl van bepaalde posters wel alle postings zijn weggehaald...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Tiberius »

We hebben hierover mod-overleg gedaan en hopen er op de eerstvolgende mod-vergadering een besluit te nemen; in overleg met de technische mensen van EMG.
Als iemand ondertussen acute problemen met zijn of haar oude postings heeft, meldt ze dan, zodat wij ze ernaar kunnen kijken.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:We hebben hierover mod-overleg gedaan en hopen er op de eerstvolgende mod-vergadering een besluit te nemen; in overleg met de technische mensen van EMG.
Als iemand ondertussen acute problemen met zijn of haar oude postings heeft, meldt ze dan, zodat wij ze ernaar kunnen kijken.
:super
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mister »

Wilhelm schreef:
helma schreef:
Mister schreef:Dat er een flink aantal personen niet lijkt te begrijpen dat bij een gezamelijk genomen mod-besluit evenzeer geldt: nee = nee. Dat zou toch niet zo moeilijk te begrijpen moeten zijn. :hum
Waarschijnlijk begrijpen we het inderdaad niet :nananere
Klopt. Absoluut geen begrip voor.
Vroeger kon je idd je oude postings weghalen, ook dat kan nu niet meer.
Dus het anti privacybeleid is hier nog erger dan op FB of bij Google..

Terwijl van bepaalde posters wel alle postings zijn weggehaald...
Anti-privacybeleid? Volgens mij ben je zelf degene die de info online zet over jezelf. :langue
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Jongere »

Mister schreef:Anti-privacybeleid? Volgens mij ben je zelf degene die de info online zet over jezelf. :langue
Dat is waar.

Maar juist in onze gezindte, waar geregeld in "onze bladen" het e.e.a. staat over de privacy op internet, zouden we ruimhartig moeten zijn naar mensen die hierin een fout hebben gemaakt. 'Eigen schuld, dikke bult' is nog nooit de christelijke weg geweest, geloof ik. Als mensen zelf aangeven spijt te hebben van bepaalde keuzes in het verleden, om welke reden dan ook (gebrek aan inzicht, of gewoon een fout) en de mogelijkheid bestaat om hen daarin te helpen, zie ik niet in waarom we dat zouden nalaten.

Maar ik ben blij dat jullie het serieus willen gaan overwegen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mister »

Jongere schreef:
Mister schreef:Anti-privacybeleid? Volgens mij ben je zelf degene die de info online zet over jezelf. :langue
Dat is waar.

Maar juist in onze gezindte, waar geregeld in "onze bladen" het e.e.a. staat over de privacy op internet, zouden we ruimhartig moeten zijn naar mensen die hierin een fout hebben gemaakt. 'Eigen schuld, dikke bult' is nog nooit de christelijke weg geweest, geloof ik. Als mensen zelf aangeven spijt te hebben van bepaalde keuzes in het verleden, om welke reden dan ook (gebrek aan inzicht, of gewoon een fout) en de mogelijkheid bestaat om hen daarin te helpen, zie ik niet in waarom we dat zouden nalaten.

Maar ik ben blij dat jullie het serieus willen gaan overwegen.
We zijn zo kwaad nog niet ;)
Toch is het wel typisch. Mensen zetten zelf eigen informatie op het internet. Daar moeten we goed bij nadenken.
Nadenken over welke zaken je openbaart van jezelf. Dat is uiteraard primair je eigen verantwoordelijkheid.
Blijkbaar zijn er ook mensen hier die merken dat ze niet alles wat ze ooit stellig beweerd hebben blijven vasthouden.
Dat zou je in het vuur van de discussie altijd moeten bedenken. Voorzichtig formuleren. Even laten bezinken voordat je op de 'bevestig'-knop klikt. Dat geldt hier een ieder. :OO3
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Advies: eerst nadenken dan posten, ipv eerst posten en dan nadenken. :huhu
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie