Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Dodo schreef: Als de nood aan de man is kan ik altijd nog een scheut rum over de wond gooien.
Drankmisbruik... :D
Een wond reinigen met waterstofperoxide of alcohol kan het wondweefsel zelfs beschadigen en het herstel vertragen. Kleine wonden kun je het beste schoonmaken met koud stromend water en milde zeep. Spoel de wond tenminste vijf minuten om vuil, puin en bacteriën te verwijderen. Diepe, grote of bloedende wonden moeten door een professional behandeld worden.
bron: dokterdokter.nl
Als de nood aan de man is Mara. Dus stel dat Dodo, als laatste van zijn soort, op een onbewoond eiland met een wond zit en alleen een fles rum ter beschikking heeft en geen water in de buurt.... :D
En de rest opdrinken om de pijn weg te spoelen? :haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Maar waar moet je tegenwoordig nog een grote verbandkist voor hebben? Binnen tien minuten ben ik in een ziekenhuis.
Alsof je daar zo naar toe kunt. Eerst naar de HAP bellen, en zij beoordelen of je hiermee naar de SEH moet.
Ik ben van de zelfredzaamheid, totdat het echt niet meer gaat.
Ik heb ook weleens mensen in het weekend in de wachtkamer gezien die de moeite niet eens hadden genomen om er eerst iets zelf aan te doen, waardoor de mensen met de serieuze klachten veel langer op hun beurt moesten wachten.
Bovendien heb je die verbandkist niet alleen voor jezelf, maar ook als er iemand in of rondom je huis iets overkomt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Vandaag een lieve vriendin begraven. ze is 60 jaar geworden.
Eerst kampte ze met chronische depressie, daar was ze opeens van genezen, ook lichamelijk knapte ze op, toe kreeg ze de diagnose lymfklierkanker, ze zei, zie je nu de Heere weet wat goed voor me is, als ik nog depressief was geweest had ik het niet kunnen dragen. Ik kwam er altijd blij en gesterkt vandaan.
Er waren verschillende buren, ook daar had ze haar licht verspreid
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

liz boer schreef:Vandaag een lieve vriendin begraven. ze is 60 jaar geworden.
Eerst kampte ze met chronische depressie, daar was ze opeens van genezen, ook lichamelijk knapte ze op, toe kreeg ze de diagnose lymfklierkanker, ze zei, zie je nu de Heere weet wat goed voor me is, als ik nog depressief was geweest had ik het niet kunnen dragen. Ik kwam er altijd blij en gesterkt vandaan.
Er waren verschillende buren, ook daar had ze haar licht verspreid
Wat bijzonder om te lezen Liz.
Gecondoleerd en sterkte!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
liz boer schreef:Vandaag een lieve vriendin begraven. ze is 60 jaar geworden.
Eerst kampte ze met chronische depressie, daar was ze opeens van genezen, ook lichamelijk knapte ze op, toe kreeg ze de diagnose lymfklierkanker, ze zei, zie je nu de Heere weet wat goed voor me is, als ik nog depressief was geweest had ik het niet kunnen dragen. Ik kwam er altijd blij en gesterkt vandaan.
Er waren verschillende buren, ook daar had ze haar licht verspreid
Wat bijzonder om te lezen Liz.
Gecondoleerd en sterkte!
Dank je wel
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Ik ben nu aan het plasma geven. Heb ik meteen tijd om mijn forumgemiddelde wat op te krikken. En te Wordfeuden uiteraard.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik ben nu aan het plasma geven. Heb ik meteen tijd om mijn forumgemiddelde wat op te krikken. En te Wordfeuden uiteraard.
Mooi wordfeud woord...
Maar eh als meerdere meedoen van het forum kan je een refowordfeud toernooi doen?

Avondje niet zelf koken. Maar lekker uit eten ...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Ik hoop dat Wordfeud nog eens met de optie komt dat je met drie of vier mensen tegen elkaar kunt spelen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik hoop dat Wordfeud nog eens met de optie komt dat je met drie of vier mensen tegen elkaar kunt spelen.
Oh ik zag de optie toernooi staan. Dus dacht dat dat het was.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Lilian1975 schreef:
Dodo schreef:Ik hoop dat Wordfeud nog eens met de optie komt dat je met drie of vier mensen tegen elkaar kunt spelen.
Oh ik zag de optie toernooi staan. Dus dacht dat dat het was.
Sign up at the Wordfeud League of Honour to advance through their divisions for fame and glory!
Note: These tournaments are run by third-party organizers.
Dat lijkt me toch iets anders.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Bij de HAP zitten, weer blaasontsteking.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

liz boer schreef:Bij de HAP zitten, weer blaasontsteking.
Water met bakingsoda drinken! Helpt perfect. Ik ben al 2 keer er zo vanaf gekomen zonder kuur
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

helma schreef:
liz boer schreef:Bij de HAP zitten, weer blaasontsteking.
Water met bakingsoda drinken! Helpt perfect. Ik ben al 2 keer er zo vanaf gekomen zonder kuur
He dat ga ik proberen dank je wel.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Roos2018 »

liz boer schreef:
helma schreef:
liz boer schreef:Bij de HAP zitten, weer blaasontsteking.
Water met bakingsoda drinken! Helpt perfect. Ik ben al 2 keer er zo vanaf gekomen zonder kuur
He dat ga ik proberen dank je wel.
Je kan ook elke dag een handje (gedroogde) cranberries proberen, dat werkt zeer probaat!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

liz boer schreef:
helma schreef:
liz boer schreef:Bij de HAP zitten, weer blaasontsteking.
Water met bakingsoda drinken! Helpt perfect. Ik ben al 2 keer er zo vanaf gekomen zonder kuur
He dat ga ik proberen dank je wel.
Blaasontsteking: Bakingsoda maakt de urine alkalisch, de bacteriën die blaasontsteking veroorzaken kunnen in die omgeving niet overleven en gaan dood. Door veel te drinken plas je ze weer uit.
dag 1: Drink eerst anderhalve liter koel water met daarin opgelost 1 tl bakingsoda. Drink dit met kleine slokjes, maar wel stug blijven doordrinken. Herhaal dit een uur later nogmaals met 1/2 theelepel bakingsoda in een groot glas met koel water, en herhaal dit iedere 2 uur.
Dag 2: neem vier keer per dag, om de twee uur: 1/2 tl bakingsoda in een glas met koel water.
Dag 3: Neem 1 x s morgens en 1 x s middags: een glas koel water met 1/2 tl bakingsoda.
Vervolg: neem iedere ochtend een glas koel water met 1/2 tl bakingsoda, tot plassen geen pijn meer doet.
Plaats reactie