Wat doen we vandaag?

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Vanmiddag naar het ziekenhuis. Een eerste onderzoek naar mijn ogen. Daarna wellicht nader onderzoek of de staar verwijderd kan worden. Tot hiertoe is dat nog niet mogelijk gebleken. Nu gaat eerst om een 'deukje in de oogbol' dat nader onderzocht moet worden.
Wat is de reden dat de staar niet verholpen kon worden?
In Rotterdam is het oogziekenhuis, dat heel veel oogafwijkingen behandelt.
Ik weet nu nog niets, men spreekt ervan dat het nog niet 'rijp' is. Ik moet nu zo weg, en ben wel benieuwd wat de oogarts zegt. Er gaan hier ook wel mensen naar de Augenklinik in Ahaus (Duitsland). Mijn nu overleden vriend is daar ook behandeld. Veel Nederlandse mensen zie je daar in de wachtkamers. Nederlandse zorgverzekeraars worden vergoed. Althans dat was toen wel zo. Probleem is een beetje de taal. Maar het schijnt wel een goede reputatie te hebben.
Dat de staar eerst rijp moet zijn, is al een heel ouderwetse uitdrukking.
Ja dat zal wel. Een goede oude vriend had ook staar. Lezen werd lastig. De allerbekwaamste heren dokters, en misschien zat er ook al wel ergens een dame tussen, zeiden steeds 'het is nog niet rijp". Maar wat het ook was, hij is er oud mee geworden en geen dokter die er wat aan deed: Het bleef gewoon "niet rijp".
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

Eerste pianoles na de vakantie.
Onderweg onderuit gegaan... zere arm, maar het spelen ging gelukkig goed.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Weekendje Veluwe

Vanmorgen lekker gefietst. Vanmiddag naar tentoonstelling redders in nood (over hulp aan Joden in WW II) bij Christenen voor Israel. Vanavond de haard aan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Route van 3 uur aan het wandelen met een preek van ds. Keller op. Veel zwijnensporen. En ook nog een hert zien wegrennen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:Route van 3 uur aan het wandelen met een preek van ds. Keller op. Veel zwijnensporen. En ook nog een hert zien wegrennen.
Leidt een hijgend hert niet af van de preek? Het kan aanschouwelijk onderwijs zijn, maar het kan ook afleiden denk ik dan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:
J.C. Philpot schreef:Route van 3 uur aan het wandelen met een preek van ds. Keller op. Veel zwijnensporen. En ook nog een hert zien wegrennen.
Leidt een hijgend hert niet af van de preek? Het kan aanschouwelijk onderwijs zijn, maar het kan ook afleiden denk ik dan.
Ik was inderdaad wel even afgeleid, maar ik kon daarna de draad weer goed oppakken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

:)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
J.C. Philpot schreef:Route van 3 uur aan het wandelen met een preek van ds. Keller op. Veel zwijnensporen. En ook nog een hert zien wegrennen.
Leidt een hijgend hert niet af van de preek? Het kan aanschouwelijk onderwijs zijn, maar het kan ook afleiden denk ik dan.
Bij Keller hijgt het hert niet: dat hijgen is een uitvinding uit 1773.
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Het ging nu echter om een hijgend hert in het bos.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:Route van 3 uur aan het wandelen met een preek van ds. Keller op. Veel zwijnensporen. En ook nog een hert zien wegrennen.
En nu zo een 2 uur in bad? ;-)
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Valcke »

Vanmorgen bezig geweest met het vraagstuk (?) 'zingen'.

Aan tafel was aan de beurt om te lezen Psalm 8. Vers 3: 'Uit den mond der kinderkens en der zuigelingen hebt Gij sterkte gegrondvest om Uwer tegenpartijen wil; om den vijand en wraakgierige te doen ophouden.'
De Heere Jezus citeert dit toen de kinderen Zijn lof verkondigden: "Als nu de overpriesters en schriftgeleerden zagen de wonderheden die Hij deed, en de kinderen, roepende in den tempel en zeggende: Hosanna den Zone Davids! namen zij dat zeer kwalijk, En zeiden tot Hem: Hoort Gij wel wat dezen zeggen? En Jezus zeide tot hen: Ja; hebt gij nooit gelezen: Uit den mond der jonge kinderen en der zuigelingen hebt Gij U lof toebereid?...
En dan: Ik zeg ulieden, dat, zo dezen zwijgen, de stenen haast roepen zullen."
Wie het vatte kan, vatte het.

En als zij den lofzang gezongen hadden, gingen zij uit naar den Olijfberg... daar begon Zijn lijden.

Ziende op den oversten Leidsman en Voleinder des geloofs, Jezus, Dewelke voor de vreugde die Hem voorgesteld was, het kruis heeft verdragen en schande veracht, en is gezeten aan de rechterhand van den troon Gods.

Zomaar wat gedachten...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door samanthi »

Valcke schreef:Vanmorgen bezig geweest met het vraagstuk (?) 'zingen'.

Aan tafel was aan de beurt om te lezen Psalm 8. Vers 3: 'Uit den mond der kinderkens en der zuigelingen hebt Gij sterkte gegrondvest om Uwer tegenpartijen wil; om den vijand en wraakgierige te doen ophouden.'
De Heere Jezus citeert dit toen de kinderen Zijn lof verkondigden: "Als nu de overpriesters en schriftgeleerden zagen de wonderheden die Hij deed, en de kinderen, roepende in den tempel en zeggende: Hosanna den Zone Davids! namen zij dat zeer kwalijk, En zeiden tot Hem: Hoort Gij wel wat dezen zeggen? En Jezus zeide tot hen: Ja; hebt gij nooit gelezen: Uit den mond der jonge kinderen en der zuigelingen hebt Gij U lof toebereid?...
En dan: Ik zeg ulieden, dat, zo dezen zwijgen, de stenen haast roepen zullen."
Wie het vatte kan, vatte het.

En als zij den lofzang gezongen hadden, gingen zij uit naar den Olijfberg... daar begon Zijn lijden.

Ziende op den oversten Leidsman en Voleinder des geloofs, Jezus, Dewelke voor de vreugde die Hem voorgesteld was, het kruis heeft verdragen en schande veracht, en is gezeten aan de rechterhand van den troon Gods.

Zomaar wat gedachten...
De kinderen riepen, de lofzang zingen dat klopt,maar dat was in huiselijke kring, de tempelzang was er ook, dat deden de koren.

Ik pleit zeker voor gemeentezang... maar zéker zoveel voor zingen in huiselijke kring.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Topografie ophalen.
https://woonplaatsgame.wvd.io

Hoogste score tot nu toe, 881 punten. Maar wil natuurlijk de 1000 aantikken. :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

leuk hoor, ik ben er echt niet goed in.....topografie, was vroeger niet mijn ding, nu dus nog niet :D
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Erg leuk. Al score ik niet zo hoog. Rond de 500.
Plaats reactie