Wat doen we vandaag?

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Wij (broer & ik) zijn bezig met wat stedentochten, en daarbij stedenfotografie. Meestal gaan we met goed weer op vrijdag samen eropuit. We zijn nu bezig met het bezoeken van de Hanzesteden. We hebben Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, gehad, vanmiddag waren we in Coevorden. Hoewel Coevorden in de strikte zin van het woord geen Hanzestad is, is het wel een oude vestingstad. Ook dat zijn vaak interessante steden. Van Coevorden moesten we na het bezoek helaas constateren dat het daar bijna zo gegaan is als in de Hanzestad Rijssen: Veel gesloopt, en veel lelijke nieuwe gebouwen in de binnenstad. Ik zei bijna: In Coevorden is toch nog meer historie overgebleven dan in Rijssen.
Heb je de Van Rossums wel eens gezien? Ik denk dat je dat ook wel interessant zult vinden!
Ik ken Van Rossum's Troost. Vintage Advertising is wel eens leuk. Het zou nu niet meer mogen, er zou enorm veel ellende op moeten staan en het moet in de winkel compleet verborgen. Kan dus in feite het daglicht niet verdragen.... Maar in het echt? Nee, ik heb nooit gerookt.
Kampen, Elburg en Harderwijk zijn ook mooi om te fotograferen. De eerste twee zaten dacht ik ook in het Hanzeverbond
Dat klopt. Elburg heeft nog veel moois. Ook Kampen wel. Zelfs het stadje Rijssen in Overijssel schijnt ooit tot de Hanze te hebben behoord.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Adje »

Bertiel schreef:Feest van / met Mn ouders. 50 jaar getrouwd!
Van harte gefeliciteerd.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Boertje schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Wij (broer & ik) zijn bezig met wat stedentochten, en daarbij stedenfotografie. Meestal gaan we met goed weer op vrijdag samen eropuit. We zijn nu bezig met het bezoeken van de Hanzesteden. We hebben Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, gehad, vanmiddag waren we in Coevorden. Hoewel Coevorden in de strikte zin van het woord geen Hanzestad is, is het wel een oude vestingstad. Ook dat zijn vaak interessante steden. Van Coevorden moesten we na het bezoek helaas constateren dat het daar bijna zo gegaan is als in de Hanzestad Rijssen: Veel gesloopt, en veel lelijke nieuwe gebouwen in de binnenstad. Ik zei bijna: In Coevorden is toch nog meer historie overgebleven dan in Rijssen.
Heb je de Van Rossums wel eens gezien? Ik denk dat je dat ook wel interessant zult vinden!
Ik ken Van Rossum's Troost. Vintage Advertising is wel eens leuk. Het zou nu niet meer mogen, er zou enorm veel ellende op moeten staan en het moet in de winkel compleet verborgen. Kan dus in feite het daglicht niet verdragen.... Maar in het echt? Nee, ik heb nooit gerookt.
Kampen, Elburg en Harderwijk zijn ook mooi om te fotograferen. De eerste twee zaten dacht ik ook in het Hanzeverbond
Harderwijk ook!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hanzestad
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Foei toch @Bezorgd, ga je @DIA nou zomaar een tv-programma zitten aanbevelen? :fouet ;)
Hij weet niet eens waar het over gaat (geeft niks hoor, @DIA ;) ).
Nou ja, ik dacht net nog: misschien is DIA wel een van Rossem ;)
Hoe kom je daar nou toch bij? ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
Boertje schreef:
Kampen, Elburg en Harderwijk zijn ook mooi om te fotograferen. De eerste twee zaten dacht ik ook in het Hanzeverbond
Harderwijk ook!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hanzestad
Die ook. Dan hebben het allen nog maar over de Hanzesteden langs de IJssel en Zuiderzee. Ooit schijnt het stadje Rijssen ook tot de Hanze te hebben behoord.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Foei toch @Bezorgd, ga je @DIA nou zomaar een tv-programma zitten aanbevelen? :fouet ;)
Hij weet niet eens waar het over gaat (geeft niks hoor, @DIA ;) ).
Nou ja, ik dacht net nog: misschien is DIA wel een van Rossem ;)
Hoe kom je daar nou toch bij? ;)
Raden :haha
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Foei toch @Bezorgd, ga je @DIA nou zomaar een tv-programma zitten aanbevelen? :fouet ;)
Hij weet niet eens waar het over gaat (geeft niks hoor, @DIA ;) ).
Nou ja, ik dacht net nog: misschien is DIA wel een van Rossem ;)
Hoe kom je daar nou toch bij? ;)
Raden :haha
Ik had intussen Wikipedia wel geraadpleegd, en wilde daar dus bewust niet op ingaan. Ik kende het niet, en wil dat ook niet kennen. Sorry.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Foei toch @Bezorgd, ga je @DIA nou zomaar een tv-programma zitten aanbevelen? :fouet ;)
Hij weet niet eens waar het over gaat (geeft niks hoor, @DIA ;) ).
Nou ja, ik dacht net nog: misschien is DIA wel een van Rossem ;)
Hoe kom je daar nou toch bij? ;)
Raden :haha
Ik heb werkelijk geen idee... ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Wat zitten jullie hier te giebelen en te giechelen? Heb ik iets verkeerd gezegd? :bobo :love ::tilt :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Welnee. Ik zit @Bezorgd een beetje te stangen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Maanenschijn »

Zojuist vertrokken met Bijbels en stichtelijke werken naar Voroneshj, Rusland.

Boeken van Bonar, Watson, Etc. Maar ook de bijbelverhalen van Van Dam, keurig in het Russisch vertaald bij ons.

Op hoop van zegen!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
TSD
Berichten: 2111
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door TSD »

Maanenschijn schreef:Zojuist vertrokken met Bijbels en stichtelijke werken naar Voroneshj, Rusland.

Boeken van Bonar, Watson, Etc. Maar ook de bijbelverhalen van Van Dam, keurig in het Russisch vertaald bij ons.

Op hoop van zegen!
Goede en gezegende reis toegewenst!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Welnee. Ik zit @Bezorgd een beetje te stangen.
Verbazend eigenlijk dat je wist waar ik het over had. Je wist precies dat er karakter overeenkomsten waren ;)
Ik meende eens een post gelezen te hebben waar je schreef alleen het journaal en hooguit iets van actualiteiten te kijken. ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Welnee. Ik zit @Bezorgd een beetje te stangen.
Verbazend eigenlijk dat je wist waar ik het over had. Je wist precies dat er karakter overeenkomsten waren ;)
Ik meende eens een post gelezen te hebben waar je schreef alleen het journaal en hooguit iets van actualiteiten te kijken. ;)
Daar komt de beste meneer Van Rossum zo af en toe ook in voor. Dat zou jij moeten weten... ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28712
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Ik kijk vrijwel nooit tv. En toch weet ik over wie het gaat. Dus daar hoef je heus geen tv voor te kijken. Maar dat terzijde.
Plaats reactie