Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

J.C. Philpot schreef:
Lilian1975 schreef:Zeg maar hoelaat de taart klaar staat. ;) :langue Ik loop van Leerdam naar Beesd, met nog een stukje mariënwaerdt...
Zit nu van een heerlijke groente omelet te genieten in het zonnetje op een bankje. Met tjilpende vogeltjes. Een trekker en ooievaars....
Ik fietste een uurtje geleden nog door het genoemde landgoed. De appelbloesem is nog in een heel pril stadium, maar zal naar ik inschat over een week verder zijn ontwikkeld.
Heb een bloesem allert app. Maar ik denk met het zonnetje en iets hogere temperaturen het inderdaad hard gaat. En anders stel ik het uit. Vandaag 17,8 km op de teller :)
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Chrisje72 »

Kroketten maken
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zita »

Proberen de verwarming aan de praat te krijgen.
Thermostaat staat op 19, maar temperatuur is 16. Water is bijgevuld tot voldoende druk (was 1,2, nu 2,0). Stekker van de ketel eruit en erin. Wat kan ik nog meer doen voordat ik de verwarmingman maandag bel?
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Ontluchten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door windorgel »

Zita schreef:Proberen de verwarming aan de praat te krijgen.
Thermostaat staat op 19, maar temperatuur is 16. Water is bijgevuld tot voldoende druk (was 1,2, nu 2,0). Stekker van de ketel eruit en erin. Wat kan ik nog meer doen voordat ik de verwarmingman maandag bel?
Mij is geleerd dat 2.0 teveel is. Mag niet meer dan 1.5 zijn in koude toestand. Bij verwarmen loopt de druk dan op tot tegen de 2.0 en daar mag het nooit boven komen.
Dat betreft een Nefit.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Vanmorgen een ziekenbezoek afgelegd. Wat kan je daar blij vandaan komen, ook al lijkt alles erop dat het op aarde de laatste keer is dat je iemand ontmoet...
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

helma schreef:Vanmorgen een ziekenbezoek afgelegd. Wat kan je daar blij vandaan komen, ook al lijkt alles erop dat het op aarde de laatste keer is dat je iemand ontmoet...
Mooi Helma!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Na het plasma geven een rondje kringloopwinkels. Noppes, de Zwolleweg en de Joubertstraat*. In een van de winkels een praatje gemaakt met een medewerker, over de boeken. Hij meldde dat er ook veel bijbels te koop waren. Ook statenvertaling. De tale Kanaäns. Maar dat hij zelf tot geloof was gekomen bij het Boek, maar dat was maar een parafrase, nu vond hij het toch te gemakkelijk taalgebruik. Hij had de Naardense bijbel voor zichzelf gekocht uit de winkel, en daar was hij heel blij mee, hij citeerde een paar verzen.
De man zag er uit alsof hij een ruig veelbewogen leven had gehad. En ik moest er erg aan denken dat mensen van wie we het niet verwachten, voor zullen gaan in God koninkrijk.

* waarvan we nog steeds niet weten hoe je dat uitspreekt. Jaubert of Zjoebèèr.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Mooi Dodo!
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

*Uitspraak hangt af naar wie de straat vernoemd is: de Zuid-Afrikaanse of de Franse Joubert. Vaak staat dat onder de straatnaam op het bordje.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Er is ook een Krugerstraat, dacht ik. De Gouwenaren hier zullen dat wel weten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Ok, Zuid-Afrikaans dus. Dan kan je het gewoon op zijn Nederlands uitspreken.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6443
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Dodo schreef:Er is ook een Krugerstraat, dacht ik. De Gouwenaren hier zullen dat wel weten.
Ik zeg mijn hele leven als Zjoebèèrstraat.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Dodo schreef:Er is ook een Krugerstraat, dacht ik. De Gouwenaren hier zullen dat wel weten.
Krugerlaan. Met mooie herenhuizen en een inmiddels leegstaande lelijke Roomse kerk. En inderdaad, Joubertstraat op z'n frans. Volgens mij is dat dé Goudse uitspraak.
Plaats reactie