Wat doen we vandaag?

Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Wijk »

Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
- Nieuwkoopse plassen
- Reeuwijkse plassen
- Rottemeren

Zijn leuke plekjes :)
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Wim Anker schreef:
Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
https://www.zuidhollandslandschap.nl/routes/kievitroute

Scroll wat naar beneden op deze pagina en zie nog 4 of 5 vogelroutes in de Krimpenerwaard die ook minder km’s zijn.

Luister ook naar dit lied: https://www.flickr.com/groups/917431@N2 ... 366380811/
Dank voor alle tips! Het wordt een stuk van de kievitroute.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Ad Anker schreef:
Dodo schreef:Er bloeit al zoveel. Bermen vol koolzaad!
Herik heet dat.
Ik had toch gelijk: het was koolzaad.
https://www.ad.nl/groene-hart/groene-ha ... ~abf220bb/
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ad Anker »

Dodo schreef:
Ad Anker schreef:
Dodo schreef:Er bloeit al zoveel. Bermen vol koolzaad!
Herik heet dat.
Ik had toch gelijk: het was koolzaad.
https://www.ad.nl/groene-hart/groene-ha ... ~abf220bb/
:super
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Wij gaan vanavond in de trein eten. Het is een rondreis van twee uur lang met de trein, we weten niet waar we naar toe gaan. En in de trein wordt diner geserveerd. Ik heb er erg veel zin in, ik hou toch al erg van treinreizen, en nu mag ik twee uur zitten en ik word nog bediend ook.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:
Dodo schreef:
Ad Anker schreef:
Dodo schreef:Er bloeit al zoveel. Bermen vol koolzaad!
Herik heet dat.
Ik had toch gelijk: het was koolzaad.
https://www.ad.nl/groene-hart/groene-ha ... ~abf220bb/
:super
Gewoon gelijk geven. :super
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Wim Anker »

Zita schreef:
Wim Anker schreef:
Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
https://www.zuidhollandslandschap.nl/routes/kievitroute

Scroll wat naar beneden op deze pagina en zie nog 4 of 5 vogelroutes in de Krimpenerwaard die ook minder km’s zijn.

Luister ook naar dit lied: https://www.flickr.com/groups/917431@N2 ... 366380811/
Dank voor alle tips! Het wordt een stuk van de kievitroute.
Ben benieuwd naar de ervaringen, deze routes zijn erg nieuw.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Wij gaan vanavond in de trein eten. Het is een rondreis van twee uur lang met de trein, we weten niet waar we naar toe gaan. En in de trein wordt diner geserveerd. Ik heb er erg veel zin in, ik hou toch al erg van treinreizen, en nu mag ik twee uur zitten en ik word nog bediend ook.
Wat leuk. Is dat een arrangement van de NS?
Ik heb tweemaal een treinreis naar het wintersportgebied in Oostenrijk gemaakt, heen in de nacht- en terug in de dagtrein. En dan worden er ook maaltijden geserveerd in de restauratiewagen. Het was best smakelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:
Zita schreef:
Wim Anker schreef:
Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
https://www.zuidhollandslandschap.nl/routes/kievitroute

Scroll wat naar beneden op deze pagina en zie nog 4 of 5 vogelroutes in de Krimpenerwaard die ook minder km’s zijn.

Luister ook naar dit lied: https://www.flickr.com/groups/917431@N2 ... 366380811/
Dank voor alle tips! Het wordt een stuk van de kievitroute.
Ben benieuwd naar de ervaringen, deze routes zijn erg nieuw.
Gaat er ook ééntje door Stolwijk, Wim?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Wim Anker schreef:
Zita schreef:
Wim Anker schreef:
Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
https://www.zuidhollandslandschap.nl/routes/kievitroute

Scroll wat naar beneden op deze pagina en zie nog 4 of 5 vogelroutes in de Krimpenerwaard die ook minder km’s zijn.

Luister ook naar dit lied: https://www.flickr.com/groups/917431@N2 ... 366380811/
Dank voor alle tips! Het wordt een stuk van de kievitroute.
Ben benieuwd naar de ervaringen, deze routes zijn erg nieuw.
Pauze ergens tussen knooppunt 46 en 45. Het is een erg leuke afwisselende route. De bewegwijzering is wat karig, maar dat kan ook komen doordat mijn richtingsgevoel echt extreem slecht is. Ik heb het idee dat de kaart niet altijd helemaal op schaal is, en het vermelden van wat afstanden in de beschrijving zouden het wat makkelijker maken. Maar hoe dan ook: een echte aanrader. 14,3 kilometer gehad, en ik hoop tot 20 te komen. Even zien hoe aansluiting met ov is.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Klavart »

Zita schreef:Pauze ergens tussen knooppunt 46 en 45.
Volgens mij staat daar een bankje, vlak bij het bruggetje...
Prachtige omgeving!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door windorgel »

Klavart schreef:
Zita schreef:Pauze ergens tussen knooppunt 46 en 45.
Volgens mij staat daar een bankje, vlak bij het bruggetje...
Prachtige omgeving!
Klopt helemaal! Op de kade bij knooppunt 41 lopen nogal eens koeien waar je dan tussendoor mag...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Uiteindelijk 21,5 kilometer gelopen. Vanaf 16u gaf de ov-app aan dat de eerstvolgende bus op donderdagochtend weer richting de bewoonde wereld zou gaan, dus toen probeerde ik me mentaal voor te bereiden op een nogal wat langer dan bedoelde wandeling (of slapen in het bushokje). Omdat mijn wandelsokken vanmorgen onvindbaar waren en ik dus op niet-wollen sokken in mijn wandelschoenen rondliep, had ik rond 15 kilometer al twee blaren gekweekt. Niet handig. Ergens na knooppunt 46 ging er iets mis, waardoor ik terecht kwam op de zwarte sperwer-route of iets dergelijks. Ook niet handig. Daar kwam ik bij knooppunt 44 pas achter, en toen was het korter om de zwarte sperwerroute compleet door te lopen. Die sloot bij knooppunt 41 weer aan op de Kievitroute. Bij knooppunt 36 ben ik op de bus (die er toch wel bleek te zijn) gestapt. Volgende keer dus starten in het Loetbos. Hoe dan ook, het was een leuke route, het was heerlijk weer, de omgeving was geweldig en ik heb - zoals altijd na een wandeldag - het voornemen dit toch echt elke drie weken ofzo te doen, in plaats van alleen in de vakanties.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:Uiteindelijk 21,5 kilometer gelopen. Vanaf 16u gaf de ov-app aan dat de eerstvolgende bus op donderdagochtend weer richting de bewoonde wereld zou gaan, dus toen probeerde ik me mentaal voor te bereiden op een nogal wat langer dan bedoelde wandeling (of slapen in het bushokje). Omdat mijn wandelsokken vanmorgen onvindbaar waren en ik dus op niet-wollen sokken in mijn wandelschoenen rondliep, had ik rond 15 kilometer al twee blaren gekweekt. Niet handig. Ergens na knooppunt 46 ging er iets mis, waardoor ik terecht kwam op de zwarte sperwer-route of iets dergelijks. Ook niet handig. Daar kwam ik bij knooppunt 44 pas achter, en toen was het korter om de zwarte sperwerroute compleet door te lopen. Die sloot bij knooppunt 41 weer aan op de Kievitroute. Bij knooppunt 36 ben ik op de bus (die er toch wel bleek te zijn) gestapt. Volgende keer dus starten in het Loetbos. Hoe dan ook, het was een leuke route, het was heerlijk weer, de omgeving was geweldig en ik heb - zoals altijd na een wandeldag - het voornemen dit toch echt elke drie weken ofzo te doen, in plaats van alleen in de vakanties.
Ik vind het knap van je dat je in je eentje gaat. Ik neem het me vaak voor. Meer te lopen en wandelen. Maar de drempel om alleen te gaan, ga ik niet over. ( kinderen hebben er bij ons geen zin in. Vrije dagen van man zitten vol met andere verplichtingen. En we kunnen vanwege de medische situatie jongste dochter niet alleen laten. ) dus wil ik lopen, zal dat onder schooltijd moeten. (Maar alleen) Dus diep respect. Want die 21 km heeft zo wel heel lang geduurd...
En hopelijk snel van je blaren af.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door windorgel »

Zita schreef:Uiteindelijk 21,5 kilometer gelopen. Vanaf 16u gaf de ov-app aan dat de eerstvolgende bus op donderdagochtend weer richting de bewoonde wereld zou gaan, dus toen probeerde ik me mentaal voor te bereiden op een nogal wat langer dan bedoelde wandeling (of slapen in het bushokje). Omdat mijn wandelsokken vanmorgen onvindbaar waren en ik dus op niet-wollen sokken in mijn wandelschoenen rondliep, had ik rond 15 kilometer al twee blaren gekweekt. Niet handig. Ergens na knooppunt 46 ging er iets mis, waardoor ik terecht kwam op de zwarte sperwer-route of iets dergelijks. Ook niet handig. Daar kwam ik bij knooppunt 44 pas achter, en toen was het korter om de zwarte sperwerroute compleet door te lopen. Die sloot bij knooppunt 41 weer aan op de Kievitroute. Bij knooppunt 36 ben ik op de bus (die er toch wel bleek te zijn) gestapt. Volgende keer dus starten in het Loetbos. Hoe dan ook, het was een leuke route, het was heerlijk weer, de omgeving was geweldig en ik heb - zoals altijd na een wandeldag - het voornemen dit toch echt elke drie weken ofzo te doen, in plaats van alleen in de vakanties.
De zwarte sternroute was dat. Net zo mooi als het andere stuk! Heerlijk in de polder, vooral in het voorjaar!
Plaats reactie