Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:Ik ben ook wel benieuwd. Ik moet er nog heen.
Laat je even weten hoe het was DDD, we hadden een paar uitnodigingen om met wat foodtrucks te komen staan, gezien andere bezigheden niet in de gelegenheid dat erbij te hebben. Maar ik ben wel even benieuwd wat jij ervan vindt.
Ik had het over de tentoonstelling in Utrecht. :D

Haha, stiekem dacht ik al wat moet DDD op een dergelijke fair:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door pierre27 »

J.C. Philpot schreef:
pierre27 schreef:
J.C. Philpot schreef:Bij het Beusichemse veer, op mijn stadsfietsje op weg van de Betuwe naar Utrecht. Ik drink daar een bakkie, struin door de binnenstad en bezoek de beruchte Biblebelt tentoonstelling. Daarna fiets ik via een andere route (denk ik) weer terug.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring, aantal collega's theologie van me zijn er geweest en ik vind het leuk nog een andere objectieve reactie erover te horen.
Het is de vraag of ik objectief ben. Ik kom zelf uit de biblebelt, en voel me een reformatorische jongen.

Over het algemeen vind ik de tentoonstelling respectvol. Men heeft echt geprobeerd iets van de Reformatorische gezindte te begrijpen en weer te geven.

Het begint met een video, met veel fragmenten. Bijvoorbeeld uit knielen in een bed violen, de uitverkorene, geinterviewde jongeren, enz. Vaak vrij stereotype, soms ontroerend wat een enkele jongeren zegt.

Veel herkenbare zaken kwam ik tegen:

Bunyans Christenreis, Van der Groe, Statenvertaling, psalmzang, inenten, platen van de smalle en de brede weg, opvoeding, onderwijs, praat daad en gewaad, een portret van Kohlbrugge, ellende verlossing en dankbaarheid, SGP, kerken, omgang met God, twee wegen, kruisdragen enz.

De preekfragmenten heb ik overgeslagen. Ik had geen behoefte om met een koptelefoon bepaalde onderdelen van preken te beluisteren als vermaak.

Helaas word in een filmpje John Lapre als expert naar de Reformatorische gezindte gevraagd. Dat had van mij niet gehoeven. Deze man lijkt erg uit te zijn op publiciteit en aandacht.

Verder natuurlijk veel kleding, huisinrichting, foto's van Sjaak Verboom. Grappig vond ik een plaat met 12 foto's van ouderlingen in hun ambtskleding, de meeste vriendelijk kijkend.

De moderne kunst met de bible belt als thema vond ik niks aan. Het ballenbad met helse kleuren vind ik abject.

Maar nogmaals, over het algemeen respectvol, een gevarieerde inkijk en soms erg stereotype. Wel blijft de tentoonstelling op de oppervlakte. Af en toe werd er iets gemeld wat de kern raakte. Zoals de twee wegen, bekering en de omgang met God. Maar Jezus Christus en dien gekruisigd ben ik niet tegengekomen. Dat kan aan de tentoonstelling liggen, maar steld ook ons voor een vraag. In hoeverre is ons leven een leesbare brief van de Zaligmaker? Of zit het bij ons vooral aan de buitenkant?

Sorry voor de spelfouten. Ik type dit in het museum op mijn telefoon, en ga nu weer verder.

Dank je Philpot, jouw weergave is aardig dezelfde die ik van anderen heb gehoord. Wanneer ik in de gelegenheid ga komen bezoek ik de expo ook.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Vorige week van Harderwijk naar Elburg gevaren. Vandaag ga ik het fietsen. Ik ben benieuwd.
Als je doorgevaren was naar Nijkerk.... :haha
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Wat is er in Nijkerk?
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Wat is er in Nijkerk?
Daar woon ik :slurp
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Goede reis!
Dank. Was slechts een korte reis. Inmiddels in Normandië gearriveerd.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef:
DDD schreef:Wat is er in Nijkerk?
Daar woon ik :slurp
Nijkerk is zo saai dat @DDD er goed aan heeft gedaan wel twee leuke Veluwse stadjes te bezoeken.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Nijkerk heeft een mooie kerk. Verder weet ik het niet zo goed. Ik kom er zo doorheen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Vorige week van Harderwijk naar Elburg gevaren. Vandaag ga ik het fietsen. Ik ben benieuwd.
En? Is het gelukt?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Zeker. Ik ging met iemand die niet vaak fietst en hij vond het een eind. Ik was met de vouwfiets dus het evenwicht was goed. Alleen te laat voor het orgelmuseum. Dat doe ik nog een keer. Er stond een orgel van dezelfde orgelbouwer als mijn eigen orgeltje. Dat vond ik erg leuk.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Goede reis!
Dank. Was slechts een korte reis. Inmiddels in Normandië gearriveerd.
Mooie, historische omgeving. Ook culinair goed toeven. Geniet ervan.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door FlyingEagle »

liz boer schreef:
FlyingEagle schreef:
Terri schreef:
FlyingEagle schreef:Naar de notaris
Dat kan zo maar van alles betekenen. Hopelijk iets goeds!
Ander huis gekocht Afbeelding
Gefeliciteerd en sterkte met de rest.... mijn zoon heeft ook net een ander huis, van de ene kant van het dorp, naar de andere kant, hij is heel blij dat alles achter de rug is.

het is echt een heel drukke tijd geweest, maar nu is het heerlijk voor hen... dus sterkte in de drukte en DV. Straks genieten van de rust in jullie nieuwe huis.
Dankjewel, zie er nu nog niet echt doorheen. Ben geen klusser. Maar heb 3 weken vrij dus vol aan de bak
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

@FlyingEagle heel veel sterkte.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door FlyingEagle »

liz boer schreef:@FlyingEagle heel veel sterkte.
Dank Liz! Goede zondag morgen
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

FlyingEagle schreef:
liz boer schreef:@FlyingEagle heel veel sterkte.
Dank Liz! Goede zondag morgen

Ik las de post van Liz, en dacht , tjoh wat is er gebeurd. Maar het ging dus om het klussen :haha
Verder heb ik je al gefeliciteerd via Twitter.
@Jantje , misschien nog een poll ;)
Plaats reactie