Wat doen we vandaag?

Mannetje
Berichten: 7770
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Naar MuZEEum geweest en daarna nog even uitgewaaid bij het standbeeld van Michiel de Ruyter.
-
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Hendrien »

We zijn naar het oorlogsmuseum in Overloon geweest en daarna naar de Duitse militaire begraafplaats in Ysselsteyn. Daar liggen meer dan 31000 Duitse soldaten begraven. Indrukwekkend!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Naar MuZEEum geweest en daarna nog even uitgewaaid bij het standbeeld van Michiel de Ruyter.
Wat vond je van het museum? Is het aan te bevelen? Ik wil er ook nog eens naar toe (als het er een keer van komt).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7770
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Best een leuk en boeiend museum.
Maar... niet heel geschikt voor peutertjes, dus ik heb niet alles even bewust gezien.

Prijs viel erg mee.
-
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Maanenschijn »

Vandaag weer aangekomen in de EU, waar de dataverbindingen zonder hoge kosten weer mogelijk zijn.

Op terugweg van een enerverende reis naar Voronesj in Rusland.

Voor wie het op prijs stelt kan ik een link toesturen waar je 'mee kunt reizen'.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:Ben benieuwd naar de ervaringen, deze routes zijn erg nieuw.
Gaat er ook ééntje door Stolwijk, Wim?
Ik weet dat ook (nog) niet, via de sites zijn de afzonderlijke routes wel inzichtelijk te krijgen.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Wim Anker »

Zita schreef:Uiteindelijk 21,5 kilometer gelopen. Vanaf 16u gaf de ov-app aan dat de eerstvolgende bus op donderdagochtend weer richting de bewoonde wereld zou gaan, dus toen probeerde ik me mentaal voor te bereiden op een nogal wat langer dan bedoelde wandeling (of slapen in het bushokje). Omdat mijn wandelsokken vanmorgen onvindbaar waren en ik dus op niet-wollen sokken in mijn wandelschoenen rondliep, had ik rond 15 kilometer al twee blaren gekweekt. Niet handig. Ergens na knooppunt 46 ging er iets mis, waardoor ik terecht kwam op de zwarte sperwer-route of iets dergelijks. Ook niet handig. Daar kwam ik bij knooppunt 44 pas achter, en toen was het korter om de zwarte sperwerroute compleet door te lopen. Die sloot bij knooppunt 41 weer aan op de Kievitroute. Bij knooppunt 36 ben ik op de bus (die er toch wel bleek te zijn) gestapt. Volgende keer dus starten in het Loetbos. Hoe dan ook, het was een leuke route, het was heerlijk weer, de omgeving was geweldig en ik heb - zoals altijd na een wandeldag - het voornemen dit toch echt elke drie weken ofzo te doen, in plaats van alleen in de vakanties.
Mooi! v.w.b.t. dit voornemen, helaas lukt het mij (nog) niet, elke maand of zo.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Nasrani »

De buxus proberen te redden van de ondergang....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Bertiel
Berichten: 4612
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bertiel »

ben bang dat dit vergeefse moeite is als de mot erin zit. En ga asjeblieft ook niet spuiten, ik zie links en rechts al weer dode kool- en pimpelmezen.
Ik heb nu japanse buxus gezet, die zouden volgens de verkoper resisten moeten zijn.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Nasrani »

Bertiel schreef:ben bang dat dit vergeefse moeite is als de mot erin zit. En ga asjeblieft ook niet spuiten, ik zie links en rechts al weer dode kool- en pimpelmezen.
Ik heb nu japanse buxus gezet, die zouden volgens de verkoper resisten moeten zijn.
Brandnetelgier schijnt goed te helpen. Op advies vorig weekend aangebracht. Vanmiddag weer een keer. Verder heb ik de heggeschaar er vanmorgen ingezet....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

Bertiel schreef:ben bang dat dit vergeefse moeite is als de mot erin zit. En ga asjeblieft ook niet spuiten, ik zie links en rechts al weer dode kool- en pimpelmezen.
Ik heb nu japanse buxus gezet, die zouden volgens de verkoper resistenT moeten zijn.
Zijn die ingeënt tegen de buxusmot?
Bertiel
Berichten: 4612
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Bertiel »

gezien de verkoper denk ik niet dat ze gevaccineerd zijn...

Zouden zo gekweekt zijn voor zover ik weet
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Hendrien »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:Naar MuZEEum geweest en daarna nog even uitgewaaid bij het standbeeld van Michiel de Ruyter.
Wat vond je van het museum? Is het aan te bevelen? Ik wil er ook nog eens naar toe (als het er een keer van komt).
Ik ben er 3 jaar geleden geweest en vond het echt de moeite waard!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Hendrien schreef:
Jantje schreef:
Mannetje schreef:Naar MuZEEum geweest en daarna nog even uitgewaaid bij het standbeeld van Michiel de Ruyter.
Wat vond je van het museum? Is het aan te bevelen? Ik wil er ook nog eens naar toe (als het er een keer van komt).
Ik ben er 3 jaar geleden geweest en vond het echt de moeite waard!
Ik woon zó dichtbij, dus dan moet ik er toch echt een keer naar toe.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door aggieoudje »

Net voor het eerst sinds jaren weer eens naar de dodenherdenking hier op de begraafplaats geweest. Jaren heb ik op tv(ja ik heb tv) de herdenking op de Dam gekeken, maar vandaag gewoon weer eens de behoefte om er echt bij te zijn.
Wat was het een mooie en serene bijeenkomst, fijn om mee te maken. Het ruisen van de wind en het fluiten van de vogels tijdens de 2 min. stilte. Het was echt doodstil op die geluiden na. Het zingen van 2 coupletten van het Wilhelmus door de honderden aanwezigen. Ga het zeker vaker doen.

Na afloop nog fijn gesproken met Ds. Mulder en zijn vrouw Christiane. Het was hun 1e keer in Krimpen en ze vertelde hoe anders het hier ging in vergelijking met Hedel. Daar word het georganiseerd door de (volgens mij enige)school en loopt de hele stoet door het dorp van de school naar de herdenkingsplek. De dominee en de pastoor hebben ook een rol en houden een korte toespraak. (Dat is in Krimpen denk ik niet echt haalbaar met zoveel scholen en dominees)
Maar ze vonden het hier ook erg mooi!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Plaats reactie