Wat doen we vandaag?

Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Vandaag 2 leuke kringlopen bezocht.
In Ridderkerk.
1 Woord en Daad "hoedenwinkel", wauw wat een collectie, echt een hoedenwinkeltje voor ieder wat wilsAfbeelding
Niets gekocht, niets nodig, wist niet dat daar echt alleen maar hoeden en accessoires word verkochtAfbeelding
Toen nog naar een andere geweest en leuk geslaagd! Vooral véél boeken Afbeelding
En dan kom je niet eens even bij mij langs :cry
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10438
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Zita schreef:
Orchidee schreef:Vandaag 2 leuke kringlopen bezocht.
In Ridderkerk.
1 Woord en Daad "hoedenwinkel", wauw wat een collectie, echt een hoedenwinkeltje voor ieder wat wilsAfbeelding
Niets gekocht, niets nodig, wist niet dat daar echt alleen maar hoeden en accessoires word verkochtAfbeelding
Toen nog naar een andere geweest en leuk geslaagd! Vooral véél boeken Afbeelding
En dan kom je niet eens even bij mij langs :cry
We waren in Ridderkerk Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3044
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:
Mannetje schreef:Bedoel je deze: je wordt niet te oud om te spelen, je wordt oud omdat je niet meer speelt?

Een andere mooie in dit verband is een uitspraak van C.S. Lewis: je bent pas volwassen als je je niet meer schaamt als je speelt.
Dat is inderdaad de spreuk die ik bedoelde.
Ik schrijf deze dingen met een serieuze ondertoon. We hadden deze week aan tafel gesprekken over burnout, en hoe mensen zover komen. Een van de overwegingen was dat het heilzaam is om af en toe eens een uurtje niks te doen, gewoon voor je uit te staren en je gedachten te laten gaan.
Vanmiddag bedacht ik dat gewoon spelen, voor je plezier iets doen, ook heel heilzaam kan zijn. De boog kan niet altijd gespannen zijn, zeg maar.
klopt. En het bizarre was dat dat even niets doen zo eng was in het begin. Ipv ontspanning gaf dat spanning. Vreselijk was dat :cry
Leren door te spelen vind ik er wel bij passen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Nog een dagje ziekenboeg. (al vanaf woensdagavond hoesten en keelpijn. Vooral 's nachts. Overdag wisselend)
Voor vandaag overdag maar weer alles afge, egd. Vanavond heb ik trainingsavond met de waakgroep. Als het ff kan moet ik dat toch wel doen. Ga er vanmiddag maar wel aan werken dat ik het evt kan overdragen.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Voorlichtingsavond voor een middelbare school
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef:Voorlichtingsavond voor een middelbare school
Voor je oudste?
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Ja, en waarschijnlijk voor de rest ook ;)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

merel schreef:Voorlichtingsavond voor een middelbare school
Is je zoon ook mee geweest? En werd de school als positief ervaren, door hem en jullie?
Op redelijke fietsafstand ook?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Nee, dit was een voorlichtingsavond over visie en beleid voor ouders. Wij waren positief verrast. Hij gaat in januari mee en ik verwacht dat hij de school ook leuk vindt. Hij zal ook wel moeten, want verder zijn er weinig andere opties.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Adje »

merel schreef:Nee, dit was een voorlichtingsavond over visie en beleid voor ouders. Wij waren positief verrast. Hij gaat in januari mee en ik verwacht dat hij de school ook leuk vindt. Hij zal ook wel moeten, want verder zijn er weinig andere opties.
Dan is de keus voor een school in ieder geval niet moeilijk!
Dat maakt het wel gemakkelijker.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Klopt, wij wilden een christelijke school. Op zich zijn die er genoeg in de regio, maar dan vooral in naam. Een reformatorische school past niet bij ons en niet bij hem. Dus dat valt al af. Ook deze school zal punten hebben waar wij niet achter zullen staan, maar een volmaakte school krijg je niet.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10438
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Gevalletje gsr.nl of depassiescholen.nl
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door aggieoudje »

De kerk bekijken na de renovatie! Eindelijk is hij klaar!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Orchidee schreef:Gevalletje gsr.nl of depassiescholen.nlAfbeelding
Of gewoon Melanchton, Erasmiaans of Marnix.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

merel schreef:Klopt, wij wilden een christelijke school. Op zich zijn die er genoeg in de regio, maar dan vooral in naam. Een reformatorische school past niet bij ons en niet bij hem. Dus dat valt al af. Ook deze school zal punten hebben waar wij niet achter zullen staan, maar een volmaakte school krijg je niet.
Het bericht is al van wat oudere datum, maar ik wil hier toch nog op reageren. Want waarom zou een reformatorische school niet passen, als je zelf lid bent van een gemeente binnen de reformatorische bandbreedte (voor zover ik dat kan overzien), en als je niet in de laatste plaats ook nog lid bent van een forum binnen de traditie van de reformatorische gezindte, die gegrond is op Gods Woord en de daarop gegronde Belijdenisgeschriften?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie