Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Toen de kinderen klein waren kon ik er niet onderuit, maar ik ben blij dat ik niet meer naar de dierentuin hoef.
Ik vind het verschrikkelijk.
Wat vind je er verschrikkelijk aan?

Ik heb vandaag een CT-scan laten maken van alle holtes in mijn hoofd.
Ben je niet in orde?
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Nee, al een poos last van holtes, nek, keel, stem. En vooral dat laatste is heel vervelend als je voor de klas staat.
Nu is het wachten op de uitslag, duurt weer anderhalve week...
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Nee, al een poos last van holtes, nek, keel, stem. En vooral dat laatste is heel vervelend als je voor de klas staat.
Nu is het wachten op de uitslag, duurt weer anderhalve week...
Van die vervelende dingen die niet dramatisch zijn, maar wel je dagelijks functioneren belemmeren. Lastig! Hopelijk komt er wat uit, zodat je kunt opknappen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

helma schreef:Naar de dierentuin geweest met kleindochter. Heerlijk.
Gezellig. Altijd weer een leuk uitje. Waar ben je geweest? Zelf vind ik Rhenen altijd gezellig. Niet zo groot, lekker overzichtelijk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Brrrr, dierentuin. Dat hebben Mara en ik dan weer gemeenschappelijk :super
Slenteren, kijken naar een dier in een hokje, als het een beetje meezit beweegt het dier, meestal stinkt het, bij de leuke onderdelen (waar het dier meerdere bewegingen per uur vertoont) kun je vanwege de massa mensen niks zien. Nee, alhier geen dierentuintalent. (maar goed, de afgelopen 25 jaar ben ik niet geweest, dus wellicht is het tegenwoordig veel leuker, gezelliger, flitsender en aangenamer.)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:Brrrr, dierentuin. Dat hebben Mara en ik dan weer gemeenschappelijk :super
Slenteren, kijken naar een dier in een hokje, als het een beetje meezit beweegt het dier, meestal stinkt het, bij de leuke onderdelen (waar het dier meerdere bewegingen per uur vertoont) kun je vanwege de massa mensen niks zien. Nee, alhier geen dierentuintalent. (maar goed, de afgelopen 25 jaar ben ik niet geweest, dus wellicht is het tegenwoordig veel leuker, gezelliger, flitsender en aangenamer.)
Ach flitsend...
Dierentuinen, de dieren zijn actiever door allerlei aanpassingen in leefruimte ivgl met vroeger. Je moet gaan op een bewolkte niet te warme dag. Zorg dat je de voedertijden in de gaten hou, want dan zijn ze ook actief. En niet te vaak gaan :super

Voordeel van die bewolkte, koelere dag: de dieren zijn actiever, het is dan niet zo druk.
En neem wat jonger grut mee. Dat maakt het gezellig en je kijkt door de ogen van een jong kind anders naar dieren. De oudere fam leden neem je uiteraard voor de gezelligheid mee.
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door TSC »

Een account aanmaken na meer dan 13 jaar meelezen. Verwacht niet dat ik heel veel ga posten... Maar je weet maar nooit.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Lilian1975 schreef:Je moet gaan op een bewolkte niet te warme dag.
Dan was het vandaag niet de goede dag. Want ik heb een hele dag niet één wolkje gezien...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Oh ik zou in mijn eentje ook never nooit naar de dierentuin gaan :huhu
We hebben toen de kinderen klein waren altijd een abonnement gehad op Ouwehand, ik kan daar bijna met mijn ogen dicht lopen.
Maar de kinders gingen graag, dus dan vond ik het ook gezellig.
En nu loop ik daar heerlijk van mijn kleindochter te genieten. Tijdens het lollie likken vertelt ze aan alle dieren dat ze haar lollie niet mogen opeten.
En ze wil niet met oma naar de enge aap. (gorilla) En het weer was kostelijk.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8896
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door J.C. Philpot »

Wilgen knotten in mijn rijtjeshuis tuintje. Ik heb aan aantal jaren geleden wat takken in de grond gestoken, en het zijn nu knotwilgjes.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Eerste dag Huishoudbeurs. Welkom voor een praatje bij SOL.
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bertiel »

Naar Utrecht. Dag over natuur in het boerenland, over de verbinding tussen boer en natuur.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

TSC schreef:Een account aanmaken na meer dan 13 jaar meelezen. Verwacht niet dat ik heel veel ga posten... Maar je weet maar nooit.
Ben jij de voorloper van TSD? ;)
-
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door TSC »

Mannetje schreef:
TSC schreef:Een account aanmaken na meer dan 13 jaar meelezen. Verwacht niet dat ik heel veel ga posten... Maar je weet maar nooit.
Ben jij de voorloper van TSD? ;)
Nee, ik weet dat er een TSD is. Maar daar heb ik geen enkele connectie mee (voor zover ik weet dan ;) )
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Zita schreef:Brrrr, dierentuin. Dat hebben Mara en ik dan weer gemeenschappelijk :super
Slenteren, kijken naar een dier in een hokje, als het een beetje meezit beweegt het dier, meestal stinkt het, bij de leuke onderdelen (waar het dier meerdere bewegingen per uur vertoont) kun je vanwege de massa mensen niks zien. Nee, alhier geen dierentuintalent. (maar goed, de afgelopen 25 jaar ben ik niet geweest, dus wellicht is het tegenwoordig veel leuker, gezelliger, flitsender en aangenamer.)
Ja dat dus.
Als je een film bekijkt van een wild dier in zijn habitat, ziet dat er zo totaal anders uit. Al hebben de dierentuinen wel hun best gedaan om een zo natuurlijk mogelijke omgeving na te bootsen, maar ik vind het iets triests hebben.
Niet meer van deze tijd, vanwege het toegenomen reizen en de beelden die we nu gemakkelijk tot ons kunnen nemen.
Ik heb sowieso een hekel aan schuifelen tussen een mensenmassa. Ik ga ook niet naar beurzen en markten.
Lilian1975 schreef:Zelf vind ik Rhenen altijd gezellig.
Toen de pandaberen zouden komen, verwachtte de dierentuin een stroom bezoekers, maar dat viel tegen.
Ik vind ze heel grappig om te zien, maar in het echt schijnt het nogal tegen te vallen, hoor ik van mensen die geweest zijn. Toch te hoge verwachting misschien vanwege leuke filmpjes, maar ze zijn best saai.
Orchidee schreef:Misschien komt het er weer van als je kleinkinderen mag krijgen @Mara
Ja dan misschien wel weer, ook naar de speeltuinen. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie