Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Hendrien schreef:SCHAATSEN! Wat is dat heerlijk om te doen! Gewoon op de ijsbaan in mijn woonplaats. En heel gezellig; ik kwam verschillende mensen tegen die ik al jaren niet meer gesproken had.
Ik durf niet meer....veel te bang dat ik me een blessure val. Laatste keer dat ik geschaatst heb is toen M&M wilde leren schaatsen omdat ze verliefd was op Demo :huhu
GKVerontrust
Verbannen
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 feb 2018, 18:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door GKVerontrust »

Ook lekker geschaatst. Even van genieten met twee mutsen op, voordat de dooi invalt.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Hendrien »

Vanmiddag weer geschaatst. Gewoon op een brede sloot, met de hele buurt. Super gezellig!
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Hendrien schreef:Vanmiddag weer geschaatst. Gewoon op een brede sloot, met de hele buurt. Super gezellig!
Ik heb, geloof ik, sinds 1967, het jaar dat we verhuisden naar een andere gemeente, niet meer geschaatst.
Bij ons geboortehuis was een laag gelegen weiland. Dat liep in de winter vaak onder water, en dat leverde vaak een prachtige ijsbaan op voor de hele buurt. Evenwel, en dat vonden wij het positieve vergeleken bij een 'officiële ijsbaan', zonder muziekgeschal uit de luidsprekers. Dat maakte het juist gezellig.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Gabrielle schreef:
helma schreef:Vanmiddag rondleiding in het Muzieum in Nijmegen. Mijn broer is daar een van de gidsen, en samen met 3 zussen (mijn zus uit Canada had ook haar man en twee kids bij zich) hebben we ons als een blinde laten leiden. Heel indrukwekkend om te ervaren hoe het is om blind te zijn. We liepen met een blindenstok in het volslagen duister achter hem aan; dan besef je ineens een heel klein beetje hoe zijn wereld 'er uit ziet'.
Daar ben ik een paar weken geleden ook geweest.
Het heeft veel indruk gemaakt op mij, en wat was ik dankbaar toen we na de rondleiding weer alles helder en duidelijk konden zien.
Zo kostbaar, je ogen en je zicht.......
http://www.nporadio5.nl/openhuis
Toch wel indrukwekkend om te horen.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Gabrielle »

inderdaad! en een oude bekende van het forum gehoord ;)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Vandaag had ik een reünie van de jeugdvereniging. Ik heb daar maar zes jaar opgezeten, toen ging we weer weg. Wel veel goede herinneringen. Vandaag waren veel van de mensen van toen er, en het was beregezellig. Heel apart, om na bijna veertig jaar weer al die mensen van toen te ontmoeten.
Het was echt terug naar vroeger, de oude verenigingskrantjes lagen er, er waren dia's en een powerpoint met oude foto's, en natuurlijk de vele verhalen. En met elkaar zingen uit de bundel van toen.
Topdag!
Jesaja40
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:56

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jesaja40 »

De moestuin klaargemaakt voor de zomer en ondertussen genoten van het mooie weer :OO3 Voor 't eerst watermeloen zaadjes geplant, ik ben benieuwd of het wat wordt.
"Leer mij, HEERE! Uw weg; ik zal in Uw waarheid wandelen; verenig mijn hart tot de vreze Uws Naams."
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Desiree »

Hard gewerkt, veel geregeld, huishouden gedaan, geoefend, en gerefoforumed ;)

En straks de rest...

@Jesaja, klinkt beter dan onlangs!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Roos2017 »

Jesaja40 schreef:De moestuin klaargemaakt voor de zomer en ondertussen genoten van het mooie weer :OO3 Voor 't eerst watermeloen zaadjes geplant, ik ben benieuwd of het wat wordt.
Ik probeer ook elke dag in de moestuin te werken, we hebben zo´n 600 m2 ... :huhu
Stok achter de deur: moet gereed zijn voordat we naar Egypte gaan voor de trouwerij van m´n broer.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Bij de begrafenis van een lieve mevrouw geweest.
Geboren in een christelijk gezin, leerde een ongelovige man kennen en ze mochten alleen trouwen als hij beloofde met haar mee naar de kerk te gaan.
Dat beloofde hij, maar hield het maar heel kort vol.
De kinderen had ze alleen ten doop gehouden, al die jaren daarna ging ze met de kinderen trouw naar de kerk, tweemaal. Later ging ze alleen. Haar man overleed plotseling.
De kinderen hebben de kerk van hun moeder inmiddels allemaal verlaten.
Ze brachten het fatsoen dan nog wel op om de begrafenis te laten leiden door een predikant.
Wat kan een verkeerde keuze toch tot een groot verdriet leiden.
Ik heb haar kortgeleden nog bezocht.
Ze zei: ik kan met mijn kinderen niet meer over de Heere praten, terwijl hij zo goed is.
Maar ik praat met de Heere wel over mijn kinderen en hoop dat Hij ze eens terug zal brengen.
Ze maakt het echter niet meer mee.
Zo triest.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vanavond kerkdienst; evt mee te luisteren. (Dordtse Leerregels)
Cgk Renswoude
http://cgkrenswoude.nl/live-meeluisteren/
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Desiree »

Rond deze tijd 10.00 uur is er een massaal gebed voor Syrie per app gevraagd.

Indien je wilt, kun je thuis mee bidden. Of op een later tijdstip.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Trainingsdag SOL. Boeiend. En heel gezellig met Samanthi. Ik heb gezegd dat ze gemist wordt op het forum.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Wat is SOL?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie