Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Je schijnt voor hooikoorts een desensibilisatiekuur te kunnen volgen. Iemand hier daar bekend mee? Het duurt een hele poos, en je moet een aantal keer injecties halen bij de huisarts.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Nee.
Ik heb wel eens gehoord dat je je rug kunt (laten) intapen. Dan schijnt het minder in de poriën te komen of iets dergelijks en dat schijnt dan ook te helpen. Maar of dat daadwerkelijk ook waar is, durf ik niet te zeggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Maanenschijn »

Dodo schreef:Je schijnt voor hooikoorts een desensibilisatiekuur te kunnen volgen. Iemand hier daar bekend mee? Het duurt een hele poos, en je moet een aantal keer injecties halen bij de huisarts.
Ja die heb ik gevolgd.

Een heel traject in mijn geval, 1 jaar lang elke week een spuit. Na de spuit nog 30 minuten in de wachtkamer om bij heftige reacties in te kunnen grijpen door de dokter. Daarna (ik dacht van 2 jaar) elke maand een spuit. Het is inmiddels jaren terug dat ik dat gedaan heb. Twee kuren, pollen en aanverwanten, maar ook huisstofmijt.

Ik ben niet allergie vrij, maar wel een stuk beter. Ik was destijds nog boer. Hooikoorts voor een boer is uitermate onhandig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:Nee.
Ik heb wel eens gehoord dat je je rug kunt (laten) intapen. Dan schijnt het minder in de poriën te komen of iets dergelijks en dat schijnt dan ook te helpen. Maar of dat daadwerkelijk ook waar is, durf ik niet te zeggen.
Het heeft te maken met het afweersysteem van je lichaam. Het lichaam gaat door de spuiten afweerstoffen maken, volgens mij. Het lijkt dus op regulier inenten.

Maar ik ben geen arts, kan er niet alles over zeggen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Maanenschijn »

Wat doen we vandaag: het nuttige met het aangename verenigen. Op onze tocht door Rusland even het Rode Plein aandoen in het stralende zonnetje. We zijn er nu toch.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef:
Dodo schreef:Je schijnt voor hooikoorts een desensibilisatiekuur te kunnen volgen. Iemand hier daar bekend mee? Het duurt een hele poos, en je moet een aantal keer injecties halen bij de huisarts.
Ja die heb ik gevolgd.

Een heel traject in mijn geval, 1 jaar lang elke week een spuit. Na de spuit nog 30 minuten in de wachtkamer om bij heftige reacties in te kunnen grijpen door de dokter. Daarna (ik dacht van 2 jaar) elke maand een spuit. Het is inmiddels jaren terug dat ik dat gedaan heb. Twee kuren, pollen en aanverwanten, maar ook huisstofmijt.

Ik ben niet allergie vrij, maar wel een stuk beter. Ik was destijds nog boer. Hooikoorts voor een boer is uitermate onhandig.
Het kost een hoop tijd ja. En helemaal ervanaf kom je niet. De antireactie komt bij mij na een paar minuten, maar dan zitten de pollen wel al in je ogen.
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Jongste twee en oma op de trein gezet. Zij gaan daar 4 nachtjes logeren en de oudste twee zojuist naar een kamp gebracht. Wij moeten hen as vrijdag halen. Ben erg benieuwd hoe het hen bevalt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Spannend @merel!
Voor de kinderen maar ook voor de ouders (denk ik)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Inderdaad! Voor de eerste keer in bijna 11 jaar samen ;) . Het is erg stil in huis.
De jongste vond het allemaal wel spannend, treinreis van ruim 2 uur en dan 4 nachtjes weg. Dochterlief vond het kamp ook erg spannend, als zij gaat logeren belt ze het liefst 3x per dag. Dat is nu niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
Tegenwoordig kun je toch niet meer verdwalen? Google wijst de weg.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
Tegenwoordig kun je toch niet meer verdwalen? Google wijst de weg.
Meestal is er in de bossen slechte verbinding.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Wim Anker »

Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
https://www.zuidhollandslandschap.nl/routes/kievitroute

Scroll wat naar beneden op deze pagina en zie nog 4 of 5 vogelroutes in de Krimpenerwaard die ook minder km’s zijn.

Luister ook naar dit lied: https://www.flickr.com/groups/917431@N2 ... 366380811/
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef:
Zita schreef:Vandaag allerlei nuttigheden gedaan. Maar morgen wil ik een wandeling gaan maken. Wie heeft een gouden tip? Graag een beetje goed bewegwijzerd, want ik heb een groot verdwaaltalent. Begin- en eindpunt bereikbaar met OV. 15 tot 20 kilometer, in het westen of midden des lands.
https://www.zuidhollandslandschap.nl/routes/kievitroute

Scroll wat naar beneden op deze pagina en zie nog 4 of 5 vogelroutes in de Krimpenerwaard die ook minder km’s zijn.

Luister ook naar dit lied: https://www.flickr.com/groups/917431@N2 ... 366380811/
Ahhh, Wim, van Johan v.d. Heuvel:

Ja, de Krimpenerwaard
is voor mij hier op aard'
toch het plekje waar ik het liefste ben.
Tussen IJssel en Lek
op de kaart maar een vlek
ligt voor mij daar het mooiste dat ik ken.

Want het is een stukje Holland wonderschoon
ook al vinden wij het zelf vaak heel gewoon.
Ja, de Krimpenerwaard
heel erg klein op de kaart
moet zo blijven, voor altijd bewaard.

Jeugdsentiment! Grijs gedraaid die grammofoonplaat in huize Anker.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Mooi!

Ik had het er van de week nog met iemand over, n.a.v. van het bezoek aan de Maria-Magdalenakerk in Goes, afgelopen zaterdagavond, dat zoiets alleen in Friesland, op Urk en in Zeeland lijkt te worden gevonden. Blijkbaar is die trots voor de omgeving/plaats/land van afkomst toch niet alleen aan die plaatsen/provincies gerelateerd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie