Wat doen we vandaag?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

helma schreef:Vandaag mantelzorgbijeenkomst, met buffet en workshops. Heel leerzaam. Viel me op hoe hoog de gemiddelde leeftijd van mantelzorgers is. En het merendeel is vrouw.
Ja klopt. Een buurman verderop is nu aan het tobben, hij is 83, aan hem wordt steeds gevraagd hoe het gaat, maar zijn vrouw, die ouder en de hele dag doende is, wordt vergeten. De rolstoelbuschauffeur rijdt de rolstoel met de man tot op het trottoir, maar de rest mag mevrouw zelf doen. Hun huis staat iets hoger, zodat ze die zware rolstoel wel een loopplank op moet duwen.
Vaak is het dan de huisarts die de streep moet zetten, tot hier en niet verder.
En dan wordt de patiënt vaak onder tranen weggebracht naar een verpleeghuis.
Hulp is heel moeilijk te krijgen.
Het aantal lege werkplekken in de zorg wordt steeds hoger.
helma schreef:Ontroerende verhalen gehoord van zorg, liefde en toewijding. Een vrouw zei: ik heb hem 56 jaar geleden trouw beloofd, dan kan ik toch niet anders dan goed voor hem zorgen?
Dat is wel zo, maar dat houdt deze - meestal vrouwen - wel in een houdgreep.
Je belooft trouw als je jong en sterk bent. Maar 56 jaar later ben je beiden brozer en zwakker geworden!
Het is 24 uurs zorg, want het gaat immers dag en nacht door, is ontzettend zwaar. Niet alleen lichamelijk, maar ook psychisch.
Dat gaat niet zonder de hulp van professionele zorgers, die een zwaar deel kunnen overnemen.
Een volwassene onder de douche zetten, scheren, aankleden, en van ontbijt voorzien, is al een heel zwaar begin van de dag voor zo'n mantelzorger. En dan moet de dag nog verder ingevuld worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Wat we vandaag niet doen: de nieuwste iphone kopen. Ik zit net wat te lezen op AD.nl, en sommige mensen hebben echt een paar schroefjes loszitten. Het zijn sowieso al overprijsde dingen, maar mensen die het de gelukkigste dag van hun leven noemen dat ze nu een nieuwste model hebben mogen kopen... en ook nog vertellen dat het de eerste verjaardag van hun kind is. Was een jaar geleden niet de mooiste dag van je leven misschien? Gaat je mobiel echt boven je kind?
En een kind van vijftien. Zijn ouders vonden het niet zo goed idee, maar dat hield hem kennelijk niet tegen. Hoe komt een kind van vijftien aan zoveel geld? Voor een mobiel??

Ik heb zelf ook een iphone, fijn ding, goede camera. Maar het was een kadootje, ik zou zelf nooit zoveel geld neertellen voor een telefoon.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door emigrant »

nieuwe gebruiksvoorraadjes malen van peper, koffie en meel. Granieten handmolen.
Ik ben dus malende......
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Terri »

emigrant schreef:nieuwe gebruiksvoorraadjes malen van peper, koffie en meel. Granieten handmolen.
Ik ben dus malende......
:D
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Terri schreef:
emigrant schreef:nieuwe gebruiksvoorraadjes malen van peper, koffie en meel. Granieten handmolen.
Ik ben dus malende......
:D
:haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door J.C. Philpot »

Naar de opendag van de brandweer met de kinderen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Naar Amsterdam met de wandelende tak.
Vanavond een receptie van een vriend die 50 jaar organist is.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door aggieoudje »

Voor het eerst in mijn eigen huis(wel al bij hun thuis gedaan) op mijn nichtje van 3 maanden passen! Mama is kleding kopen voor als ze straks weer moet gaan werken. Straks (vanaf 16 okt) zal ze om de dinsdag hier komen en hebben we gezellig tantenichtdag! O ja en op maandag zit ze bij mij op de groep op het kdv dus pas ik ook een soort van op :haha
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Terri »

aggieoudje schreef:Voor het eerst in mijn eigen huis(wel al bij hun thuis gedaan) op mijn nichtje van 3 maanden passen! Mama is kleding kopen voor als ze straks weer moet gaan werken. Straks (vanaf 16 okt) zal ze om de dinsdag hier komen en hebben we gezellig tantenichtdag! O ja en op maandag zit ze bij mij op de groep op het kdv dus pas ik ook een soort van op :haha
Wat fijn en kostbaar hè!? Onze dochter is ook 'close' met haar nichtjes, over en weer zijn ze zo aan elkaar verknocht. Als oma geniet ik daar bijzonder van.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Bijkomen en zo even van de zon genieten. Geloof dat ik daar even behoefte aan heb :bobo :ouin
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bertiel »

Zodadelijk hoop ik wat van de vogeltrek te zien en te horen en dat te tellen, daarna mag ik namens natuurmonumenten een excursie geven, vanmiddag na een expositie een stukje verderop in een museum en vanavond een verjaardag.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Straks hopen we, als naar gewoonte, naar het plaatselijk filiaal van Albert Heijn te gaan, om daar enige benodigdheden voor het levensonderhoud te verzamelen, en daarna deze benodigdheden voor betaling te leggen op een lopende band, deze aan een medewerker of medewerkster van het filiaal ter plekke aan te bieden, om aldaar gescand te worden, en om daarna, de prijs op een wonderlijke wijze bepaald hebbende, onze benodigdheden voor levensonderhoud daadwerkelijk te betalen. Dit geschied doormiddel van een eveneens wonderlijk niet na te speuren technisch gebeuren.
Om daarna vrijuit het filiaal te kunnen geraken moet de berekende prijs voldaan worden. Dit geschied doorgaans door een klein kaartje in een daarvoor geschikt gleufje te steken, en daarna een bepaalde cijfercode in te toetsen. Hoe een en ander werkt is voor de doorsnee mens niet goed uit te leggen, en zal daarom verder niet op de technische zaken ingaan.
De laatste weken is daar overigens nog een bijzondere verrichting bijgekomen: Voordat de artikelen, tot ons levensonderhoud van node, worden gescand leggen we eerst een soort wonderkaartje onder een zogenaamde scan, die bepaald of wij in sommige gevallen een korting krijgen, ja dan nee. De naam van het wonderkaartje noemt de meer ingewijde mens meestal eenvoudig "bonuskaart".
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Straks hopen we, als naar gewoonte, naar het plaatselijk filiaal van Albert Heijn te gaan, om daar enige benodigdheden voor het levensonderhoud te verzamelen, en daarna deze benodigdheden voor betaling te leggen op een lopende band, deze aan een medewerker of medewerkster van het filiaal ter plekke aan te bieden, om aldaar gescand te worden, en om daarna, de prijs op een wonderlijke wijze bepaald hebbende, onze benodigdheden voor levensonderhoud daadwerkelijk te betalen. Dit geschied doormiddel van een eveneens wonderlijk niet na te speuren technisch gebeuren.
Om daarna vrijuit het filiaal te kunnen geraken moet de berekende prijs voldaan worden. Dit geschied doorgaans door een klein kaartje in een daarvoor geschikt gleufje te steken, en daarna een bepaalde cijfercode in te toetsen. Hoe een en ander werkt is voor de doorsnee mens niet goed uit te leggen, en zal daarom verder niet op de technische zaken ingaan.
De laatste weken is daar overigens nog een bijzondere verrichting bijgekomen: Voordat de artikelen, tot ons levensonderhoud van node, worden gescand leggen we eerst een soort wonderkaartje onder een zogenaamde scan, die bepaald of wij in sommige gevallen een korting krijgen, ja dan nee. De naam van het wonderkaartje noemt de meer ingewijde mens meestal eenvoudig "bonuskaart".
Ah. Wij zijn naar den markt geweest alwaar de vroegere rijksdaalder tegenwoordig ongeveer 1 euro waard is. Bij de kaasboer ontvingen wij zegeltjes. Bij de Vietnamees gratis loempiasaus. Bij de slager een stukje worst. Bij de groenteboer een banaan en bij de notenboer rozijntjes. Na dit alles barste mijn, duurzaam van huis meegenomen, tas vrijwel uit zijn/haar voegen en kraakte mijn stalen rosch onder dezen last.

Dochter van 3 bleef bij de slager eerst trouwens buiten staan, want ‘ze lust geen sla’. :D
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Straks hopen we, als naar gewoonte, naar het plaatselijk filiaal van Albert Heijn te gaan, om daar enige benodigdheden voor het levensonderhoud te verzamelen, en daarna deze benodigdheden voor betaling te leggen op een lopende band, deze aan een medewerker of medewerkster van het filiaal ter plekke aan te bieden, om aldaar gescand te worden, en om daarna, de prijs op een wonderlijke wijze bepaald hebbende, onze benodigdheden voor levensonderhoud daadwerkelijk te betalen. Dit geschied doormiddel van een eveneens wonderlijk niet na te speuren technisch gebeuren.
Om daarna vrijuit het filiaal te kunnen geraken moet de berekende prijs voldaan worden. Dit geschied doorgaans door een klein kaartje in een daarvoor geschikt gleufje te steken, en daarna een bepaalde cijfercode in te toetsen. Hoe een en ander werkt is voor de doorsnee mens niet goed uit te leggen, en zal daarom verder niet op de technische zaken ingaan.
De laatste weken is daar overigens nog een bijzondere verrichting bijgekomen: Voordat de artikelen, tot ons levensonderhoud van node, worden gescand leggen we eerst een soort wonderkaartje onder een zogenaamde scan, die bepaald of wij in sommige gevallen een korting krijgen, ja dan nee. De naam van het wonderkaartje noemt de meer ingewijde mens meestal eenvoudig "bonuskaart".
Ah. Wij zijn naar den markt geweest alwaar de vroegere rijksdaalder tegenwoordig ongeveer 1 euro waard is. Bij de kaasboer ontvingen wij zegeltjes. Bij de Vietnamees gratis loempiasaus. Bij de slager een stukje worst. Bij de groenteboer een banaan en bij de notenboer rozijntjes. Na dit alles barste mijn, duurzaam van huis meegenomen, tas vrijwel uit zijn/haar voegen en kraakte mijn stalen rosch onder dezen last.

Dochter van 3 bleef bij de slager eerst trouwens buiten staan, want ‘ze lust geen sla’. :D
Bij dezen betuig ik mijn hartelijke deelname in het leed uwer dochter. Ook deze mens kan zich levend indenken wat in uw dochter zoal moet omgaan als ze met sla wordt geconfronteerd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Straks hopen we, als naar gewoonte, naar het plaatselijk filiaal van Albert Heijn te gaan, om daar enige benodigdheden voor het levensonderhoud te verzamelen, en daarna deze benodigdheden voor betaling te leggen op een lopende band, deze aan een medewerker of medewerkster van het filiaal ter plekke aan te bieden, om aldaar gescand te worden, en om daarna, de prijs op een wonderlijke wijze bepaald hebbende, onze benodigdheden voor levensonderhoud daadwerkelijk te betalen. Dit geschied doormiddel van een eveneens wonderlijk niet na te speuren technisch gebeuren.
Om daarna vrijuit het filiaal te kunnen geraken moet de berekende prijs voldaan worden. Dit geschied doorgaans door een klein kaartje in een daarvoor geschikt gleufje te steken, en daarna een bepaalde cijfercode in te toetsen. Hoe een en ander werkt is voor de doorsnee mens niet goed uit te leggen, en zal daarom verder niet op de technische zaken ingaan.
De laatste weken is daar overigens nog een bijzondere verrichting bijgekomen: Voordat de artikelen, tot ons levensonderhoud van node, worden gescand leggen we eerst een soort wonderkaartje onder een zogenaamde scan, die bepaald of wij in sommige gevallen een korting krijgen, ja dan nee. De naam van het wonderkaartje noemt de meer ingewijde mens meestal eenvoudig "bonuskaart".
Ah. Wij zijn naar den markt geweest alwaar de vroegere rijksdaalder tegenwoordig ongeveer 1 euro waard is. Bij de kaasboer ontvingen wij zegeltjes. Bij de Vietnamees gratis loempiasaus. Bij de slager een stukje worst. Bij de groenteboer een banaan en bij de notenboer rozijntjes. Na dit alles barste mijn, duurzaam van huis meegenomen, tas vrijwel uit zijn/haar voegen en kraakte mijn stalen rosch onder dezen last.

Dochter van 3 bleef bij de slager eerst trouwens buiten staan, want ‘ze lust geen sla’. :D
Bij dezen betuig ik mijn hartelijke deelname in het leed uwer dochter. Ook deze mens kan zich levend indenken wat in uw dochter zoal moet omgaan als ze met sla wordt geconfronteerd.
Jaja. Dezen dochter doet vooral de grote broers na. Maar er zijn toe te passen trucs als ouders die wonderwel werken.
Plaats reactie