Wat doen we vandaag?

Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Met het gezin pannenkoeken gegeten in Oostkapelle en daarna lekker door de duinen en over het strand gewandeld.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Met het gezin pannenkoeken gegeten in Oostkapelle en daarna lekker door de duinen en over het strand gewandeld.
Ik heb je niet gezien...

Bij welk strand ben je geweest? Ik heb geen idee hoe het hier met de stormschade gesteld is, maar bij Westkapelle, Zoutelande en bij het Banjaardstrand heeft de storm van afgelopen zondag flink huisgehouden. Hele stukken strand zijn opgeslokt door de zee.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:Met het gezin pannenkoeken gegeten in Oostkapelle en daarna lekker door de duinen en over het strand gewandeld.
Ik heb je niet gezien...
Ik heb je dan ook niet van tevoren geïnformeerd, anders stond je heel de dag op de uitkijk. ;)
Bij welk strand ben je geweest? Ik heb geen idee hoe het hier met de stormschade gesteld is, maar bij Westkapelle, Zoutelande en bij het Banjaardstrand heeft de storm van afgelopen zondag flink huisgehouden. Hele stukken strand zijn opgeslokt door de zee.
We hadden de auto bij Terra Maris geparkeerd en zijn door de Mantelingen naar het strand gelopen. Stukje naar het noorden gelopen en toen weer door de Mantelingen terug. Om precies te zijn, bij strandovergang 62 gingen we het strand op en bij strandovergang 64 weer van het strand af.

Hier en daar zag je wel wat schade aan het strand ja.
-
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door J.C. Philpot »

Een vergaderdagje.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door parsifal »

Ik ben een weekje op een workshop over het modelleren van de verspreiding van besmettelijke ziektes. Het was lang geleden georganiseerd, maar ik denk dat er redelijk wat over Covid19 gesproken gaat worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:Een vergaderdagje.
Heet dat nog steeds zo bij jullie? ;)
Geen meeting, geen trila, niet brainstormen, pitchen?
Bij een vriendin van mijn dochter, zouden ze vandaag gaan brainstormen over het brainstormen, dat ze binnenkort moeten doen. :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
J.C. Philpot schreef:Een vergaderdagje.
Heet dat nog steeds zo bij jullie? ;)
Geen meeting, geen trila, niet brainstormen, pitchen?
Bij een vriendin van mijn dochter, zouden ze vandaag gaan brainstormen over het brainstormen, dat ze binnenkort moeten doen. :jongle
Agile werken in een scrumsetting denk ik.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:
J.C. Philpot schreef:Een vergaderdagje.
Heet dat nog steeds zo bij jullie? ;)
Geen meeting, geen trila, niet brainstormen, pitchen?
Bij een vriendin van mijn dochter, zouden ze vandaag gaan brainstormen over het brainstormen, dat ze binnenkort moeten doen. :jongle
We hebben een redelijk nononsense en pragmatische bedrijfscultuur. Geen trila of bila hier. Wel meetings, calls, vergadering of een brainstorm sessie.

Agile en scrum hebben ze hier inderdaad ook.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Agile werken in een scrumsetting denk ik.
J.C. Philpot schreef:We hebben een redelijk nononsense en pragmatische bedrijfscultuur. Geen trila of bila hier. Wel meetings, calls, vergadering of een brainstorm sessie.
Goed zo.
Veel bla bla bla, maar het blijft gewoon toch een overleg of vergadering. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:We hebben een redelijk nononsense en pragmatische bedrijfscultuur. Geen trila of bila hier. Wel meetings, calls, vergadering of een brainstorm sessie.

Agile en scrum hebben ze hier inderdaad ook.
Wij doen ook aan nononsense agile en pragmatisch scrummen. :jongle
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef: Wij doen ook aan nononsense agile en pragmatisch scrummen. :jongle
Het zijn inderdaad wel modewoorden. Dat gaat ook ons pragmatische bedrijf niet voorbij. Dit jaar is bij ons Lean het woord van het jaar, heeft de directie aangegeven.

Vervolgens hoor je dat woord op de werkvloer te pas en te onpas gebruikt worden :huhu
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Ingewikkelde dag.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Herman schreef: Wij doen ook aan nononsense agile en pragmatisch scrummen. :jongle
Het zijn inderdaad wel modewoorden. Dat gaat ook ons pragmatische bedrijf niet voorbij. Dit jaar is bij ons Lean het woord van het jaar, heeft de directie aangegeven.

Vervolgens hoor je dat woord op de werkvloer te pas en te onpas gebruikt worden :huhu
Lean was bij ons in 2013 " het" woord, maar inmiddels zijn wij aan de bila's en hebben (staande) meetings, brainstormsessies en hei- dagen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
J.C. Philpot schreef:
Herman schreef: Wij doen ook aan nononsense agile en pragmatisch scrummen. :jongle
Het zijn inderdaad wel modewoorden. Dat gaat ook ons pragmatische bedrijf niet voorbij. Dit jaar is bij ons Lean het woord van het jaar, heeft de directie aangegeven.

Vervolgens hoor je dat woord op de werkvloer te pas en te onpas gebruikt worden :huhu
Lean was bij ons in 2013 " het" woord, maar inmiddels zijn wij aan de bila's en hebben (staande) meetings, brainstormsessies en hei- dagen.
Heidagen zijn zo 2016 :D
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Dat zal best. Ik heb sowieso een hekel aan het managers jargon. Onbegrijpelijk hoe een beroepsgroep zichzelf zo in stand kan houden
Plaats reactie