Wat doen we vandaag?

Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Framboos »

Wim Anker schreef:
Ukkie schreef: Net als al die 'verplichte' verjaardagen. Ik vind het fijn om bij iemand langs te gaan. Ik hou ook van contact maar al die verplichte dingen zijn vele mensen tot ergernis denk ik.
Verplicht.... Dat zit veelal tussen de oren? Ik neem aan dat je geen boete kreeg bij een niet komen?
In sommige famillies kan het wel degelijk heel verplicht voelen, zeker als ouders/broers/zussen echt boos op je zijn als je niet komt, en je daar maanden later nog opmerkingen over krijgt..
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Ukkie schreef:
Herman schreef:De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.
Dat klopt wat je zegt Herman maar het kan voor soms voelen als verplichtingen terwijl het eigenlijk teveel energie vraagt.
Ook kunnen er moeilijke zaken in familiebanden zijn die het er niet makkelijker op maken.
Het woord liefde in mijn bericht is geen loze of oppervlakkige kreet. Dat plaats ik bewust hier in relatie tot het 5e gebod. De liefde overwint alles.

Behalve een familiebezoek op nieuwjaarsdag?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:
Herman schreef:De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.
En hoe zie dat praktisch als je een grote familie hebt?
De praktische kant pak je praktisch aan. Dus eigen ouders hebben voorrang. Bijvoorbeeld. Maar dat is lastig als je zelf al uitwonende kinderen hebt.

Maar mijn bijdrage was daar niet voor bedoeld. Ik las zo vaak het woord verplichtingen dat ik daar wat positiefs tegenover wilde stellen.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

Herman schreef:
Ukkie schreef:
Herman schreef:De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.
Dat klopt wat je zegt Herman maar het kan voor soms voelen als verplichtingen terwijl het eigenlijk teveel energie vraagt.
Ook kunnen er moeilijke zaken in familiebanden zijn die het er niet makkelijker op maken.
Het woord liefde in mijn bericht is geen loze of oppervlakkige kreet. Dat plaats ik bewust hier in relatie tot het 5e gebod. De liefde overwint alles.

Behalve een familiebezoek op nieuwjaarsdag?
Misschien is dat bezoek op nieuwjaarsdag net teveel ja. Ik begrijp en waardeer wel je positieve insteek maar misschien in sommige situaties iets te gemakkelijk.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
merel
Berichten: 9820
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Vroeger gingen wij inderdaad naar opa en oma's. Nu wonen wij te ver weg om dat te doen. Best fijn, ik denk dat ik de 'verplichting' om de hele familie bij langs te gaan best gevoeld zou hebben. Vandaag hebben wij heerlijk gerommeld, eerste dozen ingepakt, bedden verschoond, spullen van de schuur deels verhuisd en geklust.
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:
Herman schreef:De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.
En hoe zie dat praktisch als je een grote familie hebt?
De praktische kant pak je praktisch aan. Dus eigen ouders hebben voorrang. Bijvoorbeeld. Maar dat is lastig als je zelf al uitwonende kinderen hebt.

Maar mijn bijdrage was daar niet voor bedoeld. Ik las zo vaak het woord verplichtingen dat ik daar wat positiefs tegenover wilde stellen.
Ah, ja, dat snap ik. Voor mij heeft het nooit als verplichting gevoelt, maar een keertje niet rennen en vliegen op een dag waarop je toch al best moe bent, vond ik niet erg.
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Heerlijk op het strand gelopen. Met ons nog velen. Inclusief veel viervoeters van het hondachtige soort.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:Heerlijk op het strand gelopen. Met ons nog velen. Inclusief veel viervoeters van het hondachtige soort.
Toch geen wolven daar? Of vossen....? Lijkt me dan niet zo prettig toeven daar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:Heerlijk op het strand gelopen. Met ons nog velen. Inclusief veel viervoeters van het hondachtige soort.
Toch geen wolven daar? Of vossen....? Lijkt me dan niet zo prettig toeven daar.
Die eerste blijven nog een beetje in jouw buurt geloof ik ;-). Vossen zijn op het strand niet in natuurlijke habitat denk ik.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:Heerlijk op het strand gelopen. Met ons nog velen. Inclusief veel viervoeters van het hondachtige soort.
Toch geen wolven daar? Of vossen....? Lijkt me dan niet zo prettig toeven daar.
Ik zou er dan juist heen gaan Dia. Zeker wolven zou ik wel eens in onze natuur willen tegenkomen.
Ze zijn niet allemaal als de wolf in roodkapje hoor :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:Heerlijk op het strand gelopen. Met ons nog velen. Inclusief veel viervoeters van het hondachtige soort.
Oproep: ga niet naar het strand. Veel te druk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Zeeuw schreef:Heerlijk op het strand gelopen. Met ons nog velen. Inclusief veel viervoeters van het hondachtige soort.
Oproep: ga niet naar het strand. Veel te druk.
Nee hoor. Ik kwam bijna niemand tegen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
Zeeuw schreef:Heerlijk op het strand gelopen. Met ons nog velen. Inclusief veel viervoeters van het hondachtige soort.
Oproep: ga niet naar het strand. Veel te druk.
Niet in Zeeland he. Wij hebben uitermate brede stranden en een vrij dunbevolkt gebied.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8964
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:
refo schreef:
Zeeuw schreef:Heerlijk op het strand gelopen. Met ons nog velen. Inclusief veel viervoeters van het hondachtige soort.
Oproep: ga niet naar het strand. Veel te druk.
Niet in Zeeland he. Wij hebben uitermate brede stranden en een vrij dunbevolkt gebied.
Ik ken geen plek waar de ventilatie zo goed geregeld is als het strand. Alle aerosolen waaien onmiddelijk weg. Met zijn velen op het strand is veiliger dan met 2 bezoekers in je huis. Verder: de buitenlucht is gezond, de UV is goed voor je stemming en de geluiden van de golven en meeuwen brengen je in andere sferen.

Dus, oproep: ga allemaal naar het strand.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9820
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Gistermiddag was het gelukkig wat guur en kwamen wij weinig mensen tegen tijdens het wandelen. Toch best lekker. Tijdens de vorige lockdown gingen we vaak al heel vroeg wandelen, zo rond 6.30 uur liepen wij weg. Nu is het helaas te donker.
Plaats reactie