Wat doen we vandaag?

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Arja schreef: Hoop dat het goed met je gaat DIA. Hoe "valt" de kuur?
Het "valt" wat zwaar op de maag, van de antibiotica wordt ik wat misselijk, maar dat schijnt normaal te zijn.
De rode plek ziet er nu nog net zo uit. Verder even afwachten. De kuur duurt 2 welen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Arja schreef: Hoop dat het goed met je gaat DIA. Hoe "valt" de kuur?
Het "valt" wat zwaar op de maag, van de antibiotica wordt ik wat misselijk, maar dat schijnt normaal te zijn.
De rode plek ziet er nu nog net zo uit. Verder even afwachten. De kuur duurt 2 welen.
Welke heb je gekregen DIA?
De meeste a.b.'s vallen wat vriendelijker als je zorgt dat je maag wat gevuld is.
Is het Ciproxin mag je twee uur ervoor en erna geen melk(produkten).
Wordt er daarna nog bloedonderzoek gedaan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Arja schreef: Hoop dat het goed met je gaat DIA. Hoe "valt" de kuur?
Het "valt" wat zwaar op de maag, van de antibiotica wordt ik wat misselijk, maar dat schijnt normaal te zijn.
De rode plek ziet er nu nog net zo uit. Verder even afwachten. De kuur duurt 2 welen.
Welke heb je gekregen DIA?
De meeste a.b.'s vallen wat vriendelijker als je zorgt dat je maag wat gevuld is.
Is het Ciproxin mag je twee uur ervoor en erna geen melk(produkten).
Wordt er daarna nog bloedonderzoek gedaan?
Vreemde naam: DOXYCYCLINE staat erop. Tabletten mogen ook niet met melk worden ingenomen.
Wel de dispensers, die mogen o.a. in vruchtensap worden opgelost, of gewoon in water, maar dat is niet bepaald lekker.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:
Arja schreef: Hoop dat het goed met je gaat DIA. Hoe "valt" de kuur?
Het "valt" wat zwaar op de maag, van de antibiotica wordt ik wat misselijk, maar dat schijnt normaal te zijn.
De rode plek ziet er nu nog net zo uit. Verder even afwachten. De kuur duurt 2 welen.
Welke heb je gekregen DIA?
De meeste a.b.'s vallen wat vriendelijker als je zorgt dat je maag wat gevuld is.
Is het Ciproxin mag je twee uur ervoor en erna geen melk(produkten).
Wordt er daarna nog bloedonderzoek gedaan?
Vreemde naam: DOXYCYCLINE staat erop. Tabletten mogen ook niet met melk worden ingenomen.
Wel de dispensers, die mogen o.a. in vruchtensap worden opgelost, of gewoon in water, maar dat is niet bepaald lekker.
Nee ze maken ze bewust vies. ;)
Nou hopelijk zorgen ze ervoor dat de Lyme niet kan uitbreken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vanmorgen op de vrouwenmorgen sprak dhr J van de Wal over vergeving. Was een goede ochtend. Je realiseert je ineens dat zoveel vrouwen daar dan zitten met pijnlijke dingen in hun leven. Je voelde de emoties loskomen.
Van sommigen weet je een stukje van een verhaal. Van anderen niet, maar zag en hoorde je nu dat er dingen losgemaakt werden. Het gaf verbinding.
Was een waardevolle ochtend.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:Ik heb gisteravond een lezing gehoord over Uitgestelde rouw. Over mensen die als kind een ouder verloren hebben. Dat was werkelijk heel interessant. En je denkt er niet zo over na, maar ik heb toch drie mensen in mijn directe omgeving die jong een ouder hebben verloren.
Ze vertelde over hoe het een kind vaak vergaat als een ouder jong sterft, en wat er mis kan gaan. Ze was zelf ervaringsdeskundige, en ze vertelde bijvoorbeeld dat ze wel eens zei: als ik er een boek over ga schrijven, noem ik het: Hoe is het met je moeder?
Altijd de aandacht voor de overgebleven ouder, niet voor het kind. Ook pastoraal niet.
Ze kwam zichzelf tegen in haar opleiding, en is er toen mee aan de slag gegaan en heeft er een scriptie over geschreven. Ze heeft er tien personen over geïnterviewd.

Over twee weken komt er haar boek uit, bij Kok. Ik denk dat ik het ga kopen, want het is echt heel boeiend en leerzaam.
Ze is ook echt iemand die je zou kunnen uitnodigen voor een lezing op een vrouwenvereniging of gemeenteavond. Ook als je zelf niet jong een ouder hebt verloren, kun je veel leren over rouw en dergelijke.
https://www.rd.nl/meer-rd/samenleving/a ... tv6Z0_tSjY
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Midweekje Landal Limburg. Iemand tips voor een charmant Duits stadje dicht bij Sevenum?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:Midweekje Landal Limburg. Iemand tips voor een charmant Duits stadje dicht bij Sevenum?
Via het Brachter Wald naar Brüggen. Prachtig park en een mooie stadje.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Midweekje Landal Limburg. Iemand tips voor een charmant Duits stadje dicht bij Sevenum?
Via het Brachter Wald naar Brüggen. Prachtig park en een mooie stadje.
:super
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door HersteldHervormd »

Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Midweekje Landal Limburg. Iemand tips voor een charmant Duits stadje dicht bij Sevenum?
Via het Brachter Wald naar Brüggen. Prachtig park en een mooie stadje.
Wij hopen die streek zaterdag te bezoeken, wat grappig!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:Midweekje Landal Limburg. Iemand tips voor een charmant Duits stadje dicht bij Sevenum?
Wij logeerden in September een weekje in Landal bungalowpark bij Posterholt. Posterholt grenst aan Duitsland, met plaatsjes als Brüggen, Wassenberg, Heinsberg. Wat mij betreft vind ik deze plaatsen niet bezoekwaardig. Wel het oude witte stadje Thorn, niet ver daarvandaan, maar ligt bij de Belgische grens. Ook een oud stadje, waar nog iets van het oude bewaard is gebleven is Stevensweert. Verder misschien geschiedkundig interessant: De Duitse gemeente Selfkant, met als hoofdplaats Tüddern (of Nederlands: Tudderen). Deze gemeente is tussen 1949 en 1963 Nederlands geweest als vergoeding voor de Duitse oorlogsschade. Echter in 1963 waren de betrekkingen tussen Nederland en Duitsland zover verbeterd dat de Selfkant en andere geannexeerde gebieden als Elten en Süderwick aan de Bondsrepubliek werden terggegeven. In deze gebieden zijn (voor wie er oog voor heeft) de Nederlandse sporen nog te zien: We zagen de typische Nederlandse woningbouw van uit de jaren 50, en ook hier en daar nog Nederlandse reclames op winkelpanden, zoals emaillen reclameborden van Union fietsen. Overigens is het ook een feit dat de Selfkant veel meer Limburgs dan Duits is. Men spreekt ook een Limburgs dialect, en het is een 'wonderlijk gat' in Nederland. Juist daar waar Nederland op zijn smalst is. In mijn gedachtegang zou het veel logischer zijn als de Selfkant bij Nederland was gebleven. De burgers hadden echter geen stem in het kapittel bij de teruggave aan Duitsland.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Midweekje Landal Limburg. Iemand tips voor een charmant Duits stadje dicht bij Sevenum?
Via het Brachter Wald naar Brüggen. Prachtig park en een mooie stadje.
Het was mooi. In het stadje een oud waterrad en daar dichtbij 10 vrijpostige visotters. Aanrader.
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Midweekje Landal Limburg. Iemand tips voor een charmant Duits stadje dicht bij Sevenum?
Via het Brachter Wald naar Brüggen. Prachtig park en een mooie stadje.
Wij hopen die streek zaterdag te bezoeken, wat grappig!
Geniet ervan.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Het was mooi. In het stadje een oud waterrad en daar dichtbij 10 vrijpostige visotters. Aanrader.
Gelukkig geen waterrat ;)
En grappige beestjes, die otters. Hebben jullie ze nog gevoerd?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Het was mooi. In het stadje een oud waterrad en daar dichtbij 10 vrijpostige visotters. Aanrader.
Gelukkig geen waterrat ;)
En grappige beestjes, die otters. Hebben jullie ze nog gevoerd?
We dachten inderdaad eerst dat het ratten waren. Ze bleken een stukje eierkoek te lusten;-)
Plaats reactie