Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Terri »

parsifal schreef:
Jantje schreef:Heb je ook nog een link van hetgeen je gisteren hoorde?
Hier wil ik toch een vraag stellen, die ik mezelf ook moet stellen als ik ergens veel kritiek op heb. Hoop je dat je ongelijk wordt aangetoond? Waarom wil je zo graag bevestiging van je kritiek? Waarom niet blij zijn als er positieve zaken te melden zijn? Ik zag dat bij de nieuwe opwekkingsbundel er weer liederen van Keith en Kristyn Getty en van Sovereign grace muziek zijn toegevoegd en daar ben ik dankbaar voor. Ik zie ook dat er weer een jongerenprogramma is waar alles hip moet klinken, wat me wat verontrust maakt, maar probeer van het goede te leren en het negatieve te benoemen en ervoor te waarschuwen.
En ik moet steeds denken aan de woorden ( vanuit een andere Topic) "Wie niet tegen ons is, is voor ons" en dat zijn geen woorden van een of ander softie figuur, maar van onze Heiland Zelf!
Daarom nogmaals, kijk uit met wat je uit je mond/pen laat rollen. Want met de maat waarmee je zelf oordeelt, zal jij zelf ook geoordeeld worden.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

eilander schreef:
Jantje schreef:Met alle respect, maar ik vrees voor de leer die op Opwekking geleerd wordt en voor de invloed daarvan op het zielenheil van de vaak jonge hoorders. (Ik zal er verder maar niet over uitweiden, want dat zou banwaardig kúnnen zijn.)
Tja, ik weet natuurlijk niet wat je dan zou willen zeggen, en dat hoef ik ook zeker niet te weten. Maar de vrees die je uitspreekt over de leer mag je zeker noemen en dat ben ik ook zeer met je eens.
Opmerkingen over kromme stokken en over 'hoe het dan bij onszelf is' doen (hoe wáár ze ook zijn) helemaal niet terzake. Dat zou betekenen dat je geen waarschuwing en geen vrees meer mag uitspreken.

Waarschuwingen zeker! Wat ik met de kromm e stokken bedoelde was dat het voor God niet onmogelijk is om daar ook mensen te bekeren. En dat zou toch als je oprecht bezorgt bent over het zieleheil van anderen een zaak van vreugde moeten zijn. Dwars door onmogelijkheden heen.
En wees eerlijk. In mijn post deelde ik de bezwaren van ds Klaassen. De waarscchuwingen. Dan is het niet fair om te suggeren dat ik vind dat er niet gewaarschuwd mag worden. Het gaat om de wijze waarop.
Ik krijg de kriebels als er zo wordt gesproken met harde bewoordingen terwijl de mensen die die woorden uitspreken zelf het normaal vinden dat onbekeerd geloofsbelijdenissen afgelegd worden.waar menig dominee in eigen kerkverband een beperkt evangelie verkondiging lijkt te hebben. Die echt in bepaalde zin net zo ver van Luther en Calvijn afstaan, als opwekking. Hetzij op andere punten. Niet zo sterk hun zorgen uitspreken over onze eigen achterban waar op een andere manier net zo goed zand gestrooid wordt in de ogen van jongeren. Ik zeg het even bewust zo scherp.

En ja, die waarschuwingen mogen zeker klinken als we zelf ons geborgen weten achter de Banier. Maar zolang dat niet zo is, zijn we blind. Rn kunnen we niet juist waarschuwen. Omdat we er zelf geen kennis aam hebben.
En hoe kan je zorgen hebben over heil van anderen als je eigen heil je nog geen heil in Christus alleen is?

Ik wens ieder een rijke pinksterzondag toe. Waarin we mogen gedenken hoe de Heilige Geest toen en nu nog wil werken. En ik hoop dat velen met ddiue Geest vervult mogen zijn. Harten brandend...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Dat laatste, daar zijn we het over eens. Maar om nu net vóór Pinksteren nog eens even een sneer uit te delen naar de Gereformeerde Gemeenten, vind ik niet netjes en zeer laag bij de grond. Ik snijd een punt van zorg aan wat in de brede gereformeerde gezindte gedeeld wordt. En de manier waarop jij hierop reageert, vind ik erg aanvallend en ook niet juist. Wat de visie op 'Belijdenis doen' met dit onderwerp te maken heeft, zie ik daarom ook in het geheel niet. Dat staat hier volkomen los van en heeft er in de verste verte niets mee te maken.

Boverdien ga je ook nog op mij persoonlijk in de aanval. Daarom meld ik je reactie ook bij de moderators.

Ik vind het nu niet gepast om er verder op in te gaan, maar weet in ieder geval dat dit festival honderden zo niet duizenden losweekt van Gods onveranderlijk Woord en de daarop gegronde Belijdenisgeschriften. Ik zie het helaas niet anders. En daar veranderen een toespraak met een citaat van Brakel en Van der Groe niets aan. Als een seculiere politicus een bekende Bijbeltekst citeert, ga ik hem ook niet opeens stemmen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door gallio »

Lilian1975 schreef:
Waarschuwingen zeker! Wat ik met de kromme stokken bedoelde was dat het voor God niet onmogelijk is om daar ook mensen te bekeren. En dat zou toch als je oprecht bezorgt bent over het zieleheil van anderen een zaak van vreugde moeten zijn. Dwars door onmogelijkheden heen.
En wees eerlijk. In mijn post deelde ik de bezwaren van ds Klaassen. De waarschuwingen. Dan is het niet fair om te suggeren dat ik vind dat er niet gewaarschuwd mag worden. Het gaat om de wijze waarop.
Ik krijg de kriebels als er zo wordt gesproken met harde bewoordingen terwijl de mensen die die woorden uitspreken zelf het normaal vinden dat onbekeerd geloofsbelijdenissen afgelegd worden.waar menig dominee in eigen kerkverband een beperkt evangelie verkondiging lijkt te hebben. Die echt in bepaalde zin net zo ver van Luther en Calvijn afstaan, als opwekking. Hetzij op andere punten. Niet zo sterk hun zorgen uitspreken over onze eigen achterban waar op een andere manier net zo goed zand gestrooid wordt in de ogen van jongeren. Ik zeg het even bewust zo scherp.

En ja, die waarschuwingen mogen zeker klinken als we zelf ons geborgen weten achter de Banier. Maar zolang dat niet zo is, zijn we blind. Rn kunnen we niet juist waarschuwen. Omdat we er zelf geen kennis aam hebben.
En hoe kan je zorgen hebben over heil van anderen als je eigen heil je nog geen heil in Christus alleen is?

Ik wens ieder een rijke pinksterzondag toe. Waarin we mogen gedenken hoe de Heilige Geest toen en nu nog wil werken. En ik hoop dat velen met ddiue Geest vervult mogen zijn. Harten brandend...
Mooie posting, helemaal mee eens !!
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Margriet »

Vandaag.. Pinkster Zondag lees ik het Pinkster Evangelie in het Nederlands in onze kerk.
Na 10 jaar is het een beetje traditie!! Het geeft een beetje het spreken in tongen weer,
verschillende talen!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Margriet schreef:Vandaag.. Pinkster Zondag lees ik het Pinkster Evangelie in het Nederlands in onze kerk.
Na 10 jaar is het een beetje traditie!! Het geeft een beetje het spreken in tongen weer,
verschillende talen!!
Mooi Margriet!
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Adje »

Eerst vanmorgen naar de kerk.
Vanmiddag met kinderen en kleinkinderen - als het weer het toelaat - fijn gaan wandelen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:
Ik vind het nu niet gepast om er verder op in te gaan, maar weet in ieder geval dat dit festival honderden zo niet duizenden losweekt van Gods onveranderlijk Woord en de daarop gegronde Belijdenisgeschriften. Ik zie het helaas niet anders. En daar veranderen een toespraak met een citaat van Brakel en Van der Groe niets aan. Als een seculiere politicus een bekende Bijbeltekst citeert, ga ik hem ook niet opeens stemmen.
Uit de reactie van Ds. Klaassen maak ik niet op dat mensen losgeweekt worden van Gods Woord. Wat ik van opwekking weet is dat er zaken zijn waar ik theologisch niet achter sta, maar ook dat er wel een oproep klinkt om de Bijbel te lezen en te bestuderen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:---knip--- Schofferen medemens niet toegestaan
Bah
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef:---knip--- Schofferen medemens niet toegestaan
Jantje, Jantje, ik hoop écht voor je dat je in de hemel zult komen. Maar wat zul je dán raar opkijken. Van al die mensen met wie je nu hebt gespot en over wie je je nu laatdunkend hebt uitgelaten - en die er tóch blijken te zijn.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Jantje schreef:---knip--- Schofferen medemens niet toegestaan
Bah! Je hebt er helaas nog niets van begrepen @Jantje!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

niet meer relevant
Laatst gewijzigd door DDD op 11 jun 2019, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Tiberius »

Hier een aantal berichten geknipt vanwege schofferen geloof van medemensen; plus maatregel genomen.
Verder on-topic maar weer.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Werken. Met een Pinksteren in mijn hart waarop de Heere heel dichtbij wilde komen.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Gritje »

Met het UWV bellen, maar er is een lange wachtrij :nonnon
Net ook al een poos met een MBO school aan de lijn gezeten, we bleven volgens mij langs elkaar heen praten. Was ik nou niet duidelijk genoeg of had ik een rare vraag?
Plaats reactie