Wat doen we vandaag?

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Straks hopen we, als naar gewoonte, naar het plaatselijk filiaal van Albert Heijn te gaan, om daar enige benodigdheden voor het levensonderhoud te verzamelen, en daarna deze benodigdheden voor betaling te leggen op een lopende band, deze aan een medewerker of medewerkster van het filiaal ter plekke aan te bieden, om aldaar gescand te worden, en om daarna, de prijs op een wonderlijke wijze bepaald hebbende, onze benodigdheden voor levensonderhoud daadwerkelijk te betalen. Dit geschied doormiddel van een eveneens wonderlijk niet na te speuren technisch gebeuren.
Om daarna vrijuit het filiaal te kunnen geraken moet de berekende prijs voldaan worden. Dit geschied doorgaans door een klein kaartje in een daarvoor geschikt gleufje te steken, en daarna een bepaalde cijfercode in te toetsen. Hoe een en ander werkt is voor de doorsnee mens niet goed uit te leggen, en zal daarom verder niet op de technische zaken ingaan.
De laatste weken is daar overigens nog een bijzondere verrichting bijgekomen: Voordat de artikelen, tot ons levensonderhoud van node, worden gescand leggen we eerst een soort wonderkaartje onder een zogenaamde scan, die bepaald of wij in sommige gevallen een korting krijgen, ja dan nee. De naam van het wonderkaartje noemt de meer ingewijde mens meestal eenvoudig "bonuskaart".
Ah. Wij zijn naar den markt geweest alwaar de vroegere rijksdaalder tegenwoordig ongeveer 1 euro waard is. Bij de kaasboer ontvingen wij zegeltjes. Bij de Vietnamees gratis loempiasaus. Bij de slager een stukje worst. Bij de groenteboer een banaan en bij de notenboer rozijntjes. Na dit alles barste mijn, duurzaam van huis meegenomen, tas vrijwel uit zijn/haar voegen en kraakte mijn stalen rosch onder dezen last.

Dochter van 3 bleef bij de slager eerst trouwens buiten staan, want ‘ze lust geen sla’. :D
Bij dezen betuig ik mijn hartelijke deelname in het leed uwer dochter. Ook deze mens kan zich levend indenken wat in uw dochter zoal moet omgaan als ze met sla wordt geconfronteerd.
Jaja. Dezen dochter doet vooral de grote broers na. Maar er zijn toe te passen trucs als ouders die wonderwel werken.
Ook wij kennen deze trucs een weinig, en we wensen u daartoe veel sterkte toe.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Roos2018 »

Vandaag begonnen met een cursus Deens.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:Vandaag begonnen met een cursus Deens.
Ooit is mijn broer er ook mee begonnen. Heel eenvoudig: Deens onderweg...
bil = auto
knallert = brommer
barn = kind
varm = warm
kold = koud
Je verstaat het niet, of nauwelijks maar heel duidelijk een Germaanse taal!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:Vandaag begonnen met een cursus Deens.
Ooit is mijn broer er ook mee begonnen. Heel eenvoudig: Deens onderweg...
bil = auto
knallert = brommer
barn = kind
varm = warm
kold = koud
Je verstaat het niet, of nauwelijks maar heel duidelijk een Germaanse taal!
rode kool = rødkål
spercieboontjes = grønne bønner
Dat klopt hoor, als je de taal niet kent is het spreken nauwelijks te verstaan, maar lees je de krant dan kom je al een heel eind. Het is inderdaad een Germaanse taal.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:Vandaag begonnen met een cursus Deens.
Ooit is mijn broer er ook mee begonnen. Heel eenvoudig: Deens onderweg...
bil = auto
knallert = brommer
barn = kind
varm = warm
kold = koud
Je verstaat het niet, of nauwelijks maar heel duidelijk een Germaanse taal!
rode kool = rødkål
spercieboontjes = grønne bønner
Dat klopt hoor, als je de taal niet kent is het spreken nauwelijks te verstaan, maar lees je de krant dan kom je al een heel eind. Het is inderdaad een Germaanse taal.
spercieboontjes = grønne bønner = groene boontjes... Dat is zeker een germanisme?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef: spercieboontjes = grønne bønner = groene boontjes... Dat is zeker een germanisme?
Geen idee, ik ben geen taalkundige. Maar het zou ook een leenwoord kunnen zijn.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Ik zou met mijn kleindochter naar de dierentuin gaan, maar heb de hele dag met schoonmoeder op stap geweest; dokter, poli, ziekenhuis.
Veel pijn maar geen oorzaak gevonden. Echt naar.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

... en ook een teleurstelling voor je kleindochter, denk ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Jantje schreef:... en ook een teleurstelling voor je kleindochter, denk ik.
Daar had ik nog niets tegen verteld. Ze is vanmorgen gezellig meegeweest naar de dokter en vanmiddag waren er tantes thuis die op konden passen.
Dus die heeft het prima naar haar zin gehad.

De dierentuin loopt niet weg...al was het vandaag wel een lekkere dag om buiten te zijn!

Hopelijk wordt de oorzaak van de pijn gevonden, want het is nogal heftig.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Ik had vandaag een verjaardag, waar ik een zeer welkom kadootje voor kon meebrengen: pepernoten met Irish Coffee-smaak, en pepernoten met lemon cheesecake-smaak.
Ik was gisteren toevallig in Alphen aan den Rijn, en daar was een pop-up-store met tientallen smaken pepernoten. Het liefst had ik een zakje gehad met verschillende smaken, nu moet je een beetje gokken dat je wat lekkers meeneemt. Maar dit viel goed in de smaak.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Vandaag gekeken bij het korfballen, boodschappen gedaan en naar de kustmarathon wezen kijken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Vandaag allerlei nuttige zaken. Digidingen voor mijn ma (collectemunten bestellen kost haar een halve middag...) poetsen en opruimen.
Morgen wil ik een herfstboswandeling maken. Iemand tips voor een mooie route? Ik heb nul ruimtelijk inzicht of routegeheugen, dus loop het liefst een uitgezette route, zodat ik niet geregistreerd word als vermist persoon. Er moet ook nog een beetje ov-aansluiting zijn. Het is jammer als ik een uur in de berm van een provinciale weg moet sjokken voordat ik bij het bos ben.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Zita schreef:Vandaag allerlei nuttige zaken. Digidingen voor mijn ma (collectemunten bestellen kost haar een halve middag...) poetsen en opruimen.
Morgen wil ik een herfstboswandeling maken. Iemand tips voor een mooie route? Ik heb nul ruimtelijk inzicht of routegeheugen, dus loop het liefst een uitgezette route, zodat ik niet geregistreerd word als vermist persoon. Er moet ook nog een beetje ov-aansluiting zijn. Het is jammer als ik een uur in de berm van een provinciale weg moet sjokken voordat ik bij het bos ben.
Iemand meevragen die een auto heeft. ;)
Ik ben een bangerd, ik zou niet in mijn eentje het bos in durven.
Tot voor een paar jaar geleden ging ik altijd met de hond, maar we hebben geen hond meer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ditbenik »

Ik heb vandaag digitaal een evenementenvergunning aangevraagd. Vroeger was dat 5 minuten werk om een formuliertje in te vullen en deed daar ik een A4-tje bij met de locaties. Nu heb ik ruim 4 uur zitten martelen met het meest onlogische digitale formulier wat ik ooit ben tegengekomen. De meeste vragen komen minstens drie keer voorbij. Om bij de volgende vraag te komen, moet je op volgende klikken. Als je dat doet, komt eerst de melding dat je de ingevulde gegevens moet controleren. Daarvoor moet je weer ergens anders op klikken en als je dat gedaan hebt ga je weer naar volgende. Volstrekte onzin.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Herman »

Zita schreef:Vandaag allerlei nuttige zaken. Digidingen voor mijn ma (collectemunten bestellen kost haar een halve middag...) poetsen en opruimen.
Morgen wil ik een herfstboswandeling maken. Iemand tips voor een mooie route? Ik heb nul ruimtelijk inzicht of routegeheugen, dus loop het liefst een uitgezette route, zodat ik niet geregistreerd word als vermist persoon. Er moet ook nog een beetje ov-aansluiting zijn. Het is jammer als ik een uur in de berm van een provinciale weg moet sjokken voordat ik bij het bos ben.
https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen#/

Bij het dorp Dieren bijvoorbeeld.
Plaats reactie