Wat doen we vandaag?

Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

liz boer schreef:Vanavond wordt er in de wijk van onze kerk op grootste manier Helloween gevierd, in de kerk houden we een bidstond voor de wijk en tegen de duivel.
Mooie actie van de kerk !
Halloween is toch op 31-10 ?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Geytenbeekje schreef:
liz boer schreef:Vanavond wordt er in de wijk van onze kerk op grootste manier Helloween gevierd, in de kerk houden we een bidstond voor de wijk en tegen de duivel.
Mooie actie van de kerk !
Halloween is toch op 31-10 ?
Ja maar in die wijk vieren ze het vandaag.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Hier schijnt er morgenavond Halloween gevierd te gaan worden, in de Kerkstraat (!). Als reactie gaat de kerk open, om licht uit te stralen. Er wordt dan een gebedsuurtje gehouden.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Dodo schreef:Hier schijnt er morgenavond Halloween gevierd te gaan worden, in de Kerkstraat (!). Als reactie gaat de kerk open, om licht uit te stralen. Er wordt dan een gebedsuurtje gehouden.
Mooi...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

liz boer schreef:
Geytenbeekje schreef:
liz boer schreef:Vanavond wordt er in de wijk van onze kerk op grootste manier Helloween gevierd, in de kerk houden we een bidstond voor de wijk en tegen de duivel.
Mooie actie van de kerk !
Halloween is toch op 31-10 ?
Ja maar in die wijk vieren ze het vandaag.
Wat een goed initiatief zeg!
Ter navolging door alle kerken zou ik zeggen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
liz boer schreef:
Geytenbeekje schreef:
liz boer schreef:Vanavond wordt er in de wijk van onze kerk op grootste manier Helloween gevierd, in de kerk houden we een bidstond voor de wijk en tegen de duivel.
Mooie actie van de kerk !
Halloween is toch op 31-10 ?
Ja maar in die wijk vieren ze het vandaag.
Wat een goed initiatief zeg!
Ter navolging door alle kerken zou ik zeggen.
We zijn blij dat het gedaan wordt, de duivel heeft echt niet het laatste woord.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Vandaag eindelijk eens de trapkast uitgemest. Dat was al heel lang nodig.
Het is elke keer weer een ontdekkingstocht. O, die tupperware heb ik ook nog. De notentang die al een tijdje kwijt was. Acht pakjes pleisters! Deze week heb ik nog een pakje gekocht, omdat ik dacht dat ik niks meer had. Nu weet ik in ieder geval dat ik nog zeshonderd keer in mijn vingers kan snijden en het netjes afplakken.
Meer interessant verbandmateriaal. Drie verpakkingen latex handschoenen. Pijnstillers die ik zelf nooit gekocht heb, ik heb de ehbo-doos een keer uitgeleend en aangevuld weer terug gekregen. Leukoplast van jaren over de datum, die plakten niet meer. Twee flesjes dettol ontsmettingsmiddel, van 2014. Kan ik die nog gebruiken? Ik gebruik zulk spul nooit. Als de nood aan de man is kan ik altijd nog een scheut rum over de wond gooien.
En dan zijn er nog tientallen walnoten die over en nergens tussen geraakt zijn. Bakspullen die ik niet vaak meer gebruik. Een kaasmes die het laatste is gebruikt bij het huwelijk van mijn dochter - om de bruidstaart mee te snijden. Heeft er nog iemand een kaasmes nodig? Zo goed als nieuw.
Het is eigenlijk wel een leuk klusje, en het knapt lekker op. De kringloop is er weer goed mee.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door eilander »

Discussie over boek van Franca verplaatst naar: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... =6&t=13530
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef: Als de nood aan de man is kan ik altijd nog een scheut rum over de wond gooien.
Drankmisbruik... :D
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Dodo schreef: Als de nood aan de man is kan ik altijd nog een scheut rum over de wond gooien.
Drankmisbruik... :D
Een wond reinigen met waterstofperoxide of alcohol kan het wondweefsel zelfs beschadigen en het herstel vertragen. Kleine wonden kun je het beste schoonmaken met koud stromend water en milde zeep. Spoel de wond tenminste vijf minuten om vuil, puin en bacteriën te verwijderen. Diepe, grote of bloedende wonden moeten door een professional behandeld worden.
bron: dokterdokter.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Dodo schreef: Als de nood aan de man is kan ik altijd nog een scheut rum over de wond gooien.
Drankmisbruik... :D
Een wond reinigen met waterstofperoxide of alcohol kan het wondweefsel zelfs beschadigen en het herstel vertragen. Kleine wonden kun je het beste schoonmaken met koud stromend water en milde zeep. Spoel de wond tenminste vijf minuten om vuil, puin en bacteriën te verwijderen. Diepe, grote of bloedende wonden moeten door een professional behandeld worden.
bron: dokterdokter.nl
Als de nood aan de man is Mara. Dus stel dat Dodo, als laatste van zijn soort, op een onbewoond eiland met een wond zit en alleen een fles rum ter beschikking heeft en geen water in de buurt.... :D
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Als de nood aan de man is Mara. Dus stel dat Dodo, als laatste van zijn soort, op een onbewoond eiland met een wond zit en alleen een fles rum ter beschikking heeft en geen water in de buurt.... :D
Ik desinfecteer met echinaforce. Bijt ff maar de wond geneest dan snel.
Ik denk dat je op een onbewoond eiland beter met zeewater kan uitspoelen zeeuw, want rum heb je alleen als je op Jamaica aanspoelt ;)
Maar Dodo woont in de bewoonde wereld dus die heeft echt wel stromend water uit de kraan met een stukje/flesje zeep.
Ik heb eens een geinfecteerde brandwond gehad, nadat ie verkeerd behandeld was (op de HAP!!) dat is geen pretje en had daar weken lang een pijnlijke vervelende nasleep van.
Dus dan let je een volgende keer wel op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:Ik desinfecteer met echinaforce. Bijt ff maar de wond geneest dan snel.
Ehm, Echinaforce bevat alcohol. :D
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:Ik desinfecteer met echinaforce. Bijt ff maar de wond geneest dan snel.
Ehm, Echinaforce bevat alcohol. :D
Ja nou en of.
Maar kennelijk maakt dat niet uit, wondjes genezen altijd prachtig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Dodo schreef: Als de nood aan de man is kan ik altijd nog een scheut rum over de wond gooien.
Drankmisbruik... :D
Een wond reinigen met waterstofperoxide of alcohol kan het wondweefsel zelfs beschadigen en het herstel vertragen. Kleine wonden kun je het beste schoonmaken met koud stromend water en milde zeep. Spoel de wond tenminste vijf minuten om vuil, puin en bacteriën te verwijderen. Diepe, grote of bloedende wonden moeten door een professional behandeld worden.
bron: dokterdokter.nl
Als de nood aan de man is Mara. Dus stel dat Dodo, als laatste van zijn soort, op een onbewoond eiland met een wond zit en alleen een fles rum ter beschikking heeft en geen water in de buurt.... :D
Ik heb dat een keer in een of ander boek gelezen. Een houthakker midden in de wildernis die in zijn been hakt, en dan een scheut sterke drank over de wond giet om te ontsmetten. En dan uiteraard een poos op zijn goede been rondspringt van de pijn. En lelijke dingen zegt.

Maar waar moet je tegenwoordig nog een grote verbandkist voor hebben? Binnen tien minuten ben ik in een ziekenhuis.
Plaats reactie