Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ad Anker »

Jongens, wat een geleuter eigenlijk allemaal. Elkaar plagen mag niet, al vind ik die van Wim eigenlijk helemaal niet zo onder de gordel. Ik zeg tegen iedereen: kijk naar je eigen forumgedrag. Soms kriebelen sommige postings bij mij ook wel, en sommigen geven soms aan die kriebels woorden op dit forum. That's it.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Wim Anker »

Mijn posting is een reactie op hedenmiddag, waarin, binnen enkele uren, een GG kerkenraad een sneer krijgt en een telemarketeer word weggezet als onbeschoft. Ook dat is een mens die niet “omlaag getrapt hoeft te worden”. Beide zijn niet op dit forum actief maar dat is niet relevant. Daar reageer ik op. Met een spiegel. Daar is dit een discussieforum voor.

Me dunkt, De deugd van het “lief en aardig zijn” gaat niet boven de deugd van eerlijkheid. En wie kaatst kan de bal verwachten.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Jantje schreef:Ik begrijp het werkelijk niet hoor.
@Wim Anker plaatst een reactie. Ik ben de eerste die reageer (maar volgens jouw ben ik niet de bewuste tweede persoon). Dan reageer jij, en ook @Mara en @Ad Anker reageren. @Terri begrijpt er niks van, schrijft hij. En verder vraagt @Wandelende nog een hele normale eenvoudige vraag. Ik zie dus absoluut niet in wie hier de tweede persoon zou moeten zijn, die 'onder de gordel' reageert.
Bij de tweede persoon gaat het niet over nu, maar over andere keren. En ik denk al wel langer dan jij hier meeloopt. Maar omdat het op dezelfde manier verloopt, noem ik ze nu in 1 adem, in de hoop dat het stopt. Of dat er in elk geval consequenties aan verbonden worden.

Misschien reageer ik te gevoelig, Mara is uiteindelijk degene die het betreft en niet ik.

@Wim, ik denk dat je prima op een andere manier kan reageren als iets je tegen de borst stuit.
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door mcgk »

Ad Anker schreef:Jongens, wat een geleuter eigenlijk allemaal. Elkaar plagen mag niet, al vind ik die van Wim eigenlijk helemaal niet zo onder de gordel. Ik zeg tegen iedereen: kijk naar je eigen forumgedrag. Soms kriebelen sommige postings bij mij ook wel, en sommigen geven soms aan die kriebels woorden op dit forum. That's it.
Ik vind het een beetje opvallend en tegelijkertijd een beetje mistroostig dat jij vaak je familielid weer gaat verdedigen. Als je samen op een forum zit moet je dat juist voorkomen. Is niet de eerste keer en... toch niet nodig?
By the way: verder ben ik het helemaal eens met je post. En het gewraakte bericht van Wim toverde ook wel weer een glimlach op mijn gezicht. Maar voornoemde was me al eens eerder opgevallen, daarom toch weer eens ingelogd. Het komt een beetje sneu over.
Laatst gewijzigd door mcgk op 23 apr 2019, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Wim Anker schreef:Mijn posting is een reactie op hedenmiddag, waarin, binnen enkele uren, een GG kerkenraad een sneer krijgt en een telemarketeer word weggezet als onbeschoft. Ook dat is een mens die niet “omlaag getrapt hoeft te worden”. Beide zijn niet op dit forum actief maar dat is niet relevant. Daar reageer ik op. Met een spiegel. Daar is dit een discussieforum voor.

Me dunkt, De deugd van het “lief en aardig zijn” gaat niet boven de deugd van eerlijkheid. En wie kaatst kan de bal verwachten.
Het is wel jammer dat die spiegel niet gaat over de aangevallen kerkenraad. Want het ging alleen over de meneer van de telemarketing. De kans dat die meeleest is aanzienlijk kleiner (tenzij jij het zelf bent, wat ik nog steeds voor mogelijk houd), dan dat er iemand meeleest van de grote kerkenraad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ad Anker »

mcgk schreef:
Ad Anker schreef:Jongens, wat een geleuter eigenlijk allemaal. Elkaar plagen mag niet, al vind ik die van Wim eigenlijk helemaal niet zo onder de gordel. Ik zeg tegen iedereen: kijk naar je eigen forumgedrag. Soms kriebelen sommige postings bij mij ook wel, en sommigen geven soms aan die kriebels woorden op dit forum. That's it.
Ik vind het een beetje opvallend en tegelijkertijd een beetje mistroostig dat jij vaak je familielid weer gaat verdedigen. Als je samen op een forum zit moet je dat juist voorkomen. Is niet de eerste keer en... toch niet nodig?
By the way: verder ben ik het helemaal eens met je post. En het gewraakte bericht van Wim toverde ook wel weer een glimlach op mijn gezicht. Maar voornoemde was me al eens eerder opgevallen, daarom toch weer eens ingelogd. Het komt een beetje sneu over.
Ik hou van mijn broer. Mag dat? Niks mistroostigs aan hoor. Verder is het geen verdedigen, ik snap sommige reacties wel, al kies ik vaak voor een andere manier.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Het is nu zelfs zo (erg?) dat de namen van de gebroeders Anker door elkaar gehaald worden...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Wij (broer & ik) zijn bezig met wat stedentochten, en daarbij stedenfotografie. Meestal gaan we met goed weer op vrijdag samen eropuit. We zijn nu bezig met het bezoeken van de Hanzesteden. We hebben Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, gehad, vanmiddag waren we in Coevorden. Hoewel Coevorden in de strikte zin van het woord geen Hanzestad is, is het wel een oude vestingstad. Ook dat zijn vaak interessante steden. Van Coevorden moesten we na het bezoek helaas constateren dat het daar bijna zo gegaan is als in de Hanzestad Rijssen: Veel gesloopt, en veel lelijke nieuwe gebouwen in de binnenstad. Ik zei bijna: In Coevorden is toch nog meer historie overgebleven dan in Rijssen.
Heb je de Van Rossums wel eens gezien? Ik denk dat je dat ook wel interessant zult vinden!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8974
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door J.C. Philpot »

helma schreef:Waarom mag zij niet vrij zijn om te posten wat en hoe zij wil, met haar eigen persoonlijke verhalen?
Ik moet zeggen dat ik de inbreng van Mara doorgaans ook waardeer.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Wij (broer & ik) zijn bezig met wat stedentochten, en daarbij stedenfotografie. Meestal gaan we met goed weer op vrijdag samen eropuit. We zijn nu bezig met het bezoeken van de Hanzesteden. We hebben Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, gehad, vanmiddag waren we in Coevorden. Hoewel Coevorden in de strikte zin van het woord geen Hanzestad is, is het wel een oude vestingstad. Ook dat zijn vaak interessante steden. Van Coevorden moesten we na het bezoek helaas constateren dat het daar bijna zo gegaan is als in de Hanzestad Rijssen: Veel gesloopt, en veel lelijke nieuwe gebouwen in de binnenstad. Ik zei bijna: In Coevorden is toch nog meer historie overgebleven dan in Rijssen.
Heb je de Van Rossums wel eens gezien? Ik denk dat je dat ook wel interessant zult vinden!
Wel leuk programma tot ze schuine praat krijgen.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Wij (broer & ik) zijn bezig met wat stedentochten, en daarbij stedenfotografie. Meestal gaan we met goed weer op vrijdag samen eropuit. We zijn nu bezig met het bezoeken van de Hanzesteden. We hebben Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, gehad, vanmiddag waren we in Coevorden. Hoewel Coevorden in de strikte zin van het woord geen Hanzestad is, is het wel een oude vestingstad. Ook dat zijn vaak interessante steden. Van Coevorden moesten we na het bezoek helaas constateren dat het daar bijna zo gegaan is als in de Hanzestad Rijssen: Veel gesloopt, en veel lelijke nieuwe gebouwen in de binnenstad. Ik zei bijna: In Coevorden is toch nog meer historie overgebleven dan in Rijssen.
Heb je de Van Rossums wel eens gezien? Ik denk dat je dat ook wel interessant zult vinden!
Ik ken Van Rossum's Troost. Vintage Advertising is wel eens leuk. Het zou nu niet meer mogen, er zou enorm veel ellende op moeten staan en het moet in de winkel compleet verborgen. Kan dus in feite het daglicht niet verdragen.... Maar in het echt? Nee, ik heb nooit gerookt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Foei toch @Bezorgd, ga je @DIA nou zomaar een tv-programma zitten aanbevelen? :fouet ;)
Hij weet niet eens waar het over gaat (geeft niks hoor, @DIA ;) ).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Boertje »

Wim Anker schreef:Mijn posting is een reactie op hedenmiddag, waarin, binnen enkele uren, een GG kerkenraad een sneer krijgt en een telemarketeer word weggezet als onbeschoft. Ook dat is een mens die niet “omlaag getrapt hoeft te worden”. Beide zijn niet op dit forum actief maar dat is niet relevant. Daar reageer ik op. Met een spiegel. Daar is dit een discussieforum voor.

Me dunkt, De deugd van het “lief en aardig zijn” gaat niet boven de deugd van eerlijkheid. En wie kaatst kan de bal verwachten.
Zou jezelf zo behandeld willen worden; wie kaatst kan de bal verwachten? Wordt er in de Schrift niet naast het verbod niet ook over een gebod in relatie tot je naaste wordt gesproken.... Waarom dan geen conversatie waarin een vorm van respect voor elkaar spreekt. Waardevol voor iedereen.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Boertje »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Wij (broer & ik) zijn bezig met wat stedentochten, en daarbij stedenfotografie. Meestal gaan we met goed weer op vrijdag samen eropuit. We zijn nu bezig met het bezoeken van de Hanzesteden. We hebben Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, gehad, vanmiddag waren we in Coevorden. Hoewel Coevorden in de strikte zin van het woord geen Hanzestad is, is het wel een oude vestingstad. Ook dat zijn vaak interessante steden. Van Coevorden moesten we na het bezoek helaas constateren dat het daar bijna zo gegaan is als in de Hanzestad Rijssen: Veel gesloopt, en veel lelijke nieuwe gebouwen in de binnenstad. Ik zei bijna: In Coevorden is toch nog meer historie overgebleven dan in Rijssen.
Heb je de Van Rossums wel eens gezien? Ik denk dat je dat ook wel interessant zult vinden!
Ik ken Van Rossum's Troost. Vintage Advertising is wel eens leuk. Het zou nu niet meer mogen, er zou enorm veel ellende op moeten staan en het moet in de winkel compleet verborgen. Kan dus in feite het daglicht niet verdragen.... Maar in het echt? Nee, ik heb nooit gerookt.
Kampen, Elburg en Harderwijk zijn ook mooi om te fotograferen. De eerste twee zaten dacht ik ook in het Hanzeverbond
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Foei toch @Bezorgd, ga je @DIA nou zomaar een tv-programma zitten aanbevelen? :fouet ;)
Hij weet niet eens waar het over gaat (geeft niks hoor, @DIA ;) ).
Nou ja, ik dacht net nog: misschien is DIA wel een van Rossem ;)
Plaats reactie