Wat doen we vandaag?

windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door windorgel »

-DIA- schreef:Inpakken en wegwezen... dat laatste m.i.v. a.s. Maandag.
Voor belangstellenden voor mijn schamele inboedel: De camera registreet alles:
Big brother is watching you!
Goede dagen gewenst op het vakantieadres!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door parsifal »

Wandelen in deze extreem lange dag. We zijn voor een korte vakantie in Lapland en de zon gaat hier de komende weken niet onder.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9771
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Morgen het kinderfeestje vd jongste. Op pad met 10 kleuters. Brrr, zo niet mijn ding. En het grappige is dat hij het niet eens weet. Hij is al weken uit zijn doen door juffendagen, schoolreisje, eigen verjaardag, trakteren etc. Ik vertel hrt hem morgen wel
Mannetje
Berichten: 7743
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Morgen het kinderfeestje vd jongste. Op pad met 10 kleuters. Brrr, zo niet mijn ding. En het grappige is dat hij het niet eens weet. Hij is al weken uit zijn doen door juffendagen, schoolreisje, eigen verjaardag, trakteren etc. Ik vertel hrt hem morgen wel
10 kleuters?? Dat is de moeite...

Niet aanvallend bedoeld, maar waarom nodig je zoveel kinderen uit?
-
merel
Berichten: 9771
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Hij is het afgelopen jaar bij een aantal kinderen
op feestjes uitgenodigd die slechter in de groep liggen en bijna geen uitnodigingen krijgen. Dan vind ik het sneu om die kinderen niet te vragen. Een van die kinderen was een meisje, dus voor haar nog een extra meisje erbij. Ook dat is omzien naar elkaar. Gisteren mocht hij de klas rond en twee kinderen kiezen om mee te nemen. Hij had 1 vriendje gekozen en iemand die nooit mee mag. Was toen best trots op hem. Hij is ook nog maar 5!

Verder houden wij het simpel. Uit school naar een omheinde speeltuin. Manlief heeft wafels gebakken ( lekker met slagroom), halverwege een ijsje en rond 15.00 uur worden ze weer opgehaald.
Laatst gewijzigd door merel op 29 jun 2018, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Hij is het afgelopen jaar bij een aantal kinderen
op feestjes uitgenodigd die slechter in de groep liggen en bijna geen uitnodigingen krijgen. Dan vind ik het sneu om die kinderen niet te vragen. Een van die kinderen was een meisje, dus voor haar nog een extra meisje erbij. Ook dat is omzien naar elkaar.
Verder houden wij het simpel. Uit school naar een omheinde speeltuin. Manlief heeft wafels gebakken ( lekker met slagroom).
Succes. Wij zijn met een feestje bij de Belevenisboerderij op de Oude Bovendijk geweest. Dat scheelde veel inspanning van onze kant.
merel
Berichten: 9771
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Dat is ook leuk! Wij zijn met de oudste wel eens naar de Speeldernis geweest. Ook een aanrader!
Protegé
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 sep 2017, 10:02

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Protegé »

merel schreef:Hij is het afgelopen jaar bij een aantal kinderen
op feestjes uitgenodigd die slechter in de groep liggen en bijna geen uitnodigingen krijgen. Dan vind ik het sneu om die kinderen niet te vragen. [...]
Dat vind ik echt supermooi om te lezen, en het zet tegelijk ook aan het denken. Vaak mag je met een klein gebaar voor iemand verschil maken!
Mannetje
Berichten: 7743
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Ik vind het een mooie motivatie!
Wij hielden het altijd beperkt tot 5 vriendjes en bij kleuters ook vaak 4.

Nu hebben onze kinderen geen waslijsten met vriendjes, dus lukte dat vaak vrij makkelijk.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Ah, kinderpartijtjes. Gelukkig vond mijn man dat leuk om te doen.
Bij de oudste gingen we met een auto vol naar het spoorwegmuseum. Dat was erg leuk. Maar wat ze het leukst vonden was dat mijn man bij het thuisbrengen ze nog even meenam naar het kaaspakhuis, waar ze vingermutsjes mochten maken. Even je vingertoppen dompelen in de warme paraffine. Dat was echt het hoogtepunt van de dag.
Het was dus ook de laatste keer dat we zoveel geld hebben uitgegeven voor een partijtje.
Mannetje
Berichten: 7743
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Ah, kinderpartijtjes. Gelukkig vond mijn man dat leuk om te doen.
Bij de oudste gingen we met een auto vol naar het spoorwegmuseum. Dat was erg leuk. Maar wat ze het leukst vonden was dat mijn man bij het thuisbrengen ze nog even meenam naar het kaaspakhuis, waar ze vingermutsjes mochten maken. Even je vingertoppen dompelen in de warme paraffine. Dat was echt het hoogtepunt van de dag.
Het was dus ook de laatste keer dat we zoveel geld hebben uitgegeven voor een partijtje.
Vanaf groep 5 neem ik ze na het drinken met wat lekkers ook mee.
Liefst naar iets gratis. Strand, bos, zand. Ook al meerdere keren op de nationale veiligheidsdag in Almere geweest.
Een enkele keer geven we er iets aan uit, maar liefst niet teveel.

Op het strand had ik laatste keer een primusbrandertje bij, waarboven we de knakworstjes opwarmden. Kleine moeite, groot plezier.
-
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Als het zo heet is ga ik meestal naaien, vanmorgen piano gespeeld, gestofzuigd nu ff rff en dan ga ik achter het naaimaschien zitten met een blazer op me, productief en koel.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Terri »

merel schreef:Hij is het afgelopen jaar bij een aantal kinderen
op feestjes uitgenodigd die slechter in de groep liggen en bijna geen uitnodigingen krijgen. Dan vind ik het sneu om die kinderen niet te vragen. Een van die kinderen was een meisje, dus voor haar nog een extra meisje erbij. Ook dat is omzien naar elkaar. Gisteren mocht hij de klas rond en twee kinderen kiezen om mee te nemen. Hij had 1 vriendje gekozen en iemand die nooit mee mag. Was toen best trots op hem. Hij is ook nog maar 5!

Verder houden wij het simpel. Uit school naar een omheinde speeltuin. Manlief heeft wafels gebakken ( lekker met slagroom), halverwege een ijsje en rond 15.00 uur worden ze weer opgehaald.
Mooi Merel, zou zo maar die 'beker water' kunnen zijn waar de Heere Jezus op doelt wanneer ze aan Hem vragen; 'wanneer hebben wij u dan dorstig gezien en te drinken gegeven?'.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vandaag naar Urk. Er zijn vast nog meer forummers daar... :)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Ik ga vandaag een boottochtje maken. Maar niet in Zeeland. Waarschijnlijk kom ik ook niet zo ver als Urk, trouwens. Maar hopelijk wordt het leuk. Ik heb mijn badpak al gestreken.
Plaats reactie