Wat doen we vandaag?

Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

merel schreef: Geen frituur zou ik toch wel erg jammer vinden. Een keer in de week snacken vind ik toch wel erg lekker.
Airfryer! ideaal, doen wij toch ook haast iedere week wel een keer aan
Kan vaak ook in de oven, is ook fijn
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door JvW »

Bertiel schreef:
merel schreef: Geen frituur zou ik toch wel erg jammer vinden. Een keer in de week snacken vind ik toch wel erg lekker.
Airfryer! ideaal, doen wij toch ook haast iedere week wel een keer aan
Kan vaak ook in de oven, is ook fijn
Ik vind het ook jammer, maar mijn gal vindt het zo een stuk beter (ivm galstenen). En mijn nachtrust heb ik ook weer terug. En dat is het mij toch wel waard.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

merel schreef:
Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:
Ad Anker schreef: Ik hou het echt bij de beker warme melk, vooral 's nachts. Al die andere rommel... Vooral als het incidenteel en herleidbaar is.
Warme melk? Ik moet er niet aan denken; dat wordt overgeven ben ik bang.
Ik vind het ook smerig. Toen ik veelvuldig nachtdiensten had, kreeg ik ook wel eens het zuur. Neus dicht, en doorslikken. Het helpt als een trein. Logisch, het neutraliseert het zuur.
Bij maagzuur tijdens zwangerschappen raadt men ook warme melk of vanille vla aan.
Daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Maar Bertiel leest er een boek over, zag ik ergens. Wellicht staat er wat in? :D
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

JvW schreef:
Bertiel schreef:
merel schreef: Geen frituur zou ik toch wel erg jammer vinden. Een keer in de week snacken vind ik toch wel erg lekker.
Airfryer! ideaal, doen wij toch ook haast iedere week wel een keer aan
Kan vaak ook in de oven, is ook fijn
Ik vind het ook jammer, maar mijn gal vindt het zo een stuk beter (ivm galstenen). En mijn nachtrust heb ik ook weer terug. En dat is het mij toch wel waard.
Een airfryer heb ik afgelopen week geopperd toen onze frituurpan kapot ging. Mijn man wil niet overstag. Soms maak ik een salade bij de patat en dan verklaren hij en de kinderen mij voor gek. Snacken is snacken.
Laatst gewijzigd door merel op 02 jul 2021, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4755
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Henk J schreef:
Johann Gottfried Walther schreef: Hm er is ook wel kritiek op hem, en terecht.
Koopman heeft een heldere en onderbouwde visie op barokmuziek, daar is wel kritiek op ja, of beter gezegd mensen hebben een andere mening. Maar je kunt niet ontkennen dat het een vakman pur sang is. Alhoewel ik ook niet alles mooi vind van Ton, mijn kameraad die bij hem studeert trouwens ook niet.
Soms zegt hij dingen die te kort door de bocht zijn, om weinig/slecht te onderbouwen, bijv. zijn tempokeuzes, en zijn pedaalspel met slechts de voetpunten.
Je ziet ook zijn halfslachtigheid bij het uitvoeren van Kantates/Passies een kistorgel heeft echt 0,0 met historische uitvoeringspraktijk te maken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Tegen maagzuur helpt havermoutpap. Of gele vla.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef: Een airfryer heb ik afgelopen week geopperd toen onze frituurpan kapot ging. Mijn man wil niet overstag.
Wij ook niet.
Wist je trouwens dat airfryerpatat meer koolhydraten bevat, omdat er laagje omheen zit om de patatjes knapperig te houden?

Ik wilde van Dobben of Kwekkeboom kroketjes halen, maar die lijken te zijn verbannen bij de zaanse grootgrutter.
Een en al vegasnacks en/of airfryer, maar alleen Mora kalfskroketjes, die erg vlak van smaak bleken te zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Quercus »

Mara schreef:
merel schreef: Een airfryer heb ik afgelopen week geopperd toen onze frituurpan kapot ging. Mijn man wil niet overstag.
Wij ook niet.
Wist je trouwens dat airfryerpatat meer koolhydraten bevat, omdat er laagje omheen zit om de patatjes knapperig te houden?
Niet perse meer toch, maar ook niet echt minder. Minder vet, maar meer suiker. Tja, je moet ergens de knapperigheid vandaan halen.

O ja, suiker wordt grotendeels omgezet in vet door je lichaam.

Bij een zure maag, schepje baksoda erachteraan en je kunt er weer tegenaan;)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:
Tiberius schreef:Kan je niet gewoon een Rennie nemen als je er last van hebt? Of wat minder zwaar eten inderdaad.
Ik hou het echt bij de beker warme melk, vooral 's nachts. Al die andere rommel... Vooral als het incidenteel en herleidbaar is.
Warme melk? Ik moet er niet aan denken; dat wordt overgeven ben ik bang.
Ik vind het ook smerig. Toen ik veelvuldig nachtdiensten had, kreeg ik ook wel eens het zuur. Neus dicht, en doorslikken. Het helpt als een trein. Logisch, het neutraliseert het zuur.
Rennies bevatten calcium- en magnesiumcarbonaat. Het is ongeveer het enige geneesmiddel wat je kunt snappen met wat scheikunde.
Maagzuur is zoutzuur of HCl.
De werking is: 2 HCl (maagzuur) + CaCO3 (in een Rennie) + MgCO3 (ook in een Rennie) → 2 CO2 + CaCl2 + Mg(OH)2.
Het zoutzuur wordt omgezet in Kooldioxide, Calciumchloride en Magnesiumhydroxide, dus met de rommel valt het mee. Melk helpt niet, maar als je rechtop gaat zitten of staan, treedt vaak al verbetering op.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Quercus schreef: Niet perse meer toch, maar ook niet echt minder. Minder vet, maar meer suiker. Tja, je moet ergens de knapperigheid vandaan halen.
O ja, suiker wordt grotendeels omgezet in vet door je lichaam.
Bij een zure maag, schepje baksoda erachteraan en je kunt er weer tegenaan;)
Maar het gezonde alternatief is misleidend.
Mensen denken dat het gezonder is, maar voor diabetici betekent het: meer insuline.
Vet is niet persé ongezond.
Als het maar niet te vaak is, en de goede vetten zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J
Berichten: 2538
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Henk J »

Johann Gottfried Walther schreef: Soms zegt hij dingen die te kort door de bocht zijn, om weinig/slecht te onderbouwen, bijv. zijn tempokeuzes, en zijn pedaalspel met slechts de voetpunten.
Je ziet ook zijn halfslachtigheid bij het uitvoeren van Kantates/Passies een kistorgel heeft echt 0,0 met historische uitvoeringspraktijk te maken.
Uiteindelijk draait het om muzikaliteit, en dat hoor ik bij Koopman. Overigens speelt hij ook vanuit praktische overwegingen met de punt omdat hij vrij korte benen heeft. En de hak is ook nooit nodig bij Bach of andere barokmuziek. Maar goed, wat mij betreft gebruiken ze hun neus bij het pedaalwerk, als het maar overtuigend klinkt. Ook koopman gebruikt natuurlijk idealiter een groot orgel bij cantates maar dat is vaak niet mogelijk ivm toonhoogte he.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Mara schreef:
Quercus schreef: Niet perse meer toch, maar ook niet echt minder. Minder vet, maar meer suiker. Tja, je moet ergens de knapperigheid vandaan halen.
O ja, suiker wordt grotendeels omgezet in vet door je lichaam.
Bij een zure maag, schepje baksoda erachteraan en je kunt er weer tegenaan;)
Maar het gezonde alternatief is misleidend.
Mensen denken dat het gezonder is, maar voor diabetici betekent het: meer insuline.
Vet is niet persé ongezond.
Als het maar niet te vaak is, en de goede vetten zijn.
Een actifry is veel beter inderdaad. Die kun je met natuurlijke olie zoals olijfolie gebruiken.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Charles »

Even een roddel

De vader van mijn vioolleraar was docent piano aan conservatorium (Van Dalen). Eén van zijn leerlingen was Koopman. Toen we het ooit over Koopman hadden zei mn vioolleraar: die kon geen pianospelen, daarom is hij maar over gegaan op orgel.

De vraag is natuurlijk of dat zo is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door refo »

Piano spelen is ook technisch gezien lastiger.
aggieoudje
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door aggieoudje »

Mijn 1e vaccinatie halen!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Plaats reactie